Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[plotkit] grafiek omzetten naar een afbeelding.

Pagina: 1
Acties:

• rhodium
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-11 22:20
Ben nu al een tijdje aan het stoeien met plotkit en het werkt nu bijna zoals ik wil.
Ik blijf alleen zitten met een probleem. Ik kan eigenlijk met geen mogelijkheid de grafieken die via plotkit zijn gerendert omzetten naar een jpg of een andere type afbeelding.

Het kan wel met printscreen, maar dat is te omslachtig als je 1 grafiekje wilt hebben om deze in een rapportje te zetten.

Heeft iemand een oplossing of een idee voor een mogelijkheid? Liefst een manier dat de afbeelding van de website gedownload kan worden.

Het website draait op een linux server met apache2 en php5. Een ASP oplossing die ik eerder gevonden had kan ik niet gebruiken.

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-11 15:56

killercow

eth0

Je zou een screencap tooltje kunnen gebruiken icm een gemaximaliseerde firefox instance in een X sessie op je server die je dan naar een plaatje laat dumpen.
Maar als ik het goed begrijp hebben we het hier over een javascript grapher, toch?

Waarom mag het geen javascript blijven als je het toch via een website wil aanbieden?

Voor het geval het idd geen javascript mag zijn omdat de html ook lokaal gedownload moet kunnen worden, waarom gebruik je niet jpgraph? dat is een serverside php grapher die juist alleen plaatjes uitpoept.

openkat.nl al gezien?

• Terranca
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:16
of ezGraph van ezComponents. Bevalt mij prima, en geeft zover ik kan merken weinig performance-verlies op de server. Een client-side grafiek is nou eenmaal moeilijk te converten naar jpg server-side :)

• rhodium
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-11 22:20
Jpgraph is afschuwlijk lelijk.
Jpgraph is traag bij veel gegevens zeker 4 a 5 seconden laad tijd

en daarbij alles wat server-side is kost cpu kracht en die zijn al genoeg nodig voor de berekeningen van de data.

Er moet toch wel iets zijn waarmee je een svg bestand op kan slaan :/ het is gewoon een plaatje!

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-11 15:56

killercow

eth0

Rddr schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 17:31:
Jpgraph is afschuwlijk lelijk.
Jpgraph is traag bij veel gegevens zeker 4 a 5 seconden laad tijd

en daarbij alles wat server-side is kost cpu kracht en die zijn al genoeg nodig voor de berekeningen van de data.

Er moet toch wel iets zijn waarmee je een svg bestand op kan slaan :/ het is gewoon een plaatje!
Eeen svg bestand zou je toch gewoon door een svg->png convertor kunnen trekken, daar heb je niet zo veel power voor nodig denk ik. (tis iig geen jpgraph)

openkat.nl al gezien?