Toon posts:

Licentiesticker/doos bewaren??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik vroeg mij af of het noodzakelijk is de doos van Windows (of andere software) te bewaren? Daar zit de licentiesticker op en die kun je er niet heelhuids afhalen. Moet je die licentiesticker bewaren om eventueel aan te tonen dat je het spul legaal hebt, of zijn de originele schijven met serial genoeg?

• jfeelders
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:44

jfeelders

Kwaliteit voor kwantiteit...

Je kan hem ook uitknippen en in je CD hoesje stoppen. Voor het geval...

Verwijderd

je hebt toch je productkey, en een papiertje met een daarop de licentie?

Verwijderd

Topicstarter
jfeelders schreef op donderdag 20 september 2007 @ 21:58:
Je kan hem ook uitknippen en in je CD hoesje stoppen. Voor het geval...
De dozen waar het om gaat zijn Windows Vista en Office 2007. Die zijn van 1mm dik plastik dus uitknippen is niet echt een optie, daar moet de decoupeerzaag aan te pas komen :+
Verwijderd schreef op donderdag 20 september 2007 @ 21:59:
je hebt toch je productkey, en een papiertje met een daarop de licentie?
De stickers met de productkey zijn er wel redelijk makkelijk af te krijgen, een papiertje met de licentie heb ik niet, zoals ik al zei, die licentiesticker zit op de kunststof box geplakt en is er bijna niet heelhuids af te krijgen.

De vraag is eigenlijk of die stickers noodzakelijk zijn om de legaliteit van je software aan te tonen.

• rg-mohwa
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07:51

rg-mohwa

Phoe Hé

De vraag is eigenlijk of die stickers noodzakelijk zijn om de legaliteit van je software aan te tonen.
die sticker waar je code op staat is juist je licentie de cd is eigenlijk 2 kwartjes waard :+

Verwijderd

Topicstarter
rg-mohwa schreef op donderdag 20 september 2007 @ 22:12:
[...]

die sticker waar je code op staat is juist je licentie de cd is eigenlijk 2 kwartjes waard :+
Wat is de functie van de licentiesticker dan :?

edit: Ik wil dus gewoon weten wat ik nodig heb om ten alle tijden de legaliteit van m'n software aan te kunnen tonen.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2007 22:23 ]

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-03 14:54

Korakal

Up up up!

We hebben wat onduidelijkheid zie ik, want er zijn 2 verschillende stickers:

Afbeeldingslocatie: http://www.korakal.nl/got/office2007bovenkant.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.korakal.nl/got/office2007binnenkant.jpg

Ik denk dat je ze beiden zou moeten bewaren... al gaat dat wel wat lastig met dat ding aan de bovenkant.

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
ik denk niet dat je het ooit aan hoeft te tonen ofzo, maar zo wel denk ik dat de echte licentie sticker wel zo handig is.
maar op een andere manier aantonen, zoals een betaalde factuur ofzo, lijkt mij ook prima.
neem als voorbeeld, ik heb als student toegang tot MSDN Academic Alliance, en daar heb ik een windows licentie vandaan samen met de download van een iso file van de setup cd.
die is in principe legaal, maar heb er geen sticker oid van. ik heb alleen een mailtje van msdn:aa waarin mijn code in staat, en dat ik het uitsluitend mag gebruiken zolang ik op school zit oid.

Verwijderd

Topicstarter
Precies! Die sticker met de productkey (aan de binnekant) is er nog wel van af te peuteren maar die licentiesticker aan de bovenkant niet. Ik denk dat ik die boxen dan maar gewoon in de boekenkast zet en de disks in een gewone jewelcase bij de rest van de verzameling.

Het was een cadeautje dus ik heb geen bon. Ze zijn trouwens viavia bij MS zelf gekocht.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2007 22:34 ]

• CyberThijs
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Zoals ik het zie, is het vooral belangrijk dat je je licentie-sticker houdt, en is die product-key van ondergeschikt belang..

Als je dus wat plaats wil besparen zou ik die productkey ergens opslaan op je pc, en de licentiesticker apart bijhouden..
Pagina: 1