speedtouch echt nodig??

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

• Dani86
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15-03 10:42

Dani86

AeroGeek

Topicstarter
Hi mensen,

Ik zit hier bij iemand die ADSL heeft en verbinding maakt met een Speedtouch USB modem. Nu wil deze persoon ook met een laptop op Wifi. En heeft reeds een Sitecom ADSL modem+router met WiFi.

( Hoe ) kan ik de router als WiFi AccesPoint gebruiken?

Ik heb geprobeerd de telefoonkabel in de sitecom modem/router te doen, maar ik kan geen verbinding met het internet krijgen, wel LAN verbinding. Maar als ik firefox opstart dan moét ik persé inbellen, en ik kan nergens de ( soort ) verbinding in firefox veranderen.

Nu heb ik de Speedtouch weer aangesloten, en dan kan ik inbellen en verbinding maken. De lan verbinding ( tussen PC en router ) is ook actief, en de laptop heeft verbinding met de WiFi, maar kan geen internetverbinding maken.

Hoe krijg ik nu verbinding met de sitecom modem+router. Of kan dit niet?

hulp wordt zeer gewaardeerd ;) ( |:( )

Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:38
Gewoon inloggen in de sitecom modem/router, daar de juiste instellingen en user/pass gegevens invullen en je kan gewoon op internet zonder op de pc zelf te hoeven inbellen, dit doet het modem dan voor je.

• FreddyFish
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-03 15:28
Je moet in dat Sitecom ding dan wel instellen dat ie als modem/router moet fungeren (hij staat nu mogelijk op enkel de routerfunctie), en je moet natuurlijk ook de inloggegevens van je ISP (Internet Service Provider) invullen. Anders kan die geen verbinding maken, dat is logisch.

Met dat wachtwoord op de pc invullen ben ik niet zo in thuis. Ik heb het altijd ingesteld (in de modem/router) op altijd verbonden blijven. Ik hoef dan dus NOOIT een wachtwoord in te voeren op de computer om op internet te komen. Lijkt mij het handigst.

[ Voor 4% gewijzigd door FreddyFish op 20-09-2007 22:03 ]

• Dani86

Dani86

AeroGeek

Topicstarter
Aha, en inloggen in de sitecom gaat gewoon dmv een bepaald IP invoeren?

Dan ga ik nu ff op de sitecom website kijken.

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:49

Korakal

Up up up!

n00bdani86 schreef op donderdag 20 september 2007 @ 21:57:
Maar als ik firefox opstart dan moét ik persé inbellen, en ik kan nergens de ( soort ) verbinding in firefox veranderen.
Preferences > advanced > network > settings > direct connection to the Internet.
Ook eventueel bij configuratiescherm > internet instellingen > verbindingen > 'nooit een inbelverbinding maken' aanvinken :)

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:32

gwystyl

Beugeltje dan maar?

n00bdani86 schreef op donderdag 20 september 2007 @ 22:04:
Aha, en inloggen in de sitecom gaat gewoon dmv een bepaald IP invoeren?

Dan ga ik nu ff op de sitecom website kijken.
Je kan kijken wat het IP van de sitecom is door bij de eigenschappen van de netwerkverbinding te kijken naar wat de gateway is. Als de router als DHCP server fungeert is dat namelijk ook je gateway.
Even kijken op de sitecom site naar wat de standaard IP en inloggegevens zijn is waarschijnlijk wel handig. Voer eventueel een harde reset uit als die standaard gegevens veranderd en vergeten zijn.

• Dani86

Dani86

AeroGeek

Topicstarter
Lekkere support bij dat sitecom ala Sweex meuk: Je kan de manual niet downloaden, links werken niet.

Nu kan ik dus ook niet in de routersettings komen.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:24

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

n00bdani86 schreef op donderdag 20 september 2007 @ 22:11:
Lekkere support bij dat sitecom ala Sweex meuk: Je kan de manual niet downloaden, links werken niet.

Nu kan ik dus ook niet in de routersettings komen.
Er wordt een manual(CD) bij de router geleverd?

Maar dan moet je toch echt wat aan je ogen of zoekskills gaan doen, ben je uberhaupt wel op www.sitecom.com geweest? Want ik snor hier echt binnen een minuut het manual van een DC-224 - ADSL 2+ Modem Router Annex A op hoor.
Hoe kun je nou nog niet bij Sitecom Customer Support - Drivers zijn geweest? Ze hebben ook Manuals, FAQ, RMA en zelfs een contactpagina voor als je een emailtje wilt sturen met hoe slecht jij de drivers en manuals kunt vinden.

Verder lijkt me dat wat jij wilt best moet kunnen, je vertelt echter niet wat voor model die Sitecom is dus daar de boel voor opzoeken kan ik niet. Maar met het manual en de juiste settings moet je er vast wel uit kunnen komen.

Zet jezelf eens wat meer in, want dat is wel wat we hier op GoT van iedereen verwachten voordat ze een topic openen en ook geldt dit tijdens het "proces" van tips krijgen.

[ Voor 8% gewijzigd door Ultraman op 20-09-2007 22:22 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• Dani86

Dani86

AeroGeek

Topicstarter
@Cybersteef

Doe niet alsof ik dom ben ofzo, ik zat bij iemand thuis, en manual/verpakking hadden ze weggegooid. Sitecom support page was down. Ga niet meteen je conclusies trekken en zo tegen mij praten. Misschien moet jij eens aan je social skills werken, aap.

Ik had ipconfig ingetypt, en het IP ingevoerd in de firefox adresbalk. Er werd natuurlijk een password gevraagd. ik had username admin en password admin geprobeerd ( zoals bij mn ASUS het default was ). Maar dat had ook geen zin.

Iemand nog suggesties? Ik ga het morgen weer proberen.

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
n00bdani86 schreef op donderdag 20 september 2007 @ 23:52:
@Cybersteef
Doe niet alsof ik dom ben ofzo, <knip> Ga niet meteen je conclusies trekken en zo tegen mij praten. Misschien moet jij eens aan je social skills werken, aap.
Als je nu zelf eens het topic nogmaals leest vanaf het begin, dan zul je zelf moeten constateren dat je niet erg scheutig bent met relevante informatie.

Tel daarbij op dat een aantal van je vragen van een dermate noob nivo zijn, dan is Cybersteef zijn reaktie niet erg vreemd.

De jouwe daarentegen wel.

:X

Abort, Retry, Quake ???

• Dani86

Dani86

AeroGeek

Topicstarter
Dan is het maar n00b niveau, dan kan ik wat van een ander leren die het wel weet ;)

Ik heb geen ervaring met ADSL. Heb zelf gewoon kabel ( = plug and play ). En weet je wat, fuck it, close het topic maar ofzo. Imo is een forum mede om vragen te stellen.

Topic mag dicht, misschien word je er blij van :z

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09:25

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Het is inderdaad een laag niveau.. Het configureren van een sitecom ADSL router (wat met de juiste drivers/software/manual een eitje moet zijn) is iets wat je best zelf kan.

Verder hoef je een reactie van een mede forummer niet zo af te kraken alleen maar omdat hij je op de feiten wijst.

Suc6 :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.