Monitor stopt ermee na windows laadscherm

Pagina: 1
Acties:
  • 205 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• arjen9551
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12:03
Hoi,

Ik zit even in een lastig parket, ik wou net bij een huisgenoot even een film (via de pc) op de TV gaan kijken. Nu heeft zij daar een kabel voor (S-video heet dat toch? gele stekkers iig) en je kan dan via Nvidia Display options het beeld "clonen".

Alleen werkte dit dus niet, we kregen geen beeld op de TV, wel een soort van scherm (een zwart vierkant op de tv) alleen dit stoorde heel erg. Toen heb ik geprobeerd via die Nvidia Display Options, ipv het beeld te clonen, de TV als hoofddisplay in te stellen (die Optie heet Single Display --> TV).
Maar goed dat werkte dus ook niet (logisch misschien ook), maar normaal is het dan zo, nadat je zoiets instelt, dat je een schermpje krijgt:

Wilt u deze instellingen behouden? Ja / Nee
met hieronder een timer die afloopt en als die bij 0 is, pakt tie de oude instellingen weer.

Alleen die oude instellingen pakte hij dus niet, met als gevolg een zwart scherm op de PC en uiteraard ook de TV. Dus toen heb ik gereboot.
Hij laadt alles gewoon als normaal, alleen wanneer hij voorbij het "Windows laadscherm" is, stopt de monitor er weer mee (het lampje op de monitor wordt oranje en gaat knipperen). Hij probeert dus nog steeds via de TV beeld te geven, iig dat denk ik.

Ik heb nu geprobeerd om in het BIOS iets te veranderen, maar volgens mij werkt / kan dat niet.
Na een paar keer rebooten, kwam hij in de Veilige Modus dus ik dacht yes! probleem kan nu opgelost worden.. Maar als ik in de Veilige Modus zit, kan ik dat Nvidia Display setting programma dus niet opstarten, waardoor ik die settings dus ook weer niet terug kan krijgen..

Overigens na het rebooten vanuit de Veilige Modus, komt het Windows Laadscherm ook niet meer in beeld..

Heeft iemand hier nu enig idee wat ik hier aan kan doen? Ik weet namelijk zo 1,2,3 ook niet echt hoe ik dit probleem moet opzoeken op Google oid..

Hier even gauw wat specs uit mijn hoofd:
Asus P4S800D-X moederbord
Nvidia GeForce FX5200 videokaart
P4 2,6 GHz processor.

Bedankt alvast!

Die S-Video kabel heb ik trouwens uit gehaald en de monitor af/aangesloten, maar dat hielp verder ook niet.

[ Voor 3% gewijzigd door arjen9551 op 20-09-2007 21:51 ]

n.a.

• RuudBurger
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-06 21:40
kan je de nVidia drivers ook niet uninstallen in veilige modus?

• arjen9551
Hmm dat is misschien ook wel een goede optie..
Ik kom alleen niet meer in die Veilige Modus :(
Ik zal hieronder even kort de opstart cyclus neerzetten, miss dat je daar nog iets uit te halen valt..

Ik zet de computer aan, beeldscherm springt ook aan.. en dan krijg je zo'n schermpje van het Moederbord met daar bij press <dell> to enter setup..
of je hier nu op delete drukt, maakt volgens mij niks uit, hij komt steeds op het volgende scherm wat zegt:

press Ctrl + S to enter setup menu or press Esc to skip waiting.
Naja als ik op Ctrl + S druk, kom ik in SiS RAID BIOS Setup Utility, waar ik dus verder ook niks kan.
druk je op Esc dan gaat het scherm gewoon en zou hij moeten komen met het Windows Laadscherm, maar dat dat dus niet meer.

Maar goed als ik dus geen knoppen tijdens het opstarten in druk, stopt hij na het Ctrl + S scherm ermee.. Ik krijg gewoon zwart beeld en verder niks.. (geen windows scherm, monitor lampje gaat ook niet knipperen ofzo, er gebeurt gewoon niks meer..

F8 indrukken tijdens opstarten brengt een "Please select boot device" boven. Waar ik kan kiezen uit de floppy drive, dvd drives en de HD. Als ik de HD kies krijg ik weer het zwarte scherm. Als ik één van de andere kies krijg ik: "Reboot and selecht proper media device or insert boot media"

[ Voor 22% gewijzigd door arjen9551 op 21-09-2007 14:25 ]

n.a.

• Pepperana
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-09-2024

Pepperana

Brabander in hart .....

Als je eens probeert nadat je een optie hebt een ctrl+S te drukken, op F8 drukt en niet eerder.
F8 is de key voor xp om in veilige modus te komen.

I know what I know, I'll sing what I said, We come and we go, That's a thing that I keep In the back of my head

• arjen9551
Pepperana schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 16:08:
Als je eens probeert nadat je een optie hebt een ctrl+S te drukken, op F8 drukt en niet eerder.
F8 is de key voor xp om in veilige modus te komen.
Dit heb ik net even geprobeerd, maar als ik dat doe krijg ik heel kort "Boot selection menu selected" in beeld en krijg ik dus dat Boot Selection Menu.. Dus ik vraag me dan toch af hoe ik nu in die Veilige Modus moet komen..

EDIT Kan je trouwens met een (andere) Windows XP cd in de Veilige Modus komen? Daar kwam een huisgenoot van mij mee en ik weet zelf niet of dat kan, maar ik kan in principe wel aan een XP cd komen, dus dat zou miss alweer een stap vooruit zijn

[ Voor 20% gewijzigd door arjen9551 op 21-09-2007 17:41 ]

n.a.

• Pepperana
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-09-2024

Pepperana

Brabander in hart .....

Je drukt volgens mij echt te vroeg.
F8 moet gewoon altijd werken met Windows XP.
Gewoon op zijn laatst proberen.

I know what I know, I'll sing what I said, We come and we go, That's a thing that I keep In the back of my head

• vierkant228
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-04-2025
[b]arjen9551 schreef op donderdag 20 september 2007 @ 22:56:[/b

F8 indrukken tijdens opstarten brengt een "Please select boot device" boven. Waar ik kan kiezen uit de floppy drive, dvd drives en de HD. Als ik de HD kies krijg ik weer het zwarte scherm. Als ik één van de andere kies krijg ik: "Reboot and selecht proper media device or insert boot media"
doorstarten en direct weer F8 (1e keer is bootmenu, 2e keer is voor veilige modus)
Ik weet het, komt heel nouw maar lukt wel.

Anders is er nog wel een progje, zet je op een thumbdrive met autorun, hier zet je de resolutie in en hij zet hem op die resolutie.

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:57
arjen9551 schreef op donderdag 20 september 2007 @ 21:46:
Overigens na het rebooten vanuit de Veilige Modus, komt het Windows Laadscherm ook niet meer in beeld..
Vanuit veilige mode kiezen voor opstarten in standaard VGA mode, dan zou je normaal gesproken weer beeld moeten krijgen.

• arjen9551
Ok.. ik zal morgen / maandag nog eens proberen om in de Veilige Modus te komen, maar volgens mij kan ik niet veel later drukken.. Na het "ctrl+S" scherm krijg ik zwart beeld, dus ik druk als het dat ctrl+s scherm wegspringt.. Maar goed, ik zal nog eens goed timen ;)

@vierkant
Weet je toevallig ook hoe dat progje heet?

Zou het overigens kunnen werken om met een Windows CD windows Repair te doen? Ik heb hier namelijk het een en ander over gevonden, maar dat was niet helemaal risicoloos mbt tot dataverlies en tot probeer ik hier te voorkomen.. Aangezien het niet mijn PC is en ze had nog wat waardevolle files

n.a.

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-07 18:54

nIghtorius

Poef!

gewoon F8 indouwen blijven.. (dus.. druk druk druk druk druk).. kan zijn dat je boot menu komt.. gewoon je harde schijf selecteren. en direct als je op de enter toets drukt weer de F8 indrukken.. (als in druk druk druk druk druk). weet je zeker dat ie 'm pakt.

dan veilige modus.. naar apparaatbeheer. je grafische kaart driver eraf flikkeren.. rebooten naar de normale modus.

[ Voor 18% gewijzigd door nIghtorius op 23-09-2007 11:27 ]

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

• arjen9551
Kan dit overigens ook werken?

Boot CD – Windows XP Emergency Boot CD (XP SP2 Pro & XP SP2 Home) 158K (11-March-2007)
If you are unable to boot up your Windows XP SP2 PC (Pro or Home), it may be because the boot sector has become corrupted (yet the operating system and data may still be OK). If that is the problem, then make yourself a Windows XP Boot CD with this Windows XP SP2 Boot CD ISO image which will enable your PC to ignore the boot sector on your actual hard disk, and instead use the boot sector on this boot CD in order to still boot successfully into Windows XP SP2. To create the boot CD use any CD writing software to open this ISO and create your Windows XP Boot CD. You may need to set your PC's BIOS to boot from CD ROM\DVD ROM drive. All files on this disk are copyright of Microsoft and must be used only with a valid Windows XP License.

n.a.

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-07 18:54

nIghtorius

Poef!

heb je het bovenstaande (wat ik geschreven heb) al geprobeerd? want dat is volgens mij de korste slag. je schiet iig niks op met een bootable windows-xp CD in die situatie.

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

• JEV
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-09-2025

JEV

Initiele probleem:
Het probleem volgens mij is dat windows i.d.d. de tv nog steeds ziet als #1 scherm.
Heb je je kabel nog steeds in je tv zitten? Haal die er dan uit. Windows gaat dan bij de volgende boot-up een ander scherm zoeken. (Je normale monitor)

Verder Safe mode:
Als het goed is gaat je computer ook in Safe mode als je hem reset een paar keer tijdens het opstarten van WIndows. Windows vind dan nl. dat er iets fout is met je computer en geeft je dan de optie om in safe mode op te starten.
Je probleem met je F8 komt ervan dat er op een gegeven moment tijdens de bootup er een optie komt om een ander boot device te selecteren. Er staat dan in het scherm dat je "any key" moet selecteren om die optie waar te maken. Wacht dus tot die optie is geweest en dan daarna, op het moment dat je computer doorstart naar windows, moet je meteen F8 klikken om in het windows "safe mode" menu te komen.
Je moet deze optie trouwens ergen kunnen deactiveren in je BIOS.

Succes.

There are three kinds of death in this world. There's heart death, there's brain death, and there's being off the network. Guy Almes

• arjen9551
nIghtorius schreef op zondag 23 september 2007 @ 11:26:
gewoon F8 indouwen blijven.. (dus.. druk druk druk druk druk).. kan zijn dat je boot menu komt.. gewoon je harde schijf selecteren. en direct als je op de enter toets drukt weer de F8 indrukken.. (als in druk druk druk druk druk). weet je zeker dat ie 'm pakt.

dan veilige modus.. naar apparaatbeheer. je grafische kaart driver eraf flikkeren.. rebooten naar de normale modus.
Hee dude, thanks!

Dit heeft gewerkt :)

n.a.

Pagina: 1