Toon posts:

nvidia geforce go 6100 , mogelijk te vervangen?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.597 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Drie maanden geleden een laptop gekocht. Hoofddoel, World of Warcraft spelen en films en series kijken via een TV-out.

De verkoper heeft mij deze laptop verkocht http://www.packardbell.nl...sheet-PB71E04286-835.html

Maar WoW speelt dus niet soepel. ik heb gemiddelt 6fps en dan heb ik alle instelling al zo laag mogelijk staan. De winkel wil me niet verder helpen aangezien de de laptop al drie maanden heb. Volgens hun (scheer en foppen) kan een onderdeel va neen laptop ook niet vervangen worden.

Is er nog iets wat we wel kunnen doen? Kan deze videokaart echt niet vervangen worden?

Of hebben jullie mischien een idee waardoor er wel WoW gespeeld kan worden op deze laptop?

Alvast bedankt
Melissa

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Tenzij je een MXMkaartje hebt kun je hem vervangen. Alleen gezien je die niet hebt gaat je dat niet lukken (alleen de high-end kaartjes vind je in enkele gevallen op MXM kaarten).

Verwijderd

Waarschijnlijk gaat dit niet lukken! Je zou eventueel contact met PB kunnen opnemen om het verder te regelen!

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

Inderdaad hebben de meeste laptops geen mogelijkheid tot het uitbreiden van de videokaart, daarom moet je daar rekening mee houden als je hem koopt.
De 6100 is natuurlijk geen geweldige videokaart, maar moet volgens mij wel in staat zijn WoW iets sneller te draaien. Op hoeveel MB heb je je videokaart ingesteld? Dat kan erorm uitmaken.
Je kunt ook proberen er wat geheugen bij te zetten, 2GB is met Vista wel erg handig.

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

Verwijderd

Topicstarter
ik heb geen idee, hoe stel je zoiets in?

• darkcarlaza
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-05 15:52
Drivers laten updaten door laptop leverancier. Een 6100 zal rond de 20fps wel moeten halen,
http://www.xbitlabs.com/a...lay/gf6150-gf6100_15.html
Om een kleine indruk te geven van de vergelijkbare snelheid.

Quote uit driverupdates: "Ondersteuning voor GeForce Go modellen is echter niet aanwezig. nVidia raadt laptopgebruikers aan om de fabrikant ervan lastig te vallen voor drivers voor Windows Vista."

Verwijderd

Topicstarter
nvidia is toch de fabrikant?

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

Nee, Packerd Bell is de fabrikant van deze laptop.

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:20

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Lijkt me dat er ook iets mis is met je videokaart?

Zelfs mijn S3 onboard kaart van 64 mb haalt nog 5-20 fps afhankelijk van de grootte van omgeving :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 00:23
(jarig!)
Wellicht draait de TS wel op de hoogste resolutie die zijn scherm aan kan en is dat hoger dan jij met je S3.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Verwijderd

Topicstarter
Het wisselt trouwens wel enorm hoor. ik zit vaak rond de 6fps maar heel soms heb ik uitschieters, heb zelfs een keer een paar minuten gespeeld met 60fps. Maar dan dropt hij vaak direct weer terug naar 6fps.

Ik heb het spel ook wel is op 800x600 gezet en dat maakt voor het framerate niet uit. Ik heb Norton geprobeerd zoveel mogelijk uit te zetten (helemaal uitzetten doet ie niet) en dat heeft geholpen voor een paar dagen, en toen ineens dropte hij weer naar 6fps. Ik speel nu sowieso op de laagste detaillevels en heb het geluid uitstaan, De resolutie heb ik wel weer terug gezet omdat dit dus geen verschil maakte.

En de omgeving maakt dus niet zo heel veel uit. Ja tradequarters stormwind en ah ironforge hapert, das normaal. maar was eergisteren in stv en ik kon gewoon niet spelen zo ontzettend laat fps.

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:48
Met die specs zou je veel hogere fps moeten halen dan gemiddeld 6, zoals Michael Knight hierboven zegt, je moet toch eigenlijk wel aan de 20 fps zitten. Ik zit met mijn shitty 1,5ghz Celeron laptop en Ati x200 gemiddeld op zo'n 18fps (met de graphics op gemiddeld tot hoog), jouw laptop is toch wel een stuk krachtiger dan dat. Ik zou eerst even een aantal dingen nagaan als ik jouw was:

1) Drivers up to date?
2) Goede stroomschema?
3) Zit je wel aan de stroom?
4) Geen instelling over het hoofd gezien als Trilinear Filtering en Anistropic Filtering? Dat kunnen wel heftige settings zijn voor je systeem.

Met die laptop moet je op een resolutie van 1024 x 768 minimaal 25-30 fps moeten kunnen halen op gemiddeld tot hoge graphics.

• aryan
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:44
Het kan ook softwarematig zijn, misschien dat hij tijdens het spelen andere applicaties aan heeft, waardoor de pc wat trager wordt.

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:55

Croga

The Unreasonable Man

WoW op die laptop zou geen enkel probleem mogen zijn....
Ik draai WoW op 1280*800 op een Intel GMA950 zonder enig probleem.

Er zijn echter een aantal andere zaken waar je rekening mee moet houden:
- WoW haat Vista.
- WoW vindt geheugen lief (1GB helpt enorm ten opzichte van 512MB en als je ook je videokaart er nog mee moet bedienen zou ik minimaal 1.5GB aanraden)
- WoW is heel erg afhankelijk van je internet verbinding. Er moet heel veel data op en neer en als je verbinding te traag is ga je dat merken in zowel lag als framerate
- Drukte op het scherm gaat zwaar ten koste van framerate. In IF kan zelfs mijn X1950Pro moeite hebben als het druk is.

Als belangrijkste; Nee, je kunt die 6100 niet vervangen. Aangezien het embedded zit in de chipset zou je de 6100 zelfs niet kunnen vervangen als hij in een desktop zou zitten (hoewel je hem dan wel kunt uitzetten en er een andere kaar in prikken ;)). Maar de 6100 zou meer dan genoeg moeten zijn om WoW te kunnen spelen....

Verwijderd

Topicstarter
Dus extra werkgeheugen zou helpen? Dat kan wel in een laptop worden gezet?

Ik heb een 4mb internetverbindin en werkt prima. Kan het uitmaken dat ik nu op een wifi speel? alleen hebben ze helaas op vakantie in Tsjechië allerlei instelling verandert waardoor hij LAN via de draad niet meer pakt. En ik heb er een pietsie verstand van, maar ik krijg die instellingen niet meer terug (te veel om hier ook uit te leggen, helemaal omdat ik de boel eigenlijk niet snap)

De drivers zijn up to date
hij speelt hetzelfde onder alle stroomschema's
ik heb de laptop altijd ingeplugt op metstroom
instellingen samen met blizzard ingesteld.

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik anders is even iemand naar de instellingen van de computer laat kijken. Zoals ik het eigenlijk van jullie nu begrijp is de 6100 geen superding, maar moet het mogelijk zijn om op een fatsoenlijke manier WoW ermee te spelen. Eventueel dus met extra werkgeheugen en dus dat de software goed staat ingesteld.

Heel erg bedankt voor alle adviesen en voor het meedenken!!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-07 21:45
Afgezien van software en configuratie problemen...

De 6100 is niet te vervangen, dit is een intergrated graphics part, dus het zit in het chipset.

Daarbij zie ik mensen hebben over MXM, dit is ook gebakken lucht.
MXM zijn verschillenden formaten van, ze hebben verschillende koelers en elke kaart geeft weer verschillende levels van warmte. Als een notebook waar een MXM inzit niet gecertificeerd is voor hogere types, dan vergeet het upgraden ook maar. Daarbij waar ga je ze los halen? Dus MXM is absoluut niet geschikt om een VGA kaart van een notebook te upgraden.

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-07 12:52

MeNTaL_TO

The future is not set

http://laptopvideo2go.com/ is je vriend, hier kan je wel drivers vinden voor je go.
En wow haat Vista? Bij mij doet ie het beter dan onder XP?

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• Murk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-07 08:40

Murk

Is this thing on?

Probeer ook eens een reinstall.. ik had ook een keer belachelijk lage framerates in spellen, en toen bleek dat windows mijn processor op de 1 of andere manier niet goed gebruikte.. (extreem lage cpu score in 3DMark, maar merkte ik dus ook aan me frame rate in spellen die heel vaak dropte)

Na de reinstall werkte het weer goed. En na een frisse installatie kan je ook zien of het softwarematig is. Vergeet geen back-up te maken van je belangrijke documenten en bestanden.

"There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors."

Pagina: 1