[s478] Witte ding van de socket verwijderen?

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• neanderthaler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-04 19:35

neanderthaler

Are friends electric?

Topicstarter
Ik bedoel dus dat witte plaatje waar de cpu-pinnen invallen en wat met de hendel wordt vastgezet.

Bij een moederboard wat ik hier heb, is er een pinnetje van een cpu in blijven zitten en de helft zit er nu nog in. Om deze te verwijderen, wil ik dus dat ding eraf halen. Iemand ervaring ermee?

• Jorn1986
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-05 22:16
Kan je niet proberen het pinnetje met een pincet er uit te krijgen? En als dat niet lukt: even een magneetje proberen (pas op bij je andere componenten! enkel even het pinnetje proberen).

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ja, ik heb die dingen wel eens van elkaar gesloopt :P Echt makkelijk gaat het niet, maar met veel beleid is het wel mogelijk om zo'n ding los te klikken.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-05 15:47

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Je kunt ook kijken of je met een hoekje ducktape het pinnetje er aan kan laten plakken om het er zo uit te hengelen. Mits het niet strak zit dan.

Anders zul je een klein magneetje kunnen gebruiken... en anders ga je kijken met je handen ;)

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Terw_Dan schreef op donderdag 20 september 2007 @ 21:12:
Ja, ik heb die dingen wel eens van elkaar gesloopt :P Echt makkelijk gaat het niet, maar met veel beleid is het wel mogelijk om zo'n ding los te klikken.
En er daarna weer aan, is dat ook gelukt? :+
cybersteef schreef op donderdag 20 september 2007 @ 21:16:
Je kunt ook kijken of je met een hoekje ducktape het pinnetje er aan kan laten plakken om het er zo uit te hengelen. Mits het niet strak zit dan.
Dan zul je ook nog moeten hopen, dat het pinnetje blijft plakken aan de tape... Die kans lijkt mij ook vrij klein eigenlijk... :)

[ Voor 38% gewijzigd door CH4OS op 20-09-2007 21:17 ]

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

en weer vast is dat nog wel te doen ?

zoek even naar een datasheet bij de fabrikant van die connector

probeer eens een tinzuiger (nee geen litze :+ )

[ Voor 20% gewijzigd door Fish op 20-09-2007 21:19 ]

Iperf

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

GJ-tje schreef op donderdag 20 september 2007 @ 21:17:
[...]
En er daarna weer aan, is dat ook gelukt? :+
Mits je hem niet doorbreekt gaat het wel, het ziet namelijk vastgeklikt.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:25

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Heel voor de hand liggend, maar wel ff checken: Gewoon hendel los en mobo ondersteboven houden haalde niks uit :?

Ander antwoord: regel ergns even zo'n magnetische aanwijspen. Je wet wel, zo'n telescopisch ding met een magnetisch puntje. En dan hoop ik voor je dat het spul waar die pinnetjes van gemaakt zijn idd ijzer bevat, want anders kun je lang vissen ben ik bang :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

The Eagle schreef op donderdag 20 september 2007 @ 21:30:
Heel voor de hand liggend, maar wel ff checken: Gewoon hendel los en mobo ondersteboven houden haalde niks uit :?

Ander antwoord: regel ergns even zo'n magnetische aanwijspen. Je wet wel, zo'n telescopisch ding met een magnetisch puntje. En dan hoop ik voor je dat het spul waar die pinnetjes van gemaakt zijn idd ijzer bevat, want anders kun je lang vissen ben ik bang :P
Koper zijn de pinnen ;)

En inderdaad even op z'n kop houden zou ik ook doen, zo'n socket heb ik ook wel een paar keer uit elkaar gehaald, maar dat spul is mega dun en scheurt bij het minste.

Overigens heb ik het altijd geel-achtig gevonden en niet zozeer wit, al zijn er wel mobo's met een groene of licht blauwe socket.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2007 21:32 ]

Verwijderd

Op zijn kop houden inderdaad en met een dun ijzerdraadje beetje helpen.

• Rudolph
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23-04 15:07
Had laatst ook dat ik er een pinnetjes niet meer uit kreeg. Gelukkig kon de stofzuiger helpen. Daarna van koperdraad een nieuw pinnetje geklust.

• Ultraman
  • Laatst online: 22-05 15:47

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

GJ-tje schreef op donderdag 20 september 2007 @ 21:17:
Dan zul je ook nog moeten hopen, dat het pinnetje blijft plakken aan de tape... Die kans lijkt mij ook vrij klein eigenlijk... :)
Zeer klein, maar hey... kun je in ieder geval zeggen dat je ook dat geprobeerd hebt alvorens het te slopen :P

Hoe mollen jullie die pinnen? Want ik heb nog nooit een pin in het socket vast gehad en ik heb onlangs nog zo'n 10 CPU's in een half uur gewisseld.

[ Voor 17% gewijzigd door Ultraman op 20-09-2007 21:50 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• neanderthaler

neanderthaler

Are friends electric?

Topicstarter
Ik hoor het al, er is dus geen how-to te vinden ;)

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-05 14:26
neanderthaler schreef op donderdag 20 september 2007 @ 21:55:
Ik hoor het al, er is dus geen how-to te vinden ;)
En dat houdt je tegen? Het is hier tweakers.net he....
Zie hier boven genoeg bruikbare tips tussen, als je dat nog niet geprobeerd hebt, zou ik daar mee beginnen.

[ Voor 19% gewijzigd door warcow op 20-09-2007 22:02 ]

• neanderthaler

neanderthaler

Are friends electric?

Topicstarter
warcow schreef op donderdag 20 september 2007 @ 22:01:
[...]

En dat houdt je tegen? Het is hier tweakers.net he....
Zie hier boven genoeg bruikbare tips tussen, als je dat nog niet geprobeerd hebt, zou ik daar mee beginnen.
OK, even voor de verduidelijking; het pinnetje is halverwege afgebroken toen de vorige eigenaar de koeler wilder vervangen en toen de cpu naar z'n grootje hielp.

Misschien moet ik maar eens gaan pielen met zo'n horlogemakersschroevendraaiertje.

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-05 20:13

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Stukje kneedgum erin duwen en eruit halen?

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Dun koperdraadje met heeeeel klein beetje superlijm misschien ?

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

Verwijderd

pincet? en anders een heel dun koperdraadje zoals hierboven geopperd, maar dan effe eraan solderen als je een heel fijn soldeerding hebt?

vermoedelijk steekt het restant van het pinneke niet uit zeker? pincet was je anders zelf wel opgekomen. Wat je kan proberen is stukkie plastic rondom het pinneke wegsmelten ofzo zodat je er wel bij kan. Heet gestookte pincet ofzo.

dit zijn de leukere topics :)

Ik heb wel eens een socket verwijderd met een gasbrander aangezien die vastgesoldeerd zitten. Maar goed, dan is het einde oefening.

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2007 20:16 ]

• _Teq_
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23-05 08:19
[over-andere-boeg-gooi-modus]
Moet dat pinnetje er persé uit? Maakt de CPU anders geen contact? Als dat het geval is zou je ook kunnen proberen om het pinnetje op de CPU te verlengen zodat je wel weer contact heb...
[/over-andere-boeg-gooi-modus]

Dat pinnetje zit waarschijnlijk muurvast omdat het halverwege is afgebroken van de CPU en omdat er dus al een grote kracht op heeft gestaan. Ik zou proberen om d.m.v. een heel dun metalen buisje het plastic er omheen proberen weg te smelten (zoals eerder aangegeven, maar dan het metalen buisje over het stukje pin heenschuiven o.i.d.) om er daarna met een klein tangetje bij te kunnen...

Raar probleem :)

[ Voor 0% gewijzigd door _Teq_ op 21-09-2007 20:21 . Reden: over-andere-boeg-gooi-modus code sluiten, precies zijn is belangrijk hé! ]

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

je kan ook proberen een soort "rietje" of opgerold dun plastiek er omheen te duwen en dan terug te trekken

Iperf

• BovenHond
  • Laatst online: 08:18
Ik heb het voorheen een paar keer gedaan op socket 370. Onderstaande website geeft daar informatie over.

Tualatin op BX moederbord

offtopic:
deze tualatin mod gaf een PC uit het jaar 2000 een boost die mee kon tot 2005

• neanderthaler

neanderthaler

Are friends electric?

Topicstarter
Kwam er net achter dat ik vergeten was de afloop te vermelden;

Het was heel simpel; heb gewoon met een schroevendraaiertje uit zo'n 'horlogemakersetje', met een heel klein plat puntje, tussen het bruine en witte zitten frotten en opeens sprong ie open!

Even het stompje verwijderd en witte dinges net zo makkelijk er weer op geklikt! Kind kan de was doen.

*disclaimer: de TS is niet verantwoordelijk voor enige schade die leidt het gebruik van bovenstaande manier door ondeskundigen ;)
Pagina: 1