Laptop batterij melding foutief?

Pagina: 1
Acties:

• Steef
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-02 11:17

Steef

GoT's Most Eaten

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een laptop gebasseerd op een AMD Turion.

Sinds een aantal dagen is mijn windows installatie niet meer in staat een indicatie van mijn batterij-life te geven. Windows meld alleen "onbekend resterend" wanneer ik de adapter verwijder.

Als de laptop een tijdje uit heeft gestaan gaat ook plots het hardware lampje van de laptop branden (melding dat de batterij low is)... Dit hardware lampje blijkt ook random maar wat aan te geven, ik heb niet het idee meer dat dat weergeeft wat de staat van de batterij zelf is.

Ik heb wel het idee dat de batterij nog in goede conditie is, de laptop lijkt het normaal vol te houden zonder adapter :)

Iemand nog een heldere ingeving voor ik de laptop naar de repair stuur?

Ik heb al een BIOS update doorgevoerd, no help.

Sony A7IV | Sony 24 - 105 G | Sigma 100 - 400 | Sigma 105 F2.8 MACRO

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Heeft je BIOS toevallig een optie om de accu te calibreren ?

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Wat wimmel zegt, de meeste laptops bieden een accu-calibratie aan in het BIOS, zij het soms verborgen. Duurt wel enige uren btw.

• Steef
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-02 11:17

Steef

GoT's Most Eaten

Topicstarter
Die optie heb ik niet kunnen vinden in mijn BIOS, misschien toch eens tijd het spul op te sturen :)

Sony A7IV | Sony 24 - 105 G | Sigma 100 - 400 | Sigma 105 F2.8 MACRO

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

ThaRabbit schreef op maandag 24 september 2007 @ 09:52:
Die optie heb ik niet kunnen vinden in mijn BIOS, misschien toch eens tijd het spul op te sturen :)
Soms is het verborgen he, en moet je bijv. een bepaalde toets indrukken of ingedrukt houden om dat te benaderen. Dit is volgens mij iig het geval bij HP/Compaq notebooks.

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Lijkt wel een garantie-geval, maar misschien is dit nog interessant:
http://www.batteryinfo.de.vu/

Verwijderd

Wat je moet doen is even je accu calibreren. Je moet de laptop even opstarten in de BIOS. Eenmaal in de BIOS moet je de accu volledig leeg laten lopen (dat de laptop gewoon uitvalt). Dan laad je hem weer volledig op, ook in de BIOS mode. Dit doe je 2 keer (2 keer is noodzakelijk voor een zeer precieze indicatie van accuduur). Het is tijdrovend, maar bij mij heeft het gewerkt!!

Succes!
Pagina: 1