Van XP weer terug naar Vista

Pagina: 1
Acties:
  • 123 views sinds 30-01-2008

• dzdesign
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06-08-2016
Hallo,

Kan iemand mij misschien helpen?
Ik heb namelijk naast mij een laptop en had er windows VISTA op. Naja deed het traag en werkte niet goed:(.. Naja dan maar windows XP erop gezet!
Maar nu? Niks werkt. Geen geluid geen videokaart balbabla...

Naja totaal zit er een 80 GB hdd op.
C is in totaal 66,5 GB...
De rest is het backup van vista... maar die is nergens te zien!??

Hoe kan ik nu XP verwijderen en mijn oude VISTA terug zetten? (Het backup is nog op het hdd.. maar kan het niet via windows zien.)

[ Voor 11% gewijzigd door dzdesign op 20-09-2007 21:06 ]

Hoi

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-02 15:34

Ray

ja dat kan (dit is ongeveer evenveel info als je zelf geeft in je TS)

• dzdesign
En hoe kan ik dat mogelijk maken?

Hoi

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-10-2025
Door dat rare ding met al die dunne dingetjes te lezen die je erbij kreeg.
De handleiding dus ;)

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Je zegt zelf dat er een backup is, zet die dan terug..

Het zal wel gaan om een restore-partitie vermoed ik, en dus geen back-up, maar meer een 'terug naar fabrieks-instellingen' optie. Hoe dat werkt, staat netjes beschreven in de handleiding..

Ey!! Macarena \o/

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:13

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Je kunt natuurlijk ook gewoon even aangeven wat voor laptoppie het gaat (merk / type / wat zit er in / etc.....dan hoef ik mijn glazen bol niet in te spannen ;)

Wat je ook kunt doen is gewoon zelf even checken welke apparaten er een vraagtekentje danwel een kruisje hebben binnen apparaatbeheer en proberen de juiste drivers te vinden. Iets wat overigens nog makkelijker is als je naar de site van de fabrikant van je laptop gaat en daar gewoon de juiste drivers voor je flaptop icm XP download en installeert. ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:09

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Begin eens met te vertellen wat voor Laptop het is, of Vista/XP er op een restore CD/DVD/partitie bij is geleverd, wat die backup is (ghost image? drive-image iets? optie in boot-menu?) en wat er precies niet lukt aan wat je doet (want het is zelfs onduidelijk wat je doet, laat staan wat daar niet goed aan gaat)

edit: wat de arend/adelaar hierboven zegt dus :)

[ Voor 7% gewijzigd door gwystyl op 20-09-2007 21:14 ]

• dzdesign
Dit is het laptop: http://support.packardbel...tem/?m=home&pn=PB77Q07586

Verder heb ik nu geen cd's of boekjes erbij.. want het laptop is namelijk niet van mij..

Ik kan ook helemaal geen drivers installeren, want daarvoor is windows XP sp2 voor nodig..
En ik heb er windows xp versie 2002 op staan.. dus geen sp2 ..
Ik ben nu XP SP2 al aan het downloaden :9

[ Voor 37% gewijzigd door dzdesign op 20-09-2007 21:24 ]

Hoi

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:13

The Eagle

I wear my sunglasses at night

dzdesign schreef op donderdag 20 september 2007 @ 21:22:

Verder heb ik nu geen cd's of boekjes erbij.. want het laptop is namelijk niet van mij..
En als je even verder kijkt dan je neus lang is zie je op die zelfde pagina een kopje drivers staan. En als je daarop klikt kun je ze gewoon voor de diverse onderdelen downloaden voor XP en installeren.

Nofi, maar dit is wel erg basic...als het jouw laptop niet is vraag ik me serieus af waarom ze aan jou gevraagd hebben om hem te fixen.....

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

dzdesign schreef op donderdag 20 september 2007 @ 21:22:

Waarom ben je er dan aan begonnen? |:(

• dzdesign
The Eagle schreef op donderdag 20 september 2007 @ 21:24:
[...]

En als je even verder kijkt dan je neus lang is zie je op die zelfde pagina een kopje drivers staan. En als je daarop klikt kun je ze gewoon voor de diverse onderdelen downloaden voor XP en installeren.

Nofi, maar dit is wel erg basic...als het jouw laptop niet is vraag ik me serieus af waarom ze aan jou gevraagd hebben om hem te fixen.....
Nee nee... ik heb veel vaker computers geinstalleerd gerepareerd enzo..
dit keer kwam ik er even niet uit.. omdat ik zelf geen vista gebruik.. :/

En het laptop is van mijn nicht:P

Hoi

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Dan haal je die CD's en en de boekjes even op..

Installeer je een 'normale vista', dus niet pre-installed zoals vanaf een restore-cd, zal je het zelfde euvel hebben als je nu met xp hebt.. Je mist veel drivers..

Daarbij staat er in de link die je post een tabblad specificaties, waar gewoon alles bij staat wat je nodig hebt om de juiste drivers te downloaden..

Eigen inzet wordt hier toch wel vereist.. Ook het verder klikken naar tabbladen en opzoek gaan naar de drivers van de hardware die netjes in een lijst op je scherm staat..

Ey!! Macarena \o/

• dzdesign
RaZ schreef op donderdag 20 september 2007 @ 21:27:
Dan haal je die CD's en en de boekjes even op..

Installeer je een 'normale vista', dus niet pre-installed zoals vanaf een restore-cd, zal je het zelfde euvel hebben als je nu met xp hebt.. Je mist veel drivers..

Daarbij staat er in de link die je post een tabblad specificaties, waar gewoon alles bij staat wat je nodig hebt om de juiste drivers te downloaden..

Eigen inzet wordt hier toch wel vereist.. Ook het verder klikken naar tabbladen en opzoek gaan naar de drivers van de hardware die netjes in een lijst op je scherm staat..
Ja dit wou ik ook doen eigenlijk.. maar ze heeft helemaal geen cd's en of programmas gekregen? Terwijl het uit een winkel is gekocht.. Ik vond het ook niet normaal.
En het klopt, Ik mis heel veel drivers.. heb het geprobeerd via apparaatbeheer.. maar nopes!

Dus ik heb drivers gezocht en gevonden via internet ..via mijn pc.. en dat op een usb stick gezet. en aangesloten aan het laptop. Maar ik krijg voor elke driver software dit melding: Dit programma vereist windows NT versie 5.1blabla. service pack 2 of hoger..
Naja het komt doordat ik gewoon windows xp van 2002 erop heb gezet :) ... maarjaa.. ik download al een sp2 versie van XP ! :P

Hoi

Verwijderd

Dewd er moeten echt wel Windows XP drivers zijn voor je laptop. Zoek eens beter, Ik kan je Vista alleen maar afraden!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Bij de nieuwere pb notebooks krijg je ook geen installatie cds meer. Alles staat op die verborgen partitie en dmv die te booten kun je je pc herinstalleren (zie de manual hoe je dat moet doen).

Overigens moet je voor drivers ook niet op de PBsite zijn, maar op de site van de chipfabrikant. de kans dat je dan XP drivers vind is vele malen groter.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Tja, als je mazzel hebt hou je nog een beetje een goede verstandhouding over met je nichtje, maar als je zo onvoorbereid te werk gaat verbaast het me ook niks dat je op de blaren moet zitten.

Neem contact op met de leverancier voor herstelmedia en denk de volgende keer beter na over de juiste aanpak :)

Omdat dit te vaak gebeurt, er sloten topics over te vinden zijn en je zelf erg weinig moeite hebt gedaan om wat van je topic te maken gaat deze dicht.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.