Beste tweakers, ik heb echt effe helemaal
Ik heb een HTPC met Asus A7V600-X mobo en AMD 2500+ CPU.
Nou wilde ik effe wat geheugen van me andere PC(s) wisselen, zodat ik geen 512, maar 1GB of 2GB heb (ik heb een zooi PC's
)
Nou heb ik 2 x 256 MB Twinmos in Dimm slot 1 en 2 zitten.
Als ik daar voor in de plaats 2 andere dimm's er in stop, krijg ik niks dan problemen.
Ik heb 2 x 512MB Kingston Value ram en 2 x 1GB Vdata geprobeerd.
XP start niet op of crached meteen na boot. Zelfs met Hiren'sbootdisk hangt me Memtest.
Nou komt het vreemde, als ik bv 1 van die 1GB reepjes in Dimm slot 3 stop.....No problemo!
Stop ik 1 (of allebij) vd reepjes in slot 1 of 2, HANG!
Ik kan blijkbaar alleen die 2 reepjes 512MB Twinmos in de eerste 2 slots stoppen, andere wil ie niet.
Maar als ik die 1 GB in Slot 3 heb en ook nog eens Twinmos in 1 en 2, dat gaat prima
Oja, Vdata en Twinmos zijn DDR400, die kingston DDR333 of DDR400
Iemand een idee wat er aan de hand is?!? (of is me mobo gewoon f*ckup?)
Ik heb een HTPC met Asus A7V600-X mobo en AMD 2500+ CPU.
Nou wilde ik effe wat geheugen van me andere PC(s) wisselen, zodat ik geen 512, maar 1GB of 2GB heb (ik heb een zooi PC's
Nou heb ik 2 x 256 MB Twinmos in Dimm slot 1 en 2 zitten.
Als ik daar voor in de plaats 2 andere dimm's er in stop, krijg ik niks dan problemen.
Ik heb 2 x 512MB Kingston Value ram en 2 x 1GB Vdata geprobeerd.
XP start niet op of crached meteen na boot. Zelfs met Hiren'sbootdisk hangt me Memtest.
Nou komt het vreemde, als ik bv 1 van die 1GB reepjes in Dimm slot 3 stop.....No problemo!
Stop ik 1 (of allebij) vd reepjes in slot 1 of 2, HANG!
Ik kan blijkbaar alleen die 2 reepjes 512MB Twinmos in de eerste 2 slots stoppen, andere wil ie niet.
Maar als ik die 1 GB in Slot 3 heb en ook nog eens Twinmos in 1 en 2, dat gaat prima
Oja, Vdata en Twinmos zijn DDR400, die kingston DDR333 of DDR400
Iemand een idee wat er aan de hand is?!? (of is me mobo gewoon f*ckup?)
jaja, ik ben zo Dyslectish als een baksteen.