Toon posts:

Aspire 9413 traag branden

Pagina: 1
Acties:
  • 328 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hey mensen,

Ik heb hier een laptop een apsire 9413 ZWSMI. Het probleem is dat hij ontzettend traag is met branden. Als ik met nero een image bestand brand dan zie dat hij 13 min nodig heeft om te branden. Normale tijd opzich. Maar na die 13 min staat hij op 20 procent. Daarna springt de tijd naar 45 min of soms langer. Op de laptop zat eerst Vista geinstalleerd en nu XP. Drivers voor de laptop allemaal gedownload en geinstalleerd. Alles werkt naar behoren behalve het branden. Werk met nero 8 momenteel (nero 7 had dit probleem ook). Andere brand programma's hebben dit probleem ook.
Andere laptop getest met zelfde image bestand. In 13 min ook echt klaar. Bios update niet nodig omdat het al de nieuwste versie is.

Iemand een idee???

• dodo79
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:14

dodo79

witte dikke tonnie

staat de dvd/cd brander wel op dma i.p.v. pio??
dat kan het probleem wel verklaren

omdat het kan!

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan ik dit controleren? tnx voor je feedback

• dodo79

dodo79

witte dikke tonnie

in apparaatbeheer bij je IDE/atapi controllers kijken.
waarschijnlijk op het secundaire IDE kanaal.
daarop dubbel klikken en dan geavanceerde instellingen.
zal waarschijnlijk 1 van de 2 op pio only staan, die even om zetten op DMA indien beschikbaar

omdat het kan!

Verwijderd

Topicstarter
ff checken..mom

edit : ik heb hem omgezet.. ga nu dvd branden. hou je op de hoogte

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2007 20:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
10 min resterend.. 6% en totale tijd 3 min al.. lijkt me nog altijd te langzaam.merk ook dat als ik de muis beweeg en wat wil doen in xp dat ie traag is... gebruikt dus enorm veel processor tijd, terwijl het een intel duo core is..

• dodo79

dodo79

witte dikke tonnie

staat je hd dan wel op dma i.p.v. pio???
die zit op de primaire IDE controller

omdat het kan!

Verwijderd

Topicstarter
ja die staat gewoon op dma.. het is een ts-l632d brander.. kep ook gekeken op een post en daar hadden ze erover om ide kanaal opnieuw te installeren ben dit ook aan het testen of dat invloed heeft..

Verwijderd

Topicstarter
ik had wel gezien toen ik dus hem naar dma had gezet dat ie op pio bleef staan in het grijze gedeelte. nu hem ik hem opnieuw laten herkennen en heeft die wel dma.. ga weer eens teste

Verwijderd

Topicstarter
2 % in 10 seconde... gaat al wat sneller zie ik. resterene tijd is nu wel 22 min.. maar ja kijken wat ie doet

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2007 20:31 ]

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Heb je al es gegoogled? Vreemd genoeg lijkt het probleem nogal frequent te zijn ;).

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Verwijderd

Topicstarter
probleem lijkt op gelost te zijn tot nu to.... 16% na 3 min ... :D vooruitgang. blijkt inderdaad frequent te zijn.. kep al zo rond gekeken ervoor

• dodo79

dodo79

witte dikke tonnie

google is daar niet eens voor nodig, hier op GoT staan ook maar zat topics hierover.
Maar vin et nogal kortaf om hem meteen naar de faqs te verwijzen.
En zo te zien is het probleem al weer gefixed. :)

omdat het kan!

Verwijderd

Topicstarter
dodo79 je bent goed bezig... jij mag blijven !! :D nog 4 min resterend .. totale tijd al 18 min en 82 %

Verwijderd

Topicstarter
hmmm op ut laatste springt ie op 100%en hoor je dat hij met de CD bezig is.. steeds snelheid oplopend en dan stopt het. je hoort ook een getik en geklop vanaf de cdrom speler. lijkt me niet zo goed gevoel. uit eindelijk is ie wel klaar

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Doe es een integrity check op je gebrande medium?

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Verwijderd

Topicstarter
en hoe doe ik da ?? is dat iets met verifieren onder nero???? (kep ff geen idee.. benbeetje op vandaag:P)

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ik denk dat je onder Nero die optie moet aanvinken voor je brandt.

• dodo79

dodo79

witte dikke tonnie

dat laatste stukkie hard opspinnen en geluid maken is tie bezig met de lead-out en het afsluiten van de dvd/cd.
volledig normaal, alleen hoor je het bij de ene drive wat beter dan de andere.

omdat het kan!

Verwijderd

Topicstarter
oke tnx voor jullie feedback. voor mij is de case gesloten haha :D zonder jullie was ik hier nie uitgekomen

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Misschien kan je, voor het nageslacht, ook toelichten wat de oplossing was?

Pagina: 1