Hey, ik vraag me de laatste tijd af of het mogelijk is om een draadloos netwerk te versterken via mijn laptop. Ik zit in een vrij grote woning in het buitenland, op mijn kamer kan ik via m'n laptop prima wifi ontvangen. Ik gebruik een nokia N95 om via VOIP gratis naar nederland te bellen. De ontvangst van wifi op mijn kamer is voor de N95 niet voldoende, waardoor gesprekken vaker wegvallen. Ik vroeg mij dus af of het mogelijk zou zijn om mijn laptop als "versterker" van het draadloze netwerk te maken. Zou het anders eventueel mogelijk zijn om een tweede draadloze netwerk via mijn laptop op te stellen welke gebruik maakt van draadloze internetverbinding?
dat lijkt me niet zo simpel (tenzij je 2 wireless netwerkkaarten hebt). Is een repeater niet goedkoper en simpeler?
Als je een tweede wirelesskaart erbij hebt zou je je laptop inkunnen stellen als draaloze router. Weet niet of dat wel met windows kan. Maar met linux wel.
Maar wat Webinn al zegt een repeater is misschien een betere optie, dan hoef je ook niet zoveel te configureren.
Als tweede optie kun je nog andere antennes aan je draadloze router zetten. Bijvoorbeeld een richt antenne of een sterkere omni antenne.
Maar wat Webinn al zegt een repeater is misschien een betere optie, dan hoef je ook niet zoveel te configureren.
Als tweede optie kun je nog andere antennes aan je draadloze router zetten. Bijvoorbeeld een richt antenne of een sterkere omni antenne.
Verwijderd
Er zijn versterkende antennes beschikbaar die je kunt aansluiten op je router (mits de antenne van je router afschroefbaar is). Je hebt 2 soorten:
- Omni directional
- Directional
Omni directional wil zeggen: in alle richtingen. Je sluit de antenne aan en je hebt meer bereik.
Directional wil zeggen dat je de antenne moet richten naar het apparaat (signaal gaat 1 kant op).
een Directional antenne versterkt beter dan een Omni Directional, maar als ik het zo lees heb je genoeg aan een Omni directional.
Laatste keer dat ik keek waren de antennes ongeveen €35,- bij mycom.
- Omni directional
- Directional
Omni directional wil zeggen: in alle richtingen. Je sluit de antenne aan en je hebt meer bereik.
Directional wil zeggen dat je de antenne moet richten naar het apparaat (signaal gaat 1 kant op).
een Directional antenne versterkt beter dan een Omni Directional, maar als ik het zo lees heb je genoeg aan een Omni directional.
Laatste keer dat ik keek waren de antennes ongeveen €35,- bij mycom.