Toon posts:

Probleem laptop beeld naar Plasma TV

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi iedereen,

Ik heb sinds gisteren een Plasma Panasonic TH42PV70. Nu wens ik mijn laptop te verbinden met m'n TV toestel adhv een VGA kabel. De kabel is correct aangesloten en de TV is ingesteld op PC signaal.

Mijn laptop heeft een GeForce Go 6800 Ultra grafische kaart. Ik heb in de nView settings van de kaart de 'kloon' optie geactiveerd en als primair 'laptop', als secundair 'tv'. Ook heb ik het tv-formaat ingesteld op PAL-B.

Raar maar waar, maar ik krijg niets van beeld te zien. Wel zie ik dat wanneer ik bvb m'n pc herstart, of resolutie wordt gewijzigd van laptop, m'n TV scherm zeer snel hierop reageert (flikkert). Dus ik vermoed dat er zeker niets aan de VGA kabel is, is trouwens een nieuwe.

Een screenshot volgt:
Afbeeldingslocatie: http://img515.imageshack.us/img515/894/screenshotio8.gif

Enig idee wat ik over het hoofd zie?

M'n laptop resolutie is 1440x900. Als ik het goed heb, is de native resolutie van m'n TV 1024x768.

Kan iemand mij verder helpen aub?

Thx.
Wouter

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:56

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Volgens mij ben je nu bezig met de settings van de tv-out (bijvoorbeeld s-video of composiet), terwijl je plasmascherm gewoon een 2e monitor is met vga aansluiting. Kijk daar dus eens naar.

Ook kun je op veel laptops van beeldscherm/beeldschermuitgang wisselen door op een bepaalde functietoets te drukken.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Verwijderd

Topicstarter
Ok eens proberen! Ik had zoiets in gedachten.. het feit dat ik VGA kabel gebruik stuur ik op zich een beeldscherm aan...

Verwijderd

Topicstarter
Gelukt!! Enige bottleneck was de resolutie juist zetten! Bedankt hoor.

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik wel vervelend vind, is dat mijn laptop reso 1440x900 heeft en de TV 1024x768, op zich geen probleem maar de TV toont eigenlijk het scherm van m'n laptop maar dan op zijn resolutie waardoor het scherm ingezoomd is. Ik kan dan via de randjes 'scrollen' doorheen het scherm.

Oplossing is natuurlijk om mijn laptop in te stellen op 1024x768 maar dan vliegen m'n snelkoppelingen door elkaar en lijkt het nergens meer op (afwijking native resolutie).

Is het niet mogelijk om de laptop in z'n 1440x900 te houden en het 'cloon' signaal naar de TV rechtstreeks om te zetten naar 1024x768?