harde kleine goede luidsprekers

Pagina: 1
Acties:
  • 93 views sinds 30-01-2008

• xon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-02 08:27
Om een studio ruimte te vullen ben ik op zoek naar een paar leuke speakers (mogen er 4 zijn) die niet groter zijn dan een cm of 30....p/st niet boven de 80 euro komen...en toch een brok geluid kunnen fabriceren inclusief de nodige bass

onmogelijke vraag of niet?

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14-02 23:23
Uit n speaker van 30cm zal het krijgen van veel bas bijna onmogelijk zijn.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

• heracles
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-12-2024
Bij het woordje "studio" denk ik toch echt meteen aan monitor speakers. Maar die gaan niet tot sublaag door vrees ik, dus dat word een bijpassende subwoofer dan?

Verder weet ik dat ze op mijn school Mission luidsprekers van een dergelijk formaat gebruiken(geen monitors), die heel erg laag kunnen komen.

• xon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-02 08:27
heracles schreef op donderdag 20 september 2007 @ 19:33:
Bij het woordje "studio" denk ik toch echt meteen aan monitor speakers. Maar die gaan niet tot sublaag door vrees ik, dus dat word een bijpassende subwoofer dan?

Verder weet ik dat ze op mijn school Mission luidsprekers van een dergelijk formaat gebruiken(geen monitors), die heel erg laag kunnen komen.
Monitor speakers zijn gemaakt om het geluid zo neutraal mogelijk te laten klinken. Dit maakt in mijn geval niet zoveel uit als het maar luid en duidelijk is zeg maar. Liever sub vermijden en toch veel resultaat..

Verwijderd

xon schreef op donderdag 20 september 2007 @ 19:53:
[...]

...als het maar luid en duidelijk is zeg maar. Liever sub vermijden en toch veel resultaat..
Luid en duidelijk is mogelijk met kleine luidsprekers (alhoewel, voor 80€...), maar 'echt' laag mag je wel vergeten.

PS: hoe ga je ze versterken?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2007 20:06 ]

Verwijderd

De JBL Northridge e20. Zijn pefect voor jou denk ik. Jbl = veel bas, zijn niet groter dan 30 cm en kosten op kieskeurig 72 euro per stuk.

Verwijderd

misschien iets van de creative gigaworks, ze zijn lekker klein en klinken goed
http://www.creative.com/p...category=28&product=16936
of
http://www.creative.com/p...category=28&product=14299
ook geen versterker nodig

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2007 20:50 ]

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:36

voodooless

Sound is no voodoo!

Als je zoekt, dan moet je zoeken. Met andere woorden: eigen inzet!

Zie ook Audio en HiFi forum policy - Het regime

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.