[XP] Internet verbinding verbreekt na alt-tab

Pagina: 1
Acties:

• Fiddle
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Beste tweakers.

Sinds vandaag heb ik een probleem.

Elke keer als ik weg-alt-tab uit een applicatie die gebruikt maakt van een internet verbinding dan verliest deze de verbinding.

*Bij World of Warcraft ga ik telkens terug naar het hoofdscherm met de melding "You have been disconnected from server" als ik ondertussen even wil internetten.

*Het gewone windows downloadvenster geeft een snelheid aan van 0 kbp/s als ik deze geminimaliseerd heb en ben gaan surfen. Zodra ik weer terugswitch naar de applicatie gaat deze weer normale download snelheid terug krijgen.

*Mijn downloads via Grabbit geven ook 0 kbp/s aan als ik even ga surfen. Zodra ik weer terugswitch naar de applicatie gaat deze weer normale download snelheid terug krijgen.

Hieruit concludeer ik dat elke keer dat ik weg-alt-tab de aplicatie deze de verbinding verliest, of het komt omdat door een bug in IE de verbinding met andere internet aplicaties verloren gaan.

Ik heb onlangs niets nieuws geinstalleerd of instellingen gewijzigd. Wie o wie kan me helpen met dit frustrerende probleem.

Asus ROG Strix X570-E Gaming, AMD Ryzen 7 5800X, NZXT Kraken X63, Zotac Gaming GeForce RTX 3080 Trinity OC, G.Skill Trident Z RGB, 2x Samsung 980 Pro 1TB, Fractal Design Define R6 USB-C, be quiet! Straight Power 11 750W

Verwijderd

Kan je even melden over welke windows-versie we praten?

• Fiddle
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 20 september 2007 @ 18:41:
Kan je even melden over welke windows-versie we praten?
Windows XP, dat moest in titel staan maar daar staat pc ipv xp :S... excuses

Asus ROG Strix X570-E Gaming, AMD Ryzen 7 5800X, NZXT Kraken X63, Zotac Gaming GeForce RTX 3080 Trinity OC, G.Skill Trident Z RGB, 2x Samsung 980 Pro 1TB, Fractal Design Define R6 USB-C, be quiet! Straight Power 11 750W

Verwijderd

Ik kan me ergens een instelling herrinneren, die de verbinding verbrak wanneer er geen gebruik van het programma werd gemaakt. Dat was volgens mij een outlook express 6 setting. Heb je die ook aanstaan? Adsl neem ik aan?

• Fiddle
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 20 september 2007 @ 18:50:
Ik kan me ergens een instelling herrinneren, die de verbinding verbrak wanneer er geen gebruik van het programma werd gemaakt. Dat was volgens mij een outlook express 6 setting. Heb je die ook aanstaan? Adsl neem ik aan?
Nee ik draai geen outlook (of outlook express) op deze pc. Wel staat Gmail notifier aan.Maar die gaf ook nog nooit problemen. :S

Ja ik heb adsl van planet internet.

Verwijderd

tjee, de pee. Hiero zo'n beetje alle instellingen wel weer gezien, maar kan niks vinden dat erop wijst. Mijn gedachten gaan uit naar een prog dat de boel verziekt. Maar dan zo'n sneaky dingetje. Wat zegt hijackthis ervan?

• Fiddle
  • Niet online
Dat denk ik ook ja. Maar ik heb nu echt alle op de achtergrond-draaiende toepassingen (zover ik ze kan zien) afgesloten maar nogsteeds is het hiermee niet verholpen :S.

Verwijderd

Ik heb even voor je zitten googlen, maar ik kan wel je probleem tegenkomen, maar geen oplossingen. Men zoekt het op andere forums meer in de hardware, en dan vooral in het modem. Als ik jou was zou ik Hitman pro eens laten draaien, even kijken op nieuwe updates voor je modem, en ff checken of planet er mededelingen over doet. Daarnaast kwam ik een vaag antwoord tegen over een p2p-programma waarin teveel gelijktijdige connections waren opgegeven. Kortom; het vermoeden ligt bij overbelasting.

• Fiddle
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 20 september 2007 @ 19:37:
Ik heb even voor je zitten googlen, maar ik kan wel je probleem tegenkomen, maar geen oplossingen. Men zoekt het op andere forums meer in de hardware, en dan vooral in het modem. Als ik jou was zou ik Hitman pro eens laten draaien, even kijken op nieuwe updates voor je modem, en ff checken of planet er mededelingen over doet. Daarnaast kwam ik een vaag antwoord tegen over een p2p-programma waarin teveel gelijktijdige connections waren opgegeven. Kortom; het vermoeden ligt bij overbelasting.
Mmmhh bedankt voor je moeite..

Ik heb het zelfs getest met skype.... Als ik die minimaliseerd kapt hij ook met het gesprek. Zo kan een mens gewoon niet werken :S

Ik ga het bovenstaande iig allemaal proberen. Ik hou dit topic opt to date.

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-02 00:13
Misschien kan je even in veilige modus met netwerk verbindingen opstarten en kijken of je het probleem dan ook hebt?? Als het goed is kan je in die modus wel op internet komen.

Hail to the king baby!

• Fiddle
  • Niet online
Dank jullie wel voor alle (snelle) replies. Want dit was echt een frustrerend preobleem.

Volgens mij is mijn probleem nu verholpen door gevolg van 1 van de volgende handelingen (weet niet welke want ik heb ze tegelijk gedaan) :

* Heb mijn Alcatel Speedtouch 510 ge-update met de laatste firmware.
* Hitman2 gedraait (niet het spel :P maar de virus cq trojan cq spyware scanner).
* Router gereset.

Nogmaals iedereen hier bedankt !

Pagina: 1