Toon posts:

welke hostingoplossing is voor mij geschikt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dit is niet de vraag "welk bedrijf moet ik hebben" maar het gaat meer over de vraag wat de beste structuur/server inrichting is voor mijn "project".

Ik heb in het verleden al meerdere keren kleine websites ontwikkeld. Bovendien heb ik redelijk veel ervaring met Linux/Unix, alleen niet zoveel met netwerken en beheer van servers.

Nu lijkt het mij leuk om voor een aantal kleine sites hosting en beheer zelf te gaan doen. Het gaat hier om 6 kleine sites (kleinste < 1 MB, grootste ong. 7 MB) met niet zoveel dataverkeer. Bij iedere site hoort een eigen .nl domein met bovendien een of meerdere emailadressen in dat domein. In de toekomst komen er vast langzamerhand meer sites bij...

Momenteel zijn het allemaal statische sites, maar ik denk erover om wat aanpassingen te gaan doen om een CMS te gaan gebruiken of iets dergelijks zelf te ontwikkelen. Daarvoor zou het handig zijn als PHP/MySQL en Tomcat beschikbaar zijn. Of natuurlijk als ik dat zelf zou kunnen installeren.

Mijn voorkeur gaat eigenlijk uit naar een dedicated server met Linux of BSD (voor zover ik begrijp houdt dat in dat ik daar dan root ben en zelf alles kan regelen). Is het goed mogelijk om op 1 server met 1 apache installatie meerdere websites met hun eigen domein te draaien? Ik heb het idee van wel, maar is dit dan ook een praktische oplossing?

Of is het handiger om voor iedere site een aparte kant-en-klaar oplossing te nemen, met een apache en mailserver etc. die door het hostingbedrijf beheerd worden? Nadeel daaraan zou zijn dat ik er veel minder van leer...

Ben erg benieuwd naar jullie ideeen/gedachtes!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Heeft het nog ergens met numpad . te maken? :)

☻/
/▌
/ \

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, mijn browser heeft om een of andere reden een oude titel ingevuld in het formulier. Zou eigenlijk iets moeten zijn als "welke hostingoplossing is voor mij geschikt" ofzo....

Verwijderd

lol, verander alsjeblieft de titel, dit slaat toch nergens op?

edit: te laat

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2007 18:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
Kan ik dit zelf nog wijzigen dan?

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Via Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/icon_hand.gif linksboven in het topic. Gewoon een topicrepot aanmaken dat je je titel wilt aanpassen.

Ontopic heb ik eigenlijk niks te zeggen, want ik heb geen ervaringen met sites en hosting.

☻/
/▌
/ \

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 08:48
offtopic:
Topictitel aangepast.

Let wel op dat de vraag hier niet is 'Welke hoster is voor mij geschikt', maar juist 'welke oplossing is voor mij geschikt'.

Het is dan ook niet de bedoeling dat we namen van partijen en/of producten gaan noemen en ervaringen daarover gaan delen, aanprijzen of juist afkraken. Dat is niet de bedoeling op GoT en mondt uit in een nutteloos topic met veel individuele meningen die niets zeggen vaak.

[ Voor 83% gewijzigd door bjck op 20-09-2007 19:23 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Er zijn verschillende mogelijkheden. Het ligt er een beetje aan wat je wel en niet wilt doen en hoe veel tijd je er voor over hebt (denk ook aan vakanties/ziekte enz).
Colocation, je plaatst jouw hardware ergens in een datacenter. Jij bent verantwoordelijk voor de hard en software.
Dedicated server, jij beheert de software (niet per se het OS), hardware lease je soort van.
Reseller pakketje, de makkelijkste oplossing. Jij hebt ergens een adminaccountje om gebruikers aan te kunnen maken op een server en verder geen gezeur met hard- en software :)
Van colocation leer je het meest, als je geen zin hebt in gezeur met kapotte hardware dan is een dedicated server beter.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Verwijderd

Marzman schreef op donderdag 20 september 2007 @ 19:23:

Van colocation leer je het meest, als je geen zin hebt in gezeur met kapotte hardware dan is een dedicated server beter.
In dit geval is de beste oplossing een virtuele dedicated server. Dan heb je alle rechten binnen je besturingssysteem, maar heb je geen gedoe met hardware.

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-12 16:56

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Marzman schreef op donderdag 20 september 2007 @ 19:23:
Reseller pakketje, de makkelijkste oplossing. Jij hebt ergens een adminaccountje om gebruikers aan te kunnen maken op een server en verder geen gezeur met hard- en software :)
Ik zou voor 7 prutspakketjes niet gaan lopen kloten met colo of dedicated oplossingen als je alleen maar php/mysql/tomcat (laatste is iets 'moeilijker') wilt voor je sites. Ja je leert er van maar het kost je klauwen met geld en tijd. Ik zou ook gewoon voor standaard pakketjes gaan (los of reseller voor je gemak afhankelijk van wat je wilt).
Pagina: 1