Toon posts:

Advies server rackmount systeem

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil dus graag een server rack mount systeem aanschaffen.

Met ongeveer onderstaande hardware, of vergelijkbare specificaties.

Ik heb een budget van 1000 euro, en het moet een 1U kast zijn.

Kunnen jullie mij adviseren of eventueel vertellen bij welke bedrijven mijn goed verder kunnen helpen, heb al verschillende bedrijven gehad die mij vertelden dat het gene wat ik wilde niet mogelijk was. Omdat de kast te klein was, en verder geen echt goed verder advies konden geven.

2x Western Digital 500GB, 7200rpm, 16MB, SATAII

Gigabyte P35-DQ6, S775, iP35, ATX

2x Kingston Dimm 1GB DDR2 PC2-6400 800MHz

Intel Core 2 Quad Q6600 2.40GHz,1066MHz,S775, Box

• Bud_s
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-01 13:43

Bud_s

Team Anticimex & Lock

kijk eens bij procase

Verwijderd

Wat moet je nou met een P35-DQ6 in een server?:S Dit is btw ook niet echte server apparatuur! Neem een server mobo + ecc ram en 2 raptors in raid configuratie!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 20 september 2007 @ 17:47:
Wat moet je nou met een P35-DQ6 in een server?:S Dit is btw ook niet echte server apparatuur! Neem een server mobo + ecc ram en 2 raptors in raid configuratie!
Wat ik zowiezo wil is 2x 500 GB in raid, dat het geen raptors zijn maakt mij niet uit.

En het liefst wil ik zo snel mogelijke server hebben, voor rond de 1000 euro inc btw en 1 U maximale grote.

Heb je een suggestie dan voor server mobo ?

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Kijk eens rond bij Dell, HP, etc. of bij de vele barebone bouwers op basis van bijvoorbeeld Supermicro. Dan heb je gewoon fatsoenlijke serverhardware erin die een stuk beter is dan desktopplankjes in een 1U doos stoppen. Op details (plaatsing van de geheugenbankjes bijvoorbeeld) levert dat 9 van de 10 keer problemen op.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Verwijderd

Topicstarter
AtleX schreef op donderdag 20 september 2007 @ 18:00:
Kijk eens rond bij Dell, HP, etc. of bij de vele barebone bouwers op basis van bijvoorbeeld Supermicro. Dan heb je gewoon fatsoenlijke serverhardware erin die een stuk beter is dan desktopplankjes in een 1U doos stoppen. Op details (plaatsing van de geheugenbankjes bijvoorbeeld) levert dat 9 van de 10 keer problemen op.
Dell en HP zijn de prijzen gewoon te hoog van, ik heb 1000 euro en wil natuurlijk zo snel mogelijk systeem hebben voor deze prijs.

Kwaliteit moet uiteraard goed zijn, maar dat is een keuze die ik zelf overweeg.

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Als je die te duur vind zou ik eens bij de barebone bouwes als Ahead-IT kijken. Ik blijf erbij dat je met desktop hardware je problemen op de hals haalt die je met slechts een paar euro meer had kunnen voorkomen.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• SoLeDiOn
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-12-2025
Ik was ook op zoek naar zoiets. Ik heb voor 934 eur (incl. verzendkosten) het volgende gevonden:

SuperMicro SC811T-260 (1U, ATX, 260W, 2x SATA, Wit) € 169,97
SuperMicro PDSMA+, i3000 (ATX, PCI-e, PCI-X, LAN, SATA II, RAID, VGA) € 248,-
Intel Xeon X3210 (S775, 4x 2.13GHz, 8MB, 1066MHz FSB, Boxed) € 204,93
Kingston KVR800D2E5K2/2G € 96,74
2 x Samsung SpinPoint T166, 500GB (7200rpm, SATA II, 16MB, NCQ) € 92,62

Ik zou er zelf 4 gb ram in stoppen, maar ik weet niet waar je je server voor wilt gebruiken.

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

AtleX schreef op donderdag 20 september 2007 @ 18:22:
Als je die te duur vind zou ik eens bij de barebone bouwes als Ahead-IT kijken. Ik blijf erbij dat je met desktop hardware je problemen op de hals haalt die je met slechts een paar euro meer had kunnen voorkomen.
Dat kan ik beamen, ik ben zelf ook begonnen met een home build 1u bak met daarin een desktop moederbord. Al snel krijg je problemen omdat om te beginnen de geheugenbanken haaks op de airflow staan.

Uiteindelijk toch maar overstag gegaan en een supermicro gekocht (toevallig bij ahead-it :P ) je ziet meteen dat er over nagedacht is. Met een budget van 1000 euro haal je daar al een leuke server vandaan :)

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
hp te duur? kan me herinneren dat ik een jaar of 2 terug een pizzadoos gekocht heb....ml150 geloof ik met 3xSATA en een P4 voor zo'n 1200 euro...iets vergelijkbaars moet haalbaar zijn tegenwoordig voor een eurootje of 1000....en dan heb je dus wel een fatsoenlijke machine. Dacht via www.serversonline.l (voormalig hpproliant.nl / Tweeweg IT).

Verwijderd

Even voor de duidelijkheid: da's dus www.serversonline.nl , anders doet ie 't niet ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2007 08:59 ]

Pagina: 1