Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Is neon nadelig voor warmte?

Pagina: 1
Acties:
  • 62 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik ben van plan een antec nine hundred kast te kopen, ik wil er miss neon in, ik vind het wel vet en het kost tog maar 4 euro ofzo? Maar geven ze veel warmte af? En hoe monteer je het?

btw de neon komt links achterin, en ik wil niet dat daardoor mn videokaart 5 graden heter wordt

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:03
Bedoel je niet CCFL? En als je dat wel bedoeld, die produceren niet veel warmte:
Een voordeel van CCFLs is dat ze door hun hoge efficiëntie weinig warmte produceren.

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Neon geeft niet veel warmte af.

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19:22
welkom op got...
Gelieven eens de FAQ's door te lezen.. ;) enige inzet is gewenst hier..
http://nl.wikipedia.org/wiki/Ccfl

edit:
verdorie ^^

[ Voor 8% gewijzigd door Icekiller2k6 op 20-09-2007 17:33 ]

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik heb eens getest dat mijn 2 groene CCFL's samen maar 4W verbruiken. Ze worden bijna niet warm en als ze maar 4W verbruiken samen zullen ze sowieso niet erg veel warmte afgeven.

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Neon (ook wel Cold Cathode Fluorescent Lamps genoemd) leveren inderdaad wel warmte af, maar niet zoveel dat het nadelig is hoor. En van 5 graden extra gaat je videokaart echt niet minder presteren ;)

Verwijderd

Topicstarter
ja, het is ccfl, deze wil ik kopen: http://www.azerty.nl/prod.../35576/ccfl-kit-dual.html

EDIT: maar hoe monteer je zoiets nouw?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2007 17:35 ]

Verwijderd

Ik heb zelf CCFL's in m'n kast zitten (2 stuks) en ik merk er niets van in m'n temperaturen, zoals Jaap-Jan al zei, ze stoten niet echt veel warmte uit. Het monteren gaat heel simpel, vaak is er dubbelzijdig tape bijgeleverd (ik heb zelf blauwe CCFL's van ACRyan, zijn aan te bevelen, alles is meegeleverd en is mooi afgewerkt). Hierdoor kun je het gewoon op de zijkant van de kast plakken, en aansluiten d.m.v. een bijgeleverde convertor, waarvoor ook tape is meegeleverd. Als je het leuk vind, gewoon doen zou ik zeggen ;)

Verwijderd

Er zit standaard op de uiteinden een stukje dubbelzijdig tape. Alleen een questie van beschermfolie eraf trekken en plakken maar.

Edit: Net te laat

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2007 17:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
Mishmash schreef op donderdag 20 september 2007 @ 17:34:
En van 5 graden extra gaat je videokaart echt niet minder presteren ;)
Ja, maar ik wil ook overklokken, en met meer hitte kun je minder ver klokken en dan presteerd ie uiteindelijk minder.

Maar zo te horen is warmte geen probleem, en het is erg fijn dat het zo goedkoop is, dus als het erg tegenvalt (wat ik betwijfel) kan ik het gewoon wegdoen.

Verwijderd

Neon valt eigenlijks niet tegen, en het word niet warm! Dus zie ik geen enkel probleem voor jou!

• DeKemp
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 24-06 22:15
Wat heeft idderen toch met neon, een ccfl is anders als neon. Neon bijvoorbeeld geeft wel meer warmte als een ccfl.

Verwijderd

Topicstarter
kopen dus!!

XZeNiT (of iemand anders met ccfl), als jij met je vingers je ccfl aanraakt, is tie dan heet?

• PilatuS
  • Niet online
Een CCFL voelt warm aan, maar zeker niet heet.

Verwijderd

Topicstarter
ow, dus dan zal ie niet meer dan 40 graden zijn en een videokaart is al snel 70 graden dus het heeft dan geen enkele impact erop lijkt me

• Fatal Mind
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Mag het hopen dat m'n ccfl niet 40 graden word, ben d'r vrij zeker van van niet eerlijk gezegd,

Verwijderd

Hij voelt idd wat warm aan, maar dit is te verwaarlozen denk ik. De maximale overklok die ik met mijn videokaart kon halen voordat ik er m'n ccfl's in zette, is nogsteeds stabiel met de ccfls :)

• PilatuS
  • Niet online
Het is zeker een stuk minder dan 40 graden. Het zal voor de videokaart nog geen 0,1MHz gaan schelen. Het is echt volledig te verwaarlozen. Als de GPU temp dan toch echt boeit ga je voor betere koeling. Een CCFL maakt _niets_ uit.

Verwijderd

Ik heb het voor de grap eens gemeten. Ik heb even thermometer tegen me ccfl aangehouden en deze gaf 31 graden aan en hij staat denk al 3uur aan.

Verwijderd

Topicstarter
ooooh, dan boeit het echt helemaal niets, de aansluiting is tog via een molex?

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 20 september 2007 @ 18:13:
ooooh, dan boeit het echt helemaal niets, de aansluiting is tog via een molex?
Ja :)

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Cold Cathode Fluorescent Lamp

;) Er komt wel een bak licht vanaf. Meer dan je denkt dus mss wel handig om even rekening mee te houden. Dat het niet een hele kermis wordt oid :P

• Hrugnir
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-12-2023
lol met een beetje research had je dit toch allemaal zelf moetten kunnen uitvogelen hoor!!

enigste waar ik over zou nadenken bij een ccfl is waar je die converter een beetje uit het zicht kan leggen want die is niet zo knap :P

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 15:07
Dit gaat helemaal nergens over. Even uit je doppen kijken en je weet wel vermogen de CCFL's verbruiken, dat is dan het maximum aan warmte wat ze afgeven (een deeltje gaat als licht ipv warmte weg). Montage en aansluiting hangt van de CCFL die jij koopt af.

Slotje dus.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.