Toon posts:

Dual Channel geheugen

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen, ik heb een Asus P5B moederbord met 4 slots, 2 zwarte en 2 gele, hij ondersteunt dual channel geheugen. ik heb ook een setje corsair geheugen elka van 1 gb, dus in totaal 2 gb, als ik ze in de gele slot doe, dan worden ze niet herkend als 2gb maar als 1 gb. in de zwarte worden ze wel herkend. ik wil weten of ik wel naar 4 gb kan gaan uitbereiden of niet, is die ene slot kapot dan?
wat is het probleem?

Verwijderd

Misschien dat je het ook nog even kunt testen met ander geheugen, en heb je al geprobeerd de geheugenmodules om te wisselen wanneer je ze in de gele slots steekt?

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik ben bang dat dit alleen echt te weten is door het te proberen. Ik durf er zo niets over te zeggen. Dat ie maar 1GB ziet als je ze in de gele doet is zeker niet normaal. Het zou kunnen dat 1 slot kapot is en dat 4GB dan niet werkt. Het zou ook een vaag iets kunnen zijn waarom het nu niet herkend wordt en dat 4GB wel werkt.

Verwijderd

Kun je ook met 1 module proberen, kijken of die wel in alle slots gedetecteerd wordt?
Zo kun je denk ik wel uitsluiten of je sloten kaput zijn :)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

PMG Beleid

^^

Lees de informatie die we vragen in een topicstart (en dan met name bij geheugengerelateerde zaken). Lees je eigen topicstart. Dan zou duidelijk moeten zijn dat we hier geen zinnig antwoord op kunnen geven en dat dit topic dicht gaat.

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.