Toon posts:

poort openen

Pagina: 1
Acties:
  • 165 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hey, ik zit hier op m'n nieuwe pc'tje boven en kom er ineens achter dat t me niet lukt om een poort open te krijgen. Ik heb géén router, ben direct met een crossover-cable verbonden op de 'hoofdcomputer' (de pc die dus direct verbonden is met 't modem). Ik heb t in die windows firewall settings geprobeerd, geen succes. Heb windows firewall uitgezet, ook geen succes.

Verder kon ik alleen maar topic's vinden over port forwarding met routers e.d. op verschillende forums.
Kan iemand mij hier verder helpen want m'n download gaat niet sneller als 20 kb/s :( terwijl ik beneden een download heb van 950 kb/s. Het zal ook niet aan spyware of iets in die richting liggen, m'n harde schijf is namelijk gister geformatteerd en sluit vanmorge pas internet aan.

HELP asjeblieft:( 8)7

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:53

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Misschien geblokkeerd door je ISP?

Zou toch denken dat het aan je firewall ligt, maar die heb je zelfs al uitgeschakeld.

Sommige modems zijn ook een router in 1 apparaat?

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:12
Wat voor een modem is het? USB? Ethernet?

Mijn glazen bol is kapot, maar op Portforwarding.com moet je wel een oplossing kunnen vinden denk ik zo. :)

• redyak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-02 15:49

redyak

Try and Fail

Verwijderd schreef op donderdag 20 september 2007 @ 16:46:
Hey, ik zit hier op m'n nieuwe pc'tje boven en kom er ineens achter dat t me niet lukt om een poort open te krijgen. Ik heb géén router, ben direct met een crossover-cable verbonden op de 'hoofdcomputer' (de pc die dus direct verbonden is met 't modem). Ik heb t in die windows firewall settings geprobeerd, geen succes. Heb windows firewall uitgezet, ook geen succes.

Verder kon ik alleen maar topic's vinden over port forwarding met routers e.d. op verschillende forums.
Kan iemand mij hier verder helpen want m'n download gaat niet sneller als 20 kb/s :( terwijl ik beneden een download heb van 950 kb/s. Het zal ook niet aan spyware of iets in die richting liggen, m'n harde schijf is namelijk gister geformatteerd en sluit vanmorge pas internet aan.

HELP asjeblieft:( 8)7
Ik lees 2 PC's heb je dan ook op beide PC's de firewall uitgezet dan wel de pport geopend?

Vandaag gekocht morgen weer oud , dat is IT.

Verwijderd

Topicstarter
uuhm wat voor modem, usb is zo'n mp3speleraansluiting ding, dus ik denk dat het dan ethernet moet zijn. een 8-aderige kabel loopt naar m'n computer. en hoe kom ik er achter of m'n modem ook router-in-een is? m'n modem is een Webstar epx2203. en op de computer beneden krijg ik wel gwn ports open dus denk dat m'n isp het niet blokt

maar zal nog even kijken op portforwarding.com

Verwijderd

Topicstarter
redyak schreef op donderdag 20 september 2007 @ 16:56:
[...]

Ik lees 2 PC's heb je dan ook op beide PC's de firewall uitgezet dan wel de pport geopend?
ja dat heb ik gedaan.

Verwijderd

Topicstarter
oké heb op portforward.com gekeken maar daar staat niet dat webstar een router is dus snap er nog steeds geen jota van:(

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

't Is mij niet duidelijk wat je nu wilt: wil je daadwerkelijk een TCP port forwarden naar je pc boven, zodat die vanaf internet rechstreeks te benaderen is? Of wil je iets doen aan die magere download snelheid?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

Topicstarter
'k vrees dat ik ook te weinig info heb gegeven, als ik http download is het mooi 950 kb/s. maar met utorrent bijvoorbeeld kan ik geen verbinding krijgen omdat ik een poort aanmoet geven, daar toets ik de poort in die ik in windows firewall heb geopend. toch zegt die dan dat de poort nog steeds dicht is:(

Verwijderd

Topicstarter
iemand?

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09:25

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Tja, je "hoofd computer" die dus Internet Connection Sharing doet die kan het poortje wel open hebben staan, maar hij kan die poort niet forwarden naar de PC boven. Dat valt buiten de functionaliteit van ICS. Daar heb je echt een router voor nodig met port forwarding capaciteiten..

Wat voor software draait die "Hoofd Computer" :?

Verwijderd

Om van buiten af te testen of je poort ECHT open staat kan je op Canyouseemee.org een test doen.

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-02 09:48

TrailBlazer

Karnemelk FTW

de enige mogelijkheid is een dubbele poortmapping te doen. Eerst vanaf de router naar je Hoofdcomputer en dan van je hoofdcomputer naar de 2e computer. Dit is wel wat ranzig maar zou moeten werken.

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:25
Verwijderd schreef op donderdag 20 september 2007 @ 16:57:
uuhm wat voor modem, usb is zo'n mp3speleraansluiting ding, dus ik denk dat het dan ethernet moet zijn. een 8-aderige kabel loopt naar m'n computer. en hoe kom ik er achter of m'n modem ook router-in-een is? m'n modem is een Webstar epx2203. en op de computer beneden krijg ik wel gwn ports open dus denk dat m'n isp het niet blokt

maar zal nog even kijken op portforwarding.com
USB is niet zo'n mp3speleraansluitingding, USB is een universele standaard waar toevallig zowel Mp3 spelers als Modems gebruik van kunnen maken, die gok is dus niet echt onderbouwd ;)

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
TrailBlazer schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 13:24:
de enige mogelijkheid is een dubbele poortmapping te doen. Eerst vanaf de router naar je Hoofdcomputer en dan van je hoofdcomputer naar de 2e computer. Dit is wel wat ranzig maar zou moeten werken.
Er is nog een mogelijkheid:
poortmapping op je router maken, en op je router een statische route aanmaken naar je pc boven met als gateway je pc beneden.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09:25

Equator

Crew Council

#whisky #barista

u_nix_we_all schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 14:10:
[...]

Er is nog een mogelijkheid:
poortmapping op je router maken, en op je router een statische route aanmaken naar je pc boven met als gateway je pc beneden.
Klopt, maar dan mag de 2e router geen NAT doen, anders lukt dat niet :)
Maar dan zouden we moeten weten welk soort software de TS gebruikt op de "hoofd PC"..
Pagina: 1