[Storage Server] DFS zonder AD

Pagina: 1
Acties:

• Flyduck
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-03-2025
Ik wil op 2 sites die verbonden zijn via een VPN een HP storage server plaatsen met Storage Server 2003 R2 erop. Is het mogelijk om deze 2 servers met elkaar te laten repliceren via DFS zonder ze lid te maken van een domein? Via een stand-alone root denk ik dan? Het gaat om 1 shared folder die gelijk moet zijn tussen beide locaties.

Is het mogelijk om met DFS de replicatie in slechts 1 richting toe te staan?

Alvast bedankt

Zijn er mensen die deze regel lezen? Graag terugkoppeling gewenst (onopvallend)

• Flyduck
Iemand een idee?

Verwijderd

http://sos-hardware.windo...les.asp?task=single&ID=75

"Een standalone DFS kan ook geconfigureerd worden. Hierbij wordt de informatie over de DFS opgeslagen op de server zelf. Een standalone DFS kan niet redundant worden gemaakt. Uiteraard kunnen de links wel redundant worden gemaakt in een standalone DFS, maar kan er geen gebruik worden gemaakt van replicatie. (hierover later meer)"

"dfs standalone" ingegeven in Google en de eerste link bevatte deze informatie. Beetje onderzoek kan geen kwaad.

• Kyoshi
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-01 14:11
Je mist dan de replicatie en dat is nou net wat je moet hebben. Ik ben bang dat je toch aan het domein vastzit. Als je al een domein hebt kan je toch een tweede maken en een trust erbij? En als je dat niet hebt is het toch niet teveel moeite om er een te maken? De software heb je immers al.

• Flyduck
Kyoshi schreef op zondag 23 september 2007 @ 15:13:
Je mist dan de replicatie en dat is nou net wat je moet hebben. Ik ben bang dat je toch aan het domein vastzit. Als je al een domein hebt kan je toch een tweede maken en een trust erbij? En als je dat niet hebt is het toch niet teveel moeite om er een te maken? De software heb je immers al.
Naja je kan geen AD installeren op storage server edition. Dat zou dus betekenen dat er extra server bij moet komen om AD te hosten.

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-02 16:53

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Waarom dan de keuze voor storage server en niet een 'reguliere' versie van Windows in combinatie met hardware met een hoop disken?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Flyduck
Question Mark schreef op zondag 23 september 2007 @ 16:37:
Waarom dan de keuze voor storage server en niet een 'reguliere' versie van Windows in combinatie met hardware met een hoop disken?
We hebben 2 TB opslag nodig per server, en de prijs van een HP storage server solution is goedkoper dan een "normale" server met externe opslag. Een DL380 komt niet verder dan maximaal 1,2TB interne storage als ik mij goed herinner.

Pagina: 1