Bij functies met een variabel aantal argumenten is een va_list beschikbaar om de argumenten uit te lezen. In de libraries worden de macros va_start, va_arg en va_end gedefinieerd zoals reeds vastligt in ANSI C standaard. Deze specificatie valt op door de karigheid aan functionaliteit. GNU cc heeft nog een __va_copy functie maar daar blijft het dan ook bij. Handige functies die men nooit gemaakt heeft zijn vb. va_peek, va_setarg, va_prev, va_next ,....
Zijn er goede redenen waarom deze functies/macros ontbreken? Is er een goede reden waarom men er zelf niet aan zou beginnen?
Iets specifieker: Ik wil de argumenten van de functie manipuleren en zelfs van type veranderen. vb, argument 2 is een int en die wil ik aanpassen naar een float om vervolgens alle parameters door te geven aan een andere functie.
Is dit (g)een goed idee?
Zijn er goede redenen waarom deze functies/macros ontbreken? Is er een goede reden waarom men er zelf niet aan zou beginnen?
Iets specifieker: Ik wil de argumenten van de functie manipuleren en zelfs van type veranderen. vb, argument 2 is een int en die wil ik aanpassen naar een float om vervolgens alle parameters door te geven aan een andere functie.
Is dit (g)een goed idee?