Router / Accespoint onbereikbaar

Pagina: 1
Acties:
  • 450 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Twanjo
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 04-11-2019
Heb nu een netwerk in de volgende opstelling:

Mijn internet komt binnen op een speedtouch510 daarchter zit een conceptronic router. Daar zitten weer 2 pc's op aangesloten.

De speedtouch staat helemaal standaar ingesteld. En die heb ik in een LAN! poort van de conceptronic geplugd. In de conceptronic heb ik de dhcp functie uitgezet zodat de computers gewoon ip reeksen krijgen van de speedtouh , en de conceptronic in feite gewoon als accepoint fungeerd. Anders zat ik met het probleem router achter router. Had ook de speedtouch in spoofing mode in kunnen stellen , maar dit schijnt ook niet altijd optimaal te werken.

Mijn probleem is echter,

Als ik alles heb ingesteld en de conceptronic reset zodat, de nieuwe instellingen van kracht gaan. Kan ik deze dus niet meer bereiken. Want de pc's krijgen dan ip reeksen van de speedtouch toegewezen en de standaart gateway is 10.0.0.138 (speedtouch). Niet echt handig als ik weer een laptop of pda wil toevoegen aan het netwerk , want dan moet ik in die conceptronic router zijn om een mac adress e.d in te vullen.

Weet iemand hier een oplossing op?

Verwijderd

Reset naar fabrieksinstellingen?
Meestal de reset knop een poosje inhouden. ;)

• Zsub
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08:52
Zorg dat de webadmin-pagina's in die conceptronic bereikbaar zijn onder een IP uit dezelfde range. En stel handmatig een alle dingen goed in, zoals subnet enzo. Dat was bij mij (met twee compleet andere apparaten, dat wel) de oplossing :)

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Die 510 is prima in spoofing te draaien. En anders zet je de router in dezelfde ip-reeks, b.v. 10.0.0.1

• Twanjo
oke ik kan hem dus idd handmatig in die ip reeks indelen zodat hij bereikbaar is.

@killer ace welke .ini moet ik hebben voor spoofing en wat is nu de beste methode van allemaal? Want de ST510 op de wan poort aansluiten en de pc's dus een een 192.xxx.xxx reeks laten krijgen (router achter router) Werkt ook gewoon normaal.

Kwam overigens ook nog dit tegen: http://www.webblernet.nl/routers/pages/c100brs4h.htm
Wel een ander type conceptronic maar volgens mij kan dat met de mijne ook.

Maar ja wat is nu het beste.........

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Gewoon dat doen wat jou het beste lijkt.
Ik hou persoonlijk niet van routers achter routers, of oplossingen zoals "inpluggen op de lan poort en dhcp uit".
Ik zelf zou voor spoofing gaan. Die ini's zijn wel ergens te vinden, is lang geleden dat ik een 510i in de handen had.

• Twanjo
Nou alles werkt heb hem toch gewoon in de lan geprikt. Thnx voor de info.
Pagina: 1