Er is mij gevraagd om eens na te denken over een migratie van Domino 7 naar Exchange 2007. Het gaat om een enkelvoudige server met 150 mailboxen, alleen mail dus geen applicaties verder. Op de werkplekken draait Outlook en er wordt dus gebruik gemaakt van DAMO.
Ik heb me wat ingelezen en o.a. Migrating from Lotus Notes to the Microsoft Collaboration Platform doorgenomen. De migratie zal er dan ongeveer als volgt uit gaan zien:
Wat ik me afvraag is of ik ook een ander scenario kan gebruiken als ik bijvoorbeeld een dag offline kan zijn. Dus zonder een periode van 'coexcistency'.
Omdat ik geen ervaring heb met Domino ben ik benieuwd naar ervaringen van anderen. Tips, do's, dont's? Is het allemaal appeltje-eitje?
Ik heb me wat ingelezen en o.a. Migrating from Lotus Notes to the Microsoft Collaboration Platform doorgenomen. De migratie zal er dan ongeveer als volgt uit gaan zien:
- Met Exchange Connector 2005 for Lotus Notes de configuratie en gebruikersgegevens van Domino Directory naar Active Directory brengen.
- Met Exchange Connector 2005 for Lotus Notes mailflow maken tussen Domino en Exchange
- Met Exchange Calendar Connector 2005 for Lotus Notes zorgen dat free/busy en calendar functionaliteit blijft werken
- Met Exchange Migration Wizard 2005 for Lotus Notes de mailboxen overtanken naar Exchange
- Domino-server uitzetten
Wat ik me afvraag is of ik ook een ander scenario kan gebruiken als ik bijvoorbeeld een dag offline kan zijn. Dus zonder een periode van 'coexcistency'.
Omdat ik geen ervaring heb met Domino ben ik benieuwd naar ervaringen van anderen. Tips, do's, dont's? Is het allemaal appeltje-eitje?