Toon posts:

vista naar XP boot-fout

Pagina: 1
Acties:
  • 683 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Zojuist heb ik op een laptop vanaf een XP home cd XP geinstalleerd en vista verwijderd. Na de eerste installatieronde start de laptop opnieuw op en geeft hij een ´fout tijdens laden van besturingssysteem´ aan.
Tijdens het installeren geeft hij aan dat er een aantal bestanden niet gevonden kunnen worden op de cd, het gaat om de volgende bestanden:
cmnicfg.xml
ipcfg.xml
osinfo.xml
potscfg.xml
pppcfg.xml

Op dit moment ligt vista er dus af en krijg ik XP er niet op, ik heb de search gebruikt maar kon niets vinden wat mij verder zou kunnen helpen. Hopelijk weten jullie iets om me verder te helpen!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:13
Lijkt op een beschadigde of vieze CD, waardoor hij bovenstaande bestanden niet kan lezen. Probeer de CD eens goed te poetsen! Je zou het kunnen installeren met een gekopieerde CD (je heb als het goed is een geldige serial, maar ik weet niet in hoeverre dit officieel legaal is), anders moet je microsoft bellen of ze je een nieuw CD'tje kunnen sturen.

Verder kan ik eigenlijk niets bedenken

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, ik zal eens kijken of het na een poetsbeurt lukt!
Bedankt voor de snelle reactie iig!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:21

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Een cd downloaden of kopieren van een kennis is volkomen legaal, je betaalt namelijk voor de licentie, niet het schijfje. Daarom is nLite ook gewoon legaal, net als het handmatig integreren van een service pack. Dit staat ook op de MS site.

Commandline FTW

Verwijderd

Topicstarter
Het betreft een XP Home cd uit 2002, maakt dit iets uit? Zowel het schoonmaken als het kopieren lossen het probleem niet op!

• Sypheron
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-03 16:10
Verwijderd schreef op donderdag 20 september 2007 @ 15:04:
ik heb de search gebruikt maar kon niets vinden wat mij verder zou kunnen helpen.
Bedoel je hiermee de search op GoT of bedoel je hiermee de search in windows om te kijken of de bestandjes op de CD te zoeken?
In geval dat je het eerste bedoelt, probeer de tweede mogelijkheid eens! Kijk even of de bestandjes wél op de CD aanwezig zijn. Je zou dan eventueel kunnen kijken waar ze thuishoren en ze alsnog handmatig via de recovery console te plaatsen?
Of zeg ik nou iets heel stoms? :+

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:13
Verwijderd schreef op donderdag 20 september 2007 @ 15:36:
Het betreft een XP Home cd uit 2002, maakt dit iets uit? Zowel het schoonmaken als het kopieren lossen het probleem niet op!
Staan er zichtbare krassen op dat schijfje?

Verwijderd

Topicstarter
Geen zichtbare krassen en de cd doorzoeken ga ik nu proberen!

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Hoe heb je Vista verwijderd?
Ik ben nog nooit problemen tegen gekomen met het opstarten vanaf de XP CD, en dan tijdens de selectie op welke schijf hij moet installeren, gewoonweg alle partities te verwijderen, nieuwe partitie(s) aan maken, en dan laten installeren.
Dan ben je EN je Vista echt kwijt, EN je weet zeker dat je geen conflicten met bootloaders etc. krijgt.

Verwijderd

Topicstarter
Juist, nu heb ik die partitie verwijderd en een nieuwe aangemaakt: bios-fout..
Kan er nu niets meer mee, suggesties?? :s

• Sypheron
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-03 16:10
Bios reset? En daarna nog een keer proberen?
Pagina: 1