Ik zit even met het volgende waar ik op dit moment niet echt uitkom.
We hebben hier een computer (compaq D530 Sff)
met Windows 2000 pro als besturingssysteem. (domein netwerk)
Geluidskaart: SoundMax Digital Audio (onboard)
Nog voordat ik hier kwam werken heeft de vorige systeembeheerder bij de bovengenoemde computer de geluidskaart uitgeschakeld.
Alleen kom ik er niet achter wat hij nou precies heeft uitgevoerd.
De volgende punten heb ik nagekeken:
- of de "mute" is aangezet op bijv "Wave" etc...
- de bios gecontrolleerd of de geluidskaart chip niet is "gedisabled".
- via apparaatbeheer gekeken of de geluidskaart is "uitgeschakeld"
- de Soundmax programma zelf nagekeken of daar het een of andere is uitgezet (of aan)
- geluidskaart drivers opnieuw geinstalleerd
- geluidskaart drivers verwijderd en weer opnieuw geinstalleerd
Via "geluiden" ( van het config scherm) kan ik wel een 'wav' bestandje kiezen en de "play" toets (actieve knop) klikken waardoor het bestandje wordt afgespeeld alleen zonder geluid.
Ergens wordt er "gemute".
Als ik dubbelklik op het speakertje zie je onderaan het schermpje "Soundmax Digital Audio" wat inhoudt dat de geluidskaart er nog wel is.
Alleen is er op de een of andere manier de output uitgezet.
Ik had ook begrepen dat je m.b.v een policy de geluidskaart kan uitzetten daarover heb ik informatie opgezocht maar wat ik vond is dat je de "geluiden" van de configuratie scherm kan verbergen zodat je niks kan aanpassen.
Dat is hier niet het geval.
Momenteel weet ik even niet waar ik moet zoeken, vandaar dat ik jullie advies vraag.
We hebben hier een computer (compaq D530 Sff)
met Windows 2000 pro als besturingssysteem. (domein netwerk)
Geluidskaart: SoundMax Digital Audio (onboard)
Nog voordat ik hier kwam werken heeft de vorige systeembeheerder bij de bovengenoemde computer de geluidskaart uitgeschakeld.
Alleen kom ik er niet achter wat hij nou precies heeft uitgevoerd.
De volgende punten heb ik nagekeken:
- of de "mute" is aangezet op bijv "Wave" etc...
- de bios gecontrolleerd of de geluidskaart chip niet is "gedisabled".
- via apparaatbeheer gekeken of de geluidskaart is "uitgeschakeld"
- de Soundmax programma zelf nagekeken of daar het een of andere is uitgezet (of aan)
- geluidskaart drivers opnieuw geinstalleerd
- geluidskaart drivers verwijderd en weer opnieuw geinstalleerd
Via "geluiden" ( van het config scherm) kan ik wel een 'wav' bestandje kiezen en de "play" toets (actieve knop) klikken waardoor het bestandje wordt afgespeeld alleen zonder geluid.
Ergens wordt er "gemute".
Als ik dubbelklik op het speakertje zie je onderaan het schermpje "Soundmax Digital Audio" wat inhoudt dat de geluidskaart er nog wel is.
Alleen is er op de een of andere manier de output uitgezet.
Ik had ook begrepen dat je m.b.v een policy de geluidskaart kan uitzetten daarover heb ik informatie opgezocht maar wat ik vond is dat je de "geluiden" van de configuratie scherm kan verbergen zodat je niks kan aanpassen.
Dat is hier niet het geval.
Momenteel weet ik even niet waar ik moet zoeken, vandaar dat ik jullie advies vraag.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2007 14:54 . Reden: meer tekst!! ]