Toon posts:

PCI Pinnacle verbinding probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het halve forum al doorzocht, maar kan nergens een antwoord op mijn probleem vinden.

Ik wil films op mijn pc afspelen op mijn tv. Dus ik heb een PCI pinnacle tv-kaart bevestigd in mijn pc.
Ik heb een s-video kabel en audio-kabel in mijn pc en tv gestoken. (Dit zijn de kabels:
Afbeeldingslocatie: http://www.surfkit.nl/info/imgnew.db?70398
Afbeeldingslocatie: http://www.surfkit.nl/info/imgnew.db?70392)
Ik heb ook de software geinstalleerd. (inclusief updates van de pinnacle site)

En nu weet ik niet hoe ik verder moet. Als ik de Pinnacle PCTV Viseon opstart kan ik er wel een film heenslepen, maar hoe krijg ik die dan op mijn tv?
Ik heb 2 dingen geprobeerd die allebei niet werken:
-Bureaublad rechtermuisknop, eigenschappen, instellingen, geavanceerd, ik krijg dan bij beeldscherm alleen mijn pc monitor
-Via mijn tv -> AV, HDMI, dan komt er te staan, geen signaal.

Kan iemand mij verder helpen? Ben al 2 volle dagen bezig maar kom er maar niet uit! Misschien doe ik iets heel simpels fout, of misschien zit de tv-kaart in de verkeerde ingang.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:04

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Je maakt een heel simpele denkfout:

Een TV-kaart (TV-in!) is om TV op de computer te kijken, niet om computerbeelden naar je TV te krijgen. Daarvoor moet je TV-out hebben, wat standaard op vrijwel alle videokaarten zit tegenwoordig...

[ Voor 3% gewijzigd door dion_b op 20-09-2007 14:38 ]

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, heb het even nagekeken, maar die kabels die hierboven staan heb ik in de s-video en audio-out van mijn pc gedaan, en s-video en audio-in van mijn tv.
Dus dat lijkt het probleem niet.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inmiddels meer info, bij stap 6 op deze site loop ik vast :
http://www.diskidee.nl/20...jn-pc-aan-op-mijn-tv/11/3

Als ik rechtermuisknop, eigenschappen, beeldscherm doe, krijg ik niet 2 monitoren, die er wel zouden moeten verschijnen....maar gewoon 1 beeldscherm, die van mijn pc...
Iemand enig idee hoe dit komt? Het de videokaart inmiddels ook in een ander slot gedaan....
Modbreak:Gelieve niet binnen 24u je topic te schoppen. Wil je iets toevoegen voordat een ander gereageerd heeft, gebruik de edit-knop.

[ Voor 19% gewijzigd door dion_b op 20-09-2007 17:54 ]

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op donderdag 20 september 2007 @ 14:54:
Ja, heb het even nagekeken, maar die kabels die hierboven staan heb ik in de s-video en audio-out van mijn pc gedaan, en s-video en audio-in van mijn tv.
Dus dat lijkt het probleem niet.
Eh, je snapt het blijkbaar nog niet...

Die kabel is om bijvoorbeeld een DVD-speler of DTV tuner met je PC te verbinden en dan het beeld op je PC, dus op de monitor van je PC weer te geven. Het werkt niet de andere kant op.

Als dit een standaard Pinnacle PCTV kaart is (je meldt niet exact bij welke type je hebt), kan hij geen TV-out leveren en dus geen beeld naar je TV sturen.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm... Het is een Pinnacle PCI tv-kaart (studio pctv rave) (weet niet wat nog meer van belang is?)
Ik heb bij Office Center uitgelegd wat ik wilde, en toen kreeg ik deze kabels mee, ook op andere sites (zoals hier: http://www.diskidee.nl/20...jn-pc-aan-op-mijn-tv/11/1) staan deze kabeltjes en moet het mogelijk zijn...
Hier wat meer info over mijn moederbord:
http://www.fujitsu-siemen...oards/FSC/D1740/D1740.htm

Op de kaart staat trouwens inderdaad geen TV-out maar alleen S-video, audio-out, TV en zo'n gele composietstekker. 4 ingangen dus.
Bedankt voor de moeite, ik hoop dat je me verder kan helpen!!

• Sartsj
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-07 11:22
Misschien kun je ons vertellen wat voor videokaart je hebt? Want wat jij wilt gaat met je tv-kaart in ieder geval niet lukken. Misschien dat het met je videokaart wel kan, maar dan moet je de svideo kabel dus wel op de tv-out aansluting van je videokaart aansluiten

Verwijderd

Topicstarter
Ok, dat snap ik, hoe kom ik er achter wat voor video kaart ik heb?

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Nou, kijk eens naar waar de kabel van monitor naar PC naartoe gaat. Dat is ofwel een losse kaart, danwel zit het in de blok waar veel andere stekkers naartoe gaan (als het op het moederbord geintegreerd is):

Even wat pics van de link die jij gaf erbij:

Als het een losse kaart is lijkt het hierop (misschien andere aansluitingen, maar iig op zo'n losse slot):
Afbeeldingslocatie: http://www.diskidee.nl/uploads/magazine/images/article/d/dvdopdetvviapc_1.jpg

Als het geintegreerd is kun je iets als dit verwachten:
Afbeeldingslocatie: http://www.sudhian.com/img/sff/msi/mega_945/10.jpg
- die blauwe stekker dus...

P.s. schaam je niet als je iets verkeerds gekocht hebt, hebben we allemaal wel eens gedaan (sterker nog, ik heb anno 1995 vrijwel exact deze fout gemaakt :+ )

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Yes, het is zoals die onderste foto. Een kabel vanuit mijn monitor naar die blauwe stekker. Dus geinegreed in m'n moederbord.
(Ik schaam me nergens voor ;)..ben een grote n00b dus had het in de winkel prima uitgelegd wat ik wilde, en toen kreeg ik deze spullen mee..)

ps. deze post van vanmiddag was geloof ik nog niet doorgkomen?
Ik heb inmiddels meer info, bij stap 6 op deze site loop ik vast :
http://www.diskidee.nl/20...jn-pc-aan-op-mijn-tv/11/3

Als ik rechtermuisknop, eigenschappen, beeldscherm doe, krijg ik niet 2 monitoren, die er wel zouden moeten verschijnen....maar gewoon 1 beeldscherm, die van mijn pc...
Iemand enig idee hoe dit komt? Het de tv-kaart inmiddels ook in een ander slot gedaan....

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2007 19:19 ]

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Iemand enig idee hoe dit komt? Het de tv-kaart inmiddels ook in een ander slot gedaan....
Ja, dat zeggen wel al meerdere keren - een TV kaart doet helemaal niet wat jij wil :o

Jij hebt dus een PC met integrated VGA zonder TV-out. Dan moet je een videokaart *met* TV-out kopen. Jij hebt in plaats daarvan een TV-kaart met TV-in gekocht. Het maakt niet uit in welke slot je dit ding steekt, het gaat niet doen wat jij ermee wilt. Wat je nodig hebt is een videokaart met TV-out erbij. Afhankelijk van je moederbord kan dat een AGP, PCIe of PCI kaart zijn. Als het alleen TV-out hoeft te doen maakt het trouwens niet echt uit welke van die drie het is, het kan alledrie. Met een videokaart erbij krijg je wel die tweede monitor te zien in beeldschermeigenschappen en kun je daar verder mee.

Troost: een losse videokaart met TV-out is doorgaans goedkoper dan een TV-kaart, dus waarschijnlijk krijg je als je teruggaat om je TV-kaart te ruilen nog geld terug ook. Sowieso zou ik wel even goed vantevoren inlezen in de materie, want ofwel heeft de verkoper je verhaal verkeerd begrepen, danwel snapt hij er zelf werkelijk geen drol van (wat hem wel verweten kan worden, hij deed namelijk alsof hij er wel wat vanaf wist)

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Ok, super bedankt! ik ga morgen maar eens terug naar die winkel! Hopen dat het dan beter gaat....!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Nou, ho ho ho... misschien wel een idee eerst even duidelijk uit te zijn wat voor kaart je *kunt* kopen voordat je met een PCIe kaart thuiskomt en je alleen AGP en PCI sloten hebt :o

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Oh:p
Enne....hoe kom ik daar achter?;)

• RoadKill21
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

RoadKill21

Mn naam is niet Haas, maar Han

Door te zeggen wat voor een moederbord je hebt (merk, en naam (bij voorkeur de chipset)).

Cherish your memories, but don't live in the past. Always outdated specs

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Kijk dan naar dat bord:
Afbeeldingslocatie: http://www.fujitsu-siemens.co.uk/rl/servicesupport/techsupport/Boards/Motherboards/FSC/D1740/D1740_lg.jpg
Kijk welke sloten je ter beschikking hebt. Zoek dan een videokaart met TV-out die daarin past :)

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Ik snap niet helemaal wat je bedoelt. Hoe kan ik een videokaart vinden die in 1 van mijn sloten past? Ik heb een foto gemaakt van mijn pc waarop te zien is welke sloten nog vrij zijn.
[img=http://aycu28.webshots.com/image/26027/2002126928590163310_th.jpg]

Kan jij zo zien welke videokaart ik dan nu nodig heb?

Verwijderd

Nee. Je moet je kast openmaken en vanbinnen een foto maken. Daar zijn gleufjes (als het goed is is er eentje náást die drie witte zoals op de foto van dion_b). In een van die gleufjes past een videokaart. De wat oudere moederborden hebben een agp ingang en de nieuwere een pci-e voor videokaarten.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een foto gemaakt van de binnenkant, kan zelf geen ander gleufje ontdekken, maar hoop dat jullie me kunnen vertellen of ik een agp-ingang of pci-e ingang heb!

http://img72.imageshack.us/my.php?image=photo0244jv0.jpg

ps. ik ga dadelijk zo'n videokaart kopen, maar zie nogal veel prijsverschillen, geldt over het algemeen, hoe duurder hoe beter de kwaliteit?

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-07 09:43

Just_I

What did you just say?

Helaas voor je zijn het geen van beide. de sloten die vrij zijn zijn PCI sloten, dit is dus niet hetzelfde als PCI Express en het past dus ook niet. Kijk dus naar een videokaart met PCI en dus niet PCIe, PCI Express PCI-X of iets anders.

Voor iets meer dan €50,- heb je bijvoorbeeld dit. Deze heeft een TV-out en mocht je TV het ondersteunen kan je hem ook aansluiten via DVI.

[ Voor 31% gewijzigd door Just_I op 24-09-2007 11:11 ]

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

Verwijderd

Topicstarter
Ok, dat is toch goed dan? Waarom is het dan helaas voor mij?

Als ik die aanschaf, heb ik verder niets nodig?

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-07 09:43

Just_I

What did you just say?

Verwijderd schreef op maandag 24 september 2007 @ 11:23:
Ok, dat is toch goed dan? Waarom is het dan helaas voor mij?

Als ik die aanschaf, heb ik verder niets nodig?
PCI videokaarten zijn eigenlijk bedoeld om extra schermen aan te sluiten en hebben dan vaak ook mindere prestaties. Maargoed, die prestaties zijn niet echt van belang voor het aansturen van een TV natuurlijk.
Als je die kaart zou aanschaffen heb je alleen nog de S-Video kabel en het audio kabeltje nodig, maar aangezien je die al hebt is dat probleem ook opgelost.
Er zijn overigens ook nog wel wat goedkopere kaarten te vinden, ongeveer vanaf €35,-. Dus als je minder geld kwijt wil zijn kan je dus ook nog even verder zoeken.

[ Voor 12% gewijzigd door Just_I op 24-09-2007 11:28 ]

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

Verwijderd

Topicstarter
Ok, dan ga ik maar eens langs de winkel!

Iedereen, en mate name Dion_b, super bedankt voor de hulp! Heb er zeker wat aan gehad!
_/-\o_

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

"Helaas" omdat PCI videokaarten traag zijn (de bus is de beperkende factor) en doorgaans duurder zijn dan AGP of PCIe kaarten met zelfde features en prestaties.

Maar als je geen gamer bent maakt dat prestatieverschil niets uit, dus niets om je zorgen over te maken.

Edit:
Whoops, ik typ weer te traag (of beter gezegd, ik GoT op het werk en moet soms halverwege een post toch m'n werk voor laten gaan :z )

[ Voor 22% gewijzigd door dion_b op 24-09-2007 11:42 ]

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Ben ik weer!! :(
Ik ben net bij de shop geweest en deze videokaart gekocht:
pricewatch: Sparkle GeForce 6200 128MB DDR (PCI, DVI, HDTV) SP-PC44DH/128

Maar nu kom ik thuis en blijkt dat mijn s-video kabel(zie eerste post) niet in dat kreng past
ik heb er ff een foto van gemaakt
http://img514.imageshack.us/my.php?image=photo0245qb6.jpg

Moet ik nou weer ander kabeltje, of hebben ze me de verkeerde kaart gegeven? Ik heb er duidelijk bij gezegd, geen pci-e of agp, maar gewoon pci.
Pagina: 1