Ik zit met de volgende kwestie waar ik graag jullie advies bij zou willen hebben. Ik heb een klant en die heeft twee filialen:
[Filiaal A - Hoofdfiliaal]
1 x Windows 2003 Fileserver (gebruikersaccounts / exchange e.d.)
1 x Windows 2003 Terminal Server
2 x Werkstation
1 x ADSL (XS4ALL Fast 8000/1024)
[Filiaal B]
2 x Werkstation
1 x ADSL (XS4ALL Start 2048/512)
Bij Filiaal A werkt alles naar behoren, bij filiaal B werken op dit moment de werknemers via de Terminal Server (Remote Desktop) maar het gaat nogal traag. De startpagina van de bedrijfswebsite is flash en vooral daar wordt de (remote)verbinding niet beter van. Het werkt sowieso niet supersnel vanuit Filiaal B (de remote-verbinding).
Wat kan ik het beste doen?
Op dit moment loggen de gebruikers van de werkstations van Filiaal B via internet explorer in op de server van Filiaal A. Is het iets om met VPN te gaan werken (is dat sneller)? Op zich hoeven werknemers namelijk niet persee in hun account te zijn, als ze maar bij de bestanden van het bedrijfsnetwerk kunnen en hun mail maar op kunnen halen (Exchange - Filiaal A).
Gebruikers in Filiaal B maken vrijwel alleen gebruik van:
Office (Outlook, Word en Excel)
Internet Explorer (Websites en Backoffice)
Ik hoop dat jullie me op weg kunnen helpen!
[Filiaal A - Hoofdfiliaal]
1 x Windows 2003 Fileserver (gebruikersaccounts / exchange e.d.)
1 x Windows 2003 Terminal Server
2 x Werkstation
1 x ADSL (XS4ALL Fast 8000/1024)
[Filiaal B]
2 x Werkstation
1 x ADSL (XS4ALL Start 2048/512)
Bij Filiaal A werkt alles naar behoren, bij filiaal B werken op dit moment de werknemers via de Terminal Server (Remote Desktop) maar het gaat nogal traag. De startpagina van de bedrijfswebsite is flash en vooral daar wordt de (remote)verbinding niet beter van. Het werkt sowieso niet supersnel vanuit Filiaal B (de remote-verbinding).
Wat kan ik het beste doen?
Op dit moment loggen de gebruikers van de werkstations van Filiaal B via internet explorer in op de server van Filiaal A. Is het iets om met VPN te gaan werken (is dat sneller)? Op zich hoeven werknemers namelijk niet persee in hun account te zijn, als ze maar bij de bestanden van het bedrijfsnetwerk kunnen en hun mail maar op kunnen halen (Exchange - Filiaal A).
Gebruikers in Filiaal B maken vrijwel alleen gebruik van:
Office (Outlook, Word en Excel)
Internet Explorer (Websites en Backoffice)
Ik hoop dat jullie me op weg kunnen helpen!