Het is me al een aantal malen overkomen dat ik voor een bijdrage aan een forum een aantal grafisch weergegeven letters moet overtypen. Hoe werkt dat nou? Wat wordt er geverifieerd? Kortom ik snap niet wat voor zin het heeft. Kan iemand mij dat uitleggen?
Er wordt een SESSION (serverside cookie) aangemaakt met de code, en daar wordt op gecontroleerd.
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
Verwijderd
Zijn er trouwens meer mensen die hier een gigantische hekel aan hebben? Vaak moet ik meerdere keren proberen voordat ik een leesbare code te zien krijg...
Ik ben er ook niet goed in, vind het erg hinderlijk voor bijvoorbeeld het posten van een bericht op een website. Voor een registratie is het nog wel om te doen omdat dit maar eenmalig is.
Uh, wat? Waarom zou je een session id maken aan de hand van een Captcha?Ariën Clay schreef op donderdag 20 september 2007 @ 14:36:
Er wordt een SESSION (serverside cookie) aangemaakt met de code, en daar wordt op gecontroleerd.
Inderdaad, heel irritant. Helaas is het wel nodig gezien het aantal 'slechte' mensen op het web.Verwijderd schreef op donderdag 20 september 2007 @ 15:49:
Zijn er trouwens meer mensen die hier een gigantische hekel aan hebben? Vaak moet ik meerdere keren proberen voordat ik een leesbare code te zien krijg...
Het is in mijn mening niet echt nodig aangezien ik al vele oplossingen heb gezien die spammers automatisch tegenhouden, blacklisten etc. etc.
Verwijderd
Interessant in het onderwerp "Captcha" is dat het bedoeld is om robotlezers te weren. Het eerste waar ik aan dacht toen ik de Wikipedia uitleg las is: "Dan zal het wel niet lang duren voordat auomatische inteligent systemen de letters net zo goed (of misschien "niet minder goed") als mensen de vervormde teks kunnen lezen. Ik stel dat in principe machines net zo intelligent zijn als mensen. . .vanuit de visie dat mensen slechts complexe machines zijn. En Ja hoor, in het Wikipedia verhaal werd direct ook gemeld dat er diverse automatische manieren bedacht zijn om de bescherming te omzeilen. Ik vermoed echter dat het misschien niet erg lonenend is om erg veel moeite te doen om de Captcha bescherming te kraken. . .via allerlei andere wegen lijkt Spam niet uit te roeien zijn. . .net als met een gewone brievenbus is het zo dat in dien je post wilt ontvangen je ook junkmail krijgt. Om ongewenste poswt uit te sluiten moet je de brievenbus dicht timmeren.
Ik vind die Captcha's niet storend meer. . na een paar keer proberen lukt het altijd wel.
Ik vind die Captcha's niet storend meer. . na een paar keer proberen lukt het altijd wel.
Zover zijn we nog lang niet. Mensen snappen het als er net een ander streepje op de achtergrond staat, machines moet je vertellen wat ze moeten doen als er net een ander streepje staat.Verwijderd schreef op donderdag 20 september 2007 @ 18:23:
Ik stel dat in principe machines net zo intelligent zijn als mensen.
Verwijderd
Captcha is ondertussen zoals ik op internet had gezien ook niet "veilig" meer, en kan ook worden gehacked helaas
Maar is idd soms wel vervelend om te lezen, maar als die beveiliging er niet is, dan zit je site helemaal snel vol met spammers
Maar is idd soms wel vervelend om te lezen, maar als die beveiliging er niet is, dan zit je site helemaal snel vol met spammers
Vreemde visie. Een mens bezit intelligentie, computersoftware niet (het lijkt soms intelligentie te bezitten), een mens heeft een persoonlijkheid en kent gevoelens, machines niet. Een mens is in staat dingen uit te voeren waar een machine niet toe in staat is, een machine is in staat dingen uit te voeren waar geen mens ooit toe in staat zal zijn. Mens <> machine, totaal andersVerwijderd schreef op donderdag 20 september 2007 @ 18:23:
vanuit de visie dat mensen slechts complexe machines zijn.
Door ORC werkt captcha niet altijd perfect. De laatste tijd zie ik steeds meer andere oplossingen, zoals:
ofGeef het antwoord op de 4e som:
4 * 3 = ...
23 - (34*3) = ...
6 / 2 = ...
1 + 1 = ...
Dat werkt ook prima tegen bots, deze bots hebben namelijk geen flauw idee wat er staat en zullen dus niet het goede antwoord invoeren.Vul de volgende tekst in: jemoeder
Stel dat dit ook veel gebruikt zal worden, dan zal hier ook vast herkenningssoftware voor worden geschreven. Daarom, als ieder forum een eigen unieke vraag stelt in een eigen vorm duurt het vast weer een hele tijd voordat hier herkenningssoftware is geschreven
🌞🍃
Grappig... De grote zwakte van dat soort codes is nu juist dat ze in de vervormde plaatjes meestal kleuren gebruiken. Dat maakt het eigenlijk stiekem alleen makkelijker om ze automatisch te achterhalen.
Ik ben geheel voldaan, dank u wel!
Uh, lol? Hierbij is het lichaam geest probleem opgelostDatafeest schreef op donderdag 20 september 2007 @ 18:38:
[...]
Vreemde visie. Een mens bezit intelligentie, computersoftware niet (het lijkt soms intelligentie te bezitten), een mens heeft een persoonlijkheid en kent gevoelens, machines niet. Een mens is in staat dingen uit te voeren waar een machine niet toe in staat is, een machine is in staat dingen uit te voeren waar geen mens ooit toe in staat zal zijn. Mens <> machine, totaal anders
[...]
Horen gevoelens bij intelligentie
Ik ben van mening dat de kamer chinees kan !
[òntopic]
Wat vaak ook goed werkt is een invoerveld, met een obvious naam als "yourname" oid inbouwen, maar niet weergeven voor de menselijke gebruiker. Indien dit veld is ingevuld --> spambot
[ Voor 12% gewijzigd door steveman op 20-09-2007 19:37 ]
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
CAPTCHAs beveiligen services tegen geautomatiseerde invoer daarom verplaats ik dit topic van SG naar Beveiliging & Virussen
Probleem blijft dat deze dingen extreem complex zijn. Een mens is veel beter in staat om tekens te herkenen. Stel je laat letters ook in elkaar overlopen (met dezelfde kleur zonder arcering) is het gewoon onmogelijk om dat op dit moment te kraken. Het gaat erg veel tijd kosten, van zeer intelligente mensen, om een methode te vinden om dat te realiseren.Verwijderd schreef op donderdag 20 september 2007 @ 18:23:
Interessant in het onderwerp "Captcha" is dat het bedoeld is om robotlezers te weren. Het eerste waar ik aan dacht toen ik de Wikipedia uitleg las is: "Dan zal het wel niet lang duren voordat auomatische inteligent systemen de letters net zo goed (of misschien "niet minder goed") als mensen de vervormde teks kunnen lezen. Ik stel dat in principe machines net zo intelligent zijn als mensen. . .vanuit de visie dat mensen slechts complexe machines zijn. En Ja hoor, in het Wikipedia verhaal werd direct ook gemeld dat er diverse automatische manieren bedacht zijn om de bescherming te omzeilen. Ik vermoed echter dat het misschien niet erg lonenend is om erg veel moeite te doen om de Captcha bescherming te kraken. . .via allerlei andere wegen lijkt Spam niet uit te roeien zijn. . .net als met een gewone brievenbus is het zo dat in dien je post wilt ontvangen je ook junkmail krijgt. Om ongewenste poswt uit te sluiten moet je de brievenbus dicht timmeren.
Pagina: 1