e-box 3850 HDD

Pagina: 1
Acties:
  • 894 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:48

M2M

medicijnman

Topicstarter
Geachte,

over een aantal dagen ga ik de gelukkige eigenaar worden van een e-box 3850 (link) of (link)

Waarom? aangezien het gebruikt gaat worden als veredelde tiepmachine en simpele fileserver is gekozen voor een ebox vanwege het stroomverbruik. 20 kleine wattjes is stukken minder dan mijn normale peezee of flaptop.

Nu is het mogelijk om daar windows embedded of linux thin client op te zetten. Er zit 3 gb flash geheugen op en een normale windows gaat niet passen (en is ook niet goed voor het flash geheugen)

dús ik dacht aan het toevoegen van een 2.5 " HD'tje, wat mij brengt op een vraag. Heb ik nog een aparte HD aansluiting nodig om een normale ide 2.5" flaptop HD aan te sluiten op mijn e-box?

Ik kan een extreme edition heavy enviroment HD aanschaffen, maar die dingen zijn neteduur, en niet noodzakelijk in mijn omgeving. (link)

aangezien ik zeer weinig ervaring heb met ide-flaptop HD's, zou deze bijvoorbeeld kunnen passen?

ps. got heeft nog helemaal niets over e-box thin clients, en de manual van de e-box 3850 heeft ook niet echt een verhelderend antwoord opgeleverd.

-_-

Verwijderd

PATA of SATA? Bij PATA heb je iig een tussenstukje nodig voordat je deze op een normale PATA kabel kan aansluiten.

• M2M

M2M

medicijnman

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 20 september 2007 @ 13:34:
PATA of SATA? Bij PATA heb je iig een tussenstukje nodig voordat je deze op een normale PATA kabel kan aansluiten.
de aansluiting in de e-box is een EIDE Ultra DMA 133 HDD aansluiting, heb ik zonet gevonden. Voor zover mijn kennis rijkt, zou ik hier een normale 2.5" laptop HDD op aan kunnen sluiten (werkend).

blijkbaar is EIDE, Enhanced IDE, en na het opzoeken van een plaatje (link)

kom ik tot de conclusie dat het een normale ide-kabel betreft. Dus de mede-tweaker is er mee eens dat een normale 2.5" ide flaptop schijf in een e-box werkend aangesloten kan worden? (zonder hexentoeren?)

-_-

Verwijderd

Parallel ATA dus. En nee je kunt niet zomaar een 2,5" PATA disk hierop aansluiten. Op normale disks zit een 4-polige MOLEX connector voor de stroom, die zul je op PATA disks niet vinden, en die hebben toch echt stroom nodig.

• M2M

M2M

medicijnman

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 20 september 2007 @ 14:25:
Parallel ATA dus. En nee je kunt niet zomaar een 2,5" PATA disk hierop aansluiten. Op normale disks zit een 4-polige MOLEX connector voor de stroom, die zul je op PATA disks niet vinden, en die hebben toch echt stroom nodig.
dus een laptopdisk heeft een aparte molex (misschien kleine molex) stroomvoorziening? hmmm apart

goed, dan zoek ik ff verder naar een oplossing :)

edit: volgens de distributeur of fabrikant... (?):

" Hoe kan ik bij de ebox 3850 de harde schijf aansluiten?
Een 2.5" HD sluit je aan via de flatcable en krijgt ook zijn stroomvoorziening via de flatcable. Je hebt dus geen aparte voedingskabel nodig."

dus is er toch geen aparte voedingskabel nodig, alleen een aparte HD aansluiting :/

het wordt vager en vager...

edit 2: hieronder staat het verhelderende antwoord

_/-\o_

[ Voor 30% gewijzigd door M2M op 20-09-2007 14:57 ]

-_-

Verwijderd

Bij een laptop zijn er gewoon extra pinnetjes die voor de stroom zorgen. Sowieso past een PATA kabel niet op zo'n klein schijfje. Maar een convertertje hoeft niets te kosten. Zoals ik zeg: het is enkel een fysiek/eletrische converter, geen data-converter ofzo.

Zoiets dus:
http://www.addonics.com/products/io/aa25ide35.asp

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-11-2025
Volgens de specs van de EBOX 3850 ondersteund hij ook SATA

Waarom zet je er dan niet gewoon een 2,5" SATA schijf in en gebruik je de EIDE port voor je CD/DVD rom tijdens de installatie?

Zou dan niet met convertors gaan klooien

volledige specs:

Processor 1200 MHZ
Werkgeheugen 512 MB
SATA / SATA 2.0
Hardwarematige MPEG 2 en 4 ondersteuning
Ondersteunt een resolutie 1920x1440
LAN/netwerk aansluiting
EIDE aansluiting
2.5'' HD Support
Dubbele USB 2.0 aansluiting
Dubbele PS/2 aansluiting
Parralelle printer aansluitingx
Dubbele RS232/Serieel aansluiting
Netwerkkaart 100 Mbit
Ondersteunt PXE

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

• BNC-Distri
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21-11-2024
In de 4 serie van de Ebox zit geen SATA aansluiting. Ze zijn inderdaad wel sneller (1,2Ghz ipv 800 Mhz) dan de 3 serie.

Aansluiting van de harde schijf kan inderdaad gewoon met de flat cable. Als je een niet al te groot OS wilt gebruiken, dan is de CF kaart ook nog een optie. Het grote voordeel is dat dat de Ebox dan helemaal zonder bewegende delen blijft. En dus ook zuinig.

Hier een link naar de huidige modellen: BNC Distribution / Ebox

En voor een verkoop adres bij jou in de buurt kun je altijd BNC Distribution mailen.

Verwijderd

Er is inmiddels een hele nieuwe lijn ebox modellen met 1GB RAM onboard.

De nieuwe Europese distributeur van ebox in Nederland ( zie http://www.glomos.com ) levert ze volop heb ik ontdekt. Naast de 3800 serie ook de 4300 en 4800 serie.

Recent een 4810 (1.2Ghz en 1GB model) aangeschaft met 2GB IDE flashcard, eigen linux versie, en een externe USB h-disc. Perfect. :P
Pagina: 1