Bluetooth speakers via zender in versterker?

Pagina: 1
Acties:
  • 3.253 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-02 15:08

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Ik heb een vraag die ik niet in de search kon vinden (bluetooth, speaker).

In de woonkamer heb ik een Sony versterker staan met een stel leuke speakers. Eén deur verder, in de keuken zijn ze echter niet goed te horen, en ik wil de buren ook niet verblijden met knetterharde metal. Terwijl ik tijdens het doen van de was of het eten koken wel eens wat muziek aan wil hebben. Gaten in de muren boren en er kabels doorheen trekken is niet gelijk een optie, we hebben geen boormachine en houden niet zo van rondslingerende kabels.

Nou vroeg ik me af of er al zoiets bestaat als een apparaatje dat je op je versterker prikt en dat een Bluetooth signaal uitzendt naar Bluetooth speakers, die je gezellig in je keuken ofzo zet, de kamer waar je op dat moment bent.

En als het bestaat... zal wel duur zijn hè? (device + speakers dus)

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01:22
Marantz heeft zoiets met de ZR6001.

Afbeeldingslocatie: http://shop.brbest.nl/images/products/196458_Marantz_Multi_Room_Home_Entertainmentsysteem_met_PLC_Technologie_bestaande_uit_ZR6001_Zilver_en_ZC4001.jpg

Het draagbare ding praat met de receiver via het stopcontact.
Waarschijnlijk werkt het dus alleen als ze op dezelfde groep
aangesloten zijn. Je kunt zelfs de receiver bedienen vanaf de
draagbare box. Geluidskwaliteit is overigens niets bijzonders.

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

• k0ewl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-11-2025
Het grappige is dat netwerken over het net wel over meerdere groepen kan, dus dit waarschijnlijk ook wel.

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

• Tha Ra
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-02 20:53
Je zou zo'n systeem als dit kunnen gebruiken.

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
AirTunes al overwogen?

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:53

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Hier staat tekst

• son-goku
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 03-05-2023

son-goku

Life in a vacuum sucks.

Ik had een soortgelijk probleem (wou muziek in de badkamer en de veranda) en heb dan een setje gekocht in de aldi. Dit zijn 2 aktieve speakers (geloof iets van een 4W) en een zender (frequentie is 900MHz --> wel niet bluetooth).
De prijs was 29€ en het doet wat het moet doen. De verbinding is helder en de kwaliteit van de speakers is ook niet al te slecht.

Het is wel zo dat dat een aktie was in de aldi, dus daar zul je wat op moeten wachten, of je moet ze ergens anders tegenkomen (het merk was,als ik het me goed herinner, bluenium of iets dergelijks).

I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it.

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Hey, bedankt voor de antwoorden. Ik dacht dat ik een 13 in een dozijn-vraag zou stellen, maar niet dus. ;)

Marantz... ja... nouja, geluidskwaliteit van dat merk schijnt wel goed te zijn, toch? Ik ben niet zo'n fijnproever wat betreft geluid, jammer maar helaas. Smaak voor koffie of wijn is aan mij ook niet echt besteed. Wat niet weet, wat niet deert, zeg ik maar. Daarom ben ik wat dit betreft niet echt merkgebonden!

Ik heb inderdaad het idee een beetje van AirTunes, omdat een vriend van mij dat al een paar jaar geleden had. Gewoon zo'n kastje:
Afbeeldingslocatie: http://images.apple.com/nl/airportexpress/images/airtunesinstereo06072004.jpg
En dan kon hij op allerlei speakers de uitgezonden muziek afspelen.

Vraag is: wat moet je met je speakers doen om dat signaal op te vangen? Toch ook weer een Bluetooth ding eraan knuppen? Ik wilde dan in de keuken gewoon computerspeakertjes neerzetten, stekker in het stopcontact... en de mini-jackplug... waar laat je die?
Ik vermoed dat je daarvoor aparte Bluetooth speakers moet aanschaffen.
son-goku schreef op donderdag 20 september 2007 @ 15:59:
Ik had een soortgelijk probleem (wou muziek in de badkamer en de veranda) en heb dan een setje gekocht in de aldi. Dit zijn 2 aktieve speakers (geloof iets van een 4W) en een zender (frequentie is 900MHz --> wel niet bluetooth).
De prijs was 29€ en het doet wat het moet doen. De verbinding is helder en de kwaliteit van de speakers is ook niet al te slecht.

Het is wel zo dat dat een aktie was in de aldi, dus daar zul je wat op moeten wachten, of je moet ze ergens anders tegenkomen (het merk was,als ik het me goed herinner, bluenium of iets dergelijks).
Dat vind ik wel interessant, ik heb hier niet echt storende radiozenders. Maar ik kom net op een idee!

Ik heb een Original iTrip!! Het doosje zegt me wel dat ik een iPod nodig heb (die heb ik, maar daar staan weer niet al mijn CD's op!) en hij zendt uit op een vrij normale frequentie. Hij heeft een iPod nodig omdat hij 'powered by iPod, no batteries necessary!' is... en het ding heeft verder een keurig afgesloten behuizing, dus hoe power ik dat ding zonder iPod?

http://en.wikipedia.org/wiki/ITrip
Hmm, bad luck. Hij trekt zijn stroom van dezelfde ingang als de afstandsbediening, en dat is een ringetje ergens op de plug. Dat krijg je met een normale huis-tuin-en-keukenversterker niet voor elkaar. :{

Ik kan hem wel via een kabel:
stereoplug man }------------------------------------------------{ mini-jack vrouw
aan mijn versterker hangen, maar dan krijgt hij waarschijnlijk geen stroom? Iemand een idee daarover? Ik heb die kabel zo niet voorhanden, anders zou ik het gewoon proberen.

Als ik dan in de keuken een radiootje zet, kan die het FM signaal van mijn iTrip opvangen. Frequentie staat in de handleiding. En dan maar hopen dat er niks op die zender stoort.

Mmm, misschien gaat dit nu meer over gadgets, ...

[ Voor 4% gewijzigd door Dark Blue op 22-09-2007 14:37 ]

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Verwijderd

Misschien een stom idee, maar zou je met een draadloze koptelefoon, een klein stereoversterkertje en 2 leuke speakertjes niet klaar zijn? De draadjes naar de speakers in de koptelefoon voer je dan aan de lijn-ingang van de versterker (misschien ietsje afzwakken, maar waarschijnlijk is dat niet eens nodig).
En die versterker en speakers haal je voor een paar tientjes op marktplaats of bij de kringloopwinkel. ;)

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Umm, de versterker heb ik al... je idee is niet helemaal wat ik zoek.

Maar je brengt me wel op een goed idee! Ik heb vier jaar geleden al iemand met een draadloze koptelefoon zien rondlopen. Zoiets moet er toch ook voor speakers zijn.

Ik heb vandaag een radiootje opgesnord en ik heb mijn iTrip aan de gang gekregen. Helaas alleen op de iPod want hij heeft de stroom van de buitenste ring op de minijack connector gewoon nodig. Helaas! Ik kan hem dus niet voor in de headphone-uitgang van mijn versterker prikken want dan zendt hij niet uit. Een optie is nu om al mijn leuke CD's gewoon te downloaden/ rippen en op mijn iPod te zetten. Eén kopie thuis mag. Veel werk, though. :P

Toen mijn vriend lucht kreeg van al mijn gefrummel met die iPod en iTrip, stelde hij voor om voor in de keuken gewoon een cheap minisetje van de MM te halen. Het is niet zo'n grote ruimte, het kaatst goed en helaas ben ik geen fijnproever voor mooie tonen en diepe bassen. Muziek tijdens die Arbeit is muziek! :)

Dus ik geloof dat ik er al uit ben. Het wordt een extra cd-spelertje.

Pagina: 1