HELP !!! Welke DVD speler voor DivX

Pagina: 1
Acties:

• pimpimmers
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik wil een DVD speler voor mijn Pc aanschaven
maar ik weet niet welke ik moet nemen.

Ik heb een volledig SCSI systeem *D dus ik dacht direct aan een SCSI DVD maar die zijn niet sneller dan 10x en de IDE 16x.

Ik wil ook iets doen met DivX, welke kan ik nu beter nemen de Pioneer DVD-305S 10x40x (SCSI) of de Pioneer DVD-105S 16x40x.
Of een ander merk.
En kan je elk merk DVD speler regio vrij maken:?

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-08 13:00

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Pioneer is goed regiovrij te maken.

Let wel op dat de Pioneer bij data Cd's (40x) opstijgt :(:(:(:(:(:(, ondervind dat namelijk, erg jammer.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

Divx kan toch ook in een cdrom :?:?
want ik veronderstel dat je geen dvdtjes kunt fikken.

• pimpimmers
  • Niet online
Op zondag 11 februari 2001 20:42 schreef Hawks het volgende:
Divx kan toch ook in een cdrom :?:?
want ik veronderstel dat je geen dvdtjes kunt fikken.
JA dat weet ik wel maar ik wil mij DVD's omzetten in DivX en dan die backup op cdr branden. Dan heb ik namelijk een Backup. >:)

• 4POX
  • Laatst online: 22-08 09:39

4POX

Everybody is wired

Bedoel je divx-weggooi-cd of divx-mpeg4-mp3

De eerste kun je zonder problemen afspelen. De tweede kan dus niet omdat een dvd speler alleen mpeg2 ondersteunt (en soms mp3)

AKA Rinkel weblog

• 4POX
  • Laatst online: 22-08 09:39

4POX

Everybody is wired

Op zondag 11 februari 2001 22:18 schreef 4POX het volgende:
Bedoel je divx-weggooi-cd of divx-mpeg4-mp3

De eerste kun je zonder problemen afspelen. De tweede kan dus niet omdat een dvd speler alleen mpeg2 ondersteunt (en soms mp3)
Maar als je dvd cdrom ondersteunt wel weer..

AKA Rinkel weblog

Verwijderd

Snap het dan. Deze jongen wil z'n DVD's Flasken en op CD knallen. Die kan hij dan wel lezen met z'n DVD-speler want die is ook gewone CD-ROM-speler.

• pimpimmers
  • Niet online
Het gaat mij alleen maar om DVD's afspelen en DVD's ribben en dan op cd branden, maar ik weet nog niets van ribben af dus Mpeg2 of Mpeg4 heb ik nog niet veel verstand van.:?

En ik heb mijn UltraPlex 40x voor cd-rom's te lezen en branden. Zie mijn comp config.

• XthinkZ
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-04 01:45

XthinkZ

+3 Geniaal. :p

Ga gewoon voor die 16x DVD, met jouw processor, kan je lekker met een snelle vaart DVD's rippen. Scsi was vroeger handig omdat je dan een lagere CP load had, zodat je bij het branden minder kans had op een buffer underrun. Maar tegenwoordig is een IDE snel zat, en vooral met jou Procs.

Maar het is jouw keus.

Groeten,

XthinkZ

• pimpimmers
  • Niet online
Op maandag 12 februari 2001 02:23 schreef XthinkZ het volgende:
Ga gewoon voor die 16x DVD, met jouw processor, kan je lekker met een snelle vaart DVD's rippen. Scsi was vroeger handig omdat je dan een lagere CP load had, zodat je bij het branden minder kans had op een buffer underrun. Maar tegenwoordig is een IDE snel zat, en vooral met jou Procs.

Maar het is jouw keus.

Groeten,

XthinkZ
ThanX XthinkZ ;)

Hier heb ik teminste iets aan.

Ik hoop dat er nog een aantal reacties komen waarom ik een IDE of SCSI moet nemen.
En welk merk een aanrader is, pioneer lijkt mij goed maar misschien doen ze het wel verrot

• pimpimmers
  • Niet online
Ik ga pitten :z
Ik lees morgen de reacties wel om 17:30

Alvast bedankt ;)

• palloquin
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-01-2021
Als je nu geen IDE in je systeem hebt zitten, dan zou ik voor SCSI gaan. Dat houd het allemaal lekker op controller, en is nog eens beter voor je CPU belasting. dus meer ticks voor }:O ...

[remove typo /]

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:52
Volgens mij maakt het weinig uit of je nu een 10 speed of 16 speed koopt. Bij jouw configuratie is de pc wel een paar uur bezig om het naar DivX om te zetten.

De snelheid van de DVD-speler zal dan echt geen bottleneck vormen, een 10 speed copieert een film van 2 uur in ongeveer 20 minuten.

• Cliffie
  • Laatst online: 22-08 11:56

Cliffie

Trompetslet

als ik zo je configuratie zie, dan is alles SCSI, dan zou ik ook voor een SCSI DVD-speler gaan :)

17x DMEGC DM300-M156-60BK @ Enphase | 3300Wp Oost & 1800Wp West (Gouda)

• pimpimmers
  • Niet online
Allemaal bedankt voor jullie reactie, ik ga toch maar een SCSI dvd kopen. B-)

Verwijderd

Op maandag 12 februari 2001 18:32 schreef Pimpimmers20 het volgende:
Allemaal bedankt voor jullie reactie, ik ga toch maar een SCSI dvd kopen. B-)
De nieuwste Pioneer en Toshiba SCSI DVDRom's zijn dus niet regiovrij te maken. Het is in principe wel mogelijk, maar er zijn VZVIW nog geen gehackte firmware updates te krijgen. Wat dat betreft kun je dus beter een IDE versie nemen. Er zijn trouwens sites waar je kunt zien of een DVD regiovrij te maken is.. (heb url ff niet bij de hand)

• pimpimmers
  • Niet online
Op dinsdag 13 februari 2001 12:41 schreef SirCuit het volgende:

[..]

De nieuwste Pioneer en Toshiba SCSI DVDRom's zijn dus niet regiovrij te maken. Het is in principe wel mogelijk, maar er zijn VZVIW nog geen gehackte firmware updates te krijgen. Wat dat betreft kun je dus beter een IDE versie nemen. Er zijn trouwens sites waar je kunt zien of een DVD regiovrij te maken is.. (heb url ff niet bij de hand)
SirCuit
Zou je nog kunnen kijken welke url dat is, ik heb namelijk nog geen dvd besteld omdat mijn nieuwe SCSI controller defect is :( ;(

Verwijderd

http://perso.club-internet.fr/farzeno/firmware/
voor info over dvddrives, gepatchte firmware ed

..en ik zie net dat er nu wel gepatchte firmware voor die SCSI Pioneer en Toshiba DVDdrives is.

• spok9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08 19:28

spok9

Groen...

Ik heb zelf een pioneer 105s (16x, slot-in), en die heb ik met suc6 regiovrij gemaakt... en kijk voor dvd rippen eens op mp4guide.cjb.net

Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?

• pimpimmers
  • Niet online
allemaal bedankt
Pagina: 1