Labels wijzigen in Grapher.app

Pagina: 1
Acties:

• The Evil Brain
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01-01 10:54
Waarschijnlijk kennen een aantal van jullie Grapher.app wel, een erg handig programma, ingebouwd in Tiger, om snel grafiekjes mee te maken. Zo niet, kijk een keer in je Applications folder of op http://en.wikipedia.org/wiki/Grapher

Ik heb een vraagje over Grapher: hoe kan ik de labels op de assen wijzigen? Standaard staat daar altijd 'x' en 'y', maar ik wil er graag 'B' en 'Neff' hebben staan. Is dit mogelijk? En zo ja, hoe?

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Voor zover ik weet is dat niet mogelijk. Je kunt van alles met de axis label doen, behalve dan de tekst zelf wijzigen. Wat je zou kunnen doen, is de label verwijderen en zelf tekst toevoegen.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• Algurgazan
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-01-2025

Algurgazan

Ome Bob

ik geloof ook dat je de 'x' en 'y' niet kan veranderen.. (helaas, moet toch geen moeilijke feature zijn om in te bouwen... :| )

wat je wel kan doen is bij het maken van een nieuwe grafiek kiezen voor classic, ipv default.. dan zijn er namelijk geen labels voor de assen, en als je text invoegd staat er dus ook niet nog ergens een x of y..

"When you hear the beeb, it will be three o'clock." | muzak

• The Evil Brain
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01-01 10:54
Mja, ik was er idd ook al achtergekomen dat het niet kan. Jammer, maar bedankt voor de reacties :)

Wat ik nu heb gedaan, is in LaTeX Equation Editor de labels gemaakt en ze in Grapher gesleept. Ziet er op zich nog best aardig uit.