Firefox wil niet updaten als standaard gebruiker

Pagina: 1
Acties:
  • 359 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• koenderoo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-03-2018
Ik probeer Firefox te updaten naar 2.0.0.7 (onder XP Pro), maar krijg dan de melding dat bepaalde bestanden niet konden worden bijgewerkt. Ik ben ingelogd als standaard gebruiker (met beperktere rechten dus) en vermoed dat de melding daardoor komt.

Prima, zelf zo geregeld, dus Firefox als administrator opgestart en Firefox zo geupdate. Maar wanneer ik nu Firefox weer als standaard gebruiker start, komt hij wederom met de melding dat bepaalde bestanden niet zijn bijgewerkt ivm beperkte rechten :?

Vreemder is nog dat de browser-info aangeeft dat 2.0.07 draait! :? :?

Heb inmiddels Firefox drie keer gestart als administrator en meerdere malen als standaard gebruiker, maar zonder vorderingen...

Iemand een idee wat Firefox nog meer zou willen aanpassen en waarom dat niet lukt? En beter: hoe ik die melding weg ga krijgen?

• Erik Jan
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Erik Jan

Langzaam en zeker

Kennelijk is er midden in het update-proces iets misgegaan, waardoor de applicatie maar voor de helft bijgewerkt is. Even herinstalleren lijkt mij het makkelijkst. Zorg even voor een backup van "C:\Docu and settings\koenderoo\Application data\Mozilla\Firefox" en er kan niks mis gaan.

This can no longer be ignored.

• koenderoo
Nope, helaas niet.
Ik zal het wel anders gaan oplossen. Zal mijn gebruiker wel even tijdelijk meer rechten geven zodat FF het zelf kan rechtzetten. Ik neem aan dat dat wel goed gaat tenminste.

• linksnl
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Op mijn systeem wordt de Firefox updater gedownload naar een map onder C:\Documents and Settings\[gebruiker]\Local Settings\Application Data\Mozilla\Firefox\Mozilla Firefox\updates\

Door deze map te verwijderen onder de gebruiker met beperkte rechten verschijnt de melding bij het opstarten van Firefox niet meer.

• koenderoo
Jammer. net te laat. Ik heb mijn gebruiker meer rechten gegeven, even af- en aangemeld en daarna Firefox gestart. Dan komt hij weer met het bericht dat hij de updates gaat installeren (gaf hij daarvoor steeds niet) en daarna geen melding meer.

Die map waar linksnl het over heeft, bezit ik overigens niet.