Toon posts:

[HTACCESS] htaccess redirect

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer een htaccess redirect te maken d.m.v. de volgende regel:

Redirect permanent /default.asp?index=472 http://nieuwesite.com/content/view/62/167/

Het probleem is dat hij de waardes achter de ? na default.asp niet meeneemt met de redirect. Zonder deze waardes en de ? doet hij het wel helemaal goed maar dat is niet de bedoeling.

Het is in principe de bedoeling zo'n 218 artikelen van een oude ASP site permanent te verwijzen naar een nieuwe PHP site. De artikelnummers van de oude en nieuwe site komen niet overheen dus elke redirect moet zijn eigen regel krijgen.

alvast bedankt!

Verwijderd

Misschien niet een hele nette oplossing, maar zou je niet een rewrite kunnen doen naar een PHP-file die kijkt welk oud artikel bij welk nieuw artikel hoort en dan met een location-header daarheen verwijzen?

Verwijderd

Topicstarter
Dat zou een oplossing zijn maar het probleem is dat we een permanent redirect willen gebruiken vanwedge de search-engines. Wij willen onze hoge rankings in google e.a. niet kwijtraken....

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11-2025

OkkE

CSS influencer :+

Kan je de default.asp niet aanpassen, hier het nieuwe id van de php website zoeken, en dan een permanente redirect header door asp laten sturen, gevolgd door een location header naar die URL?

Ik heb verder te weinig verstand van htaccess om te weten of (en zo ja, hoe) het mogelijk is zulke URLs (met ? etc) te redirecten.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Verwijderd

In de documentatie van Apache over Redirect staat bij RedirectMatch expliciet dat vergeleken wordt met de URL-path, dus niet met URL-querystring. Ik heb -thx Google!- op
een redirect tutorial gevonden met een voorbeeld van hoe het wel kan met behulp van RewriteRules.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie, google liet me helaas in de steek aangezien ik niet meer wist waar/hoe ik moest zoeken. Ik ben nu een stuk verder gekomen alleen nog een klein probleempje. Ik heb nu de volgende regels:

Options +FollowSymLinks
RewriteEngine On
RewriteBase /

RewriteCond %{QUERY_STRING} index\=472 [NC]
RewriteRule ^(.*)$ content/view/62/167/ [R=301,L]

Het probleem is nu dat hij doorverwijst van:

default.asp?index=472

naar

/content/view/62/167/?index=472

terwijl hij gewoon moet doorverwijzen naar:

/content/view/62/167/ (Mooie joomla SEO link)

Moet zeggen dat ik die rewrite ook niet helemaal volg dus het zal wel aan mijn code liggen, maar als iemand me daarmee zou kunnen helpen... graag!!!

• Niemand_Anders
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-07-2024

Niemand_Anders

Dat was ik niet..

Misschien is het dan verstandig dat je eerst gaat verdiepen in regular expressions en mod_rewrite.
RewriteCont is de conditie waaraan voldoen moet worden om RewriteRule te mogen uitvoeren. Een goede start is http://httpd.apache.org/docs/2.0/misc/rewriteguide.html

Overigens is /content/view/62/167/ geen goede SEO link. Je komt namelijk uit in een directory ipv een webpagina. Dat betekent dat een spider meerdere requests per pagina moet doen (/ krijgt een redirect header naar default.asp). Daarom staat er meestal ook een deel van de titel als pagina naam opgenomen (t.net homepage artikelen zijn een goed voorbeeld).

If it isn't broken, fix it until it is..

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Verwijderd

Topicstarter
Nou, het heeft een tijdje stilgelegen maar ik heb de oplossing gevonden met behulp van je link! Hieronder de oplossing:

RewriteCond %{QUERY_STRING} index=472
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} default.asp
RewriteRule ^(.*)$ content/view/62/167/? [R=301,L]

Dit moet moet dan gebeuren voor elke pagina die je door wil verwijzen. Dit link waar ik naartoe verwijs is volgens joomla zelf wel SEO....

En waarom dit topic verplaatst is, is mij een raadsel. Ik heb gezocht en nergens stond iets over waar ik een HTACCESS topic moest plaatsen. Toen vond ik een aantal HTACCESS topics en plaatste deze in hetzelfde gedeelte....

Bedankt in ieder geval voor de reactie's!!!!
Pagina: 1