Samsung 203B monitor geen beeld met DVI

Pagina: 1
Acties:

• jerrymcburg
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-02 22:04
Onlangs heb ik een nieuwe videokaart gekocht : een sapphire 2600XT.
Via de analoge aansluiting heb ik gewoon beeld maar via de DVI aansluiting krijg ik geen POST screen, noch bios nog windows laad scherm (alleen zwart scherm, geen no signal of out of sync melding). Nadat de windows driver overneemt krijg ik wel beeld, in windows XP althans. In windows Vista reboot de computer nadat de windows driver overneemt.

ik ben ondertussen zover dat ik denk dat het aan de EDID ligt van mijn monitor (Samsung 203B). Ik heb namelijk ook een HP 1703 geprobeerd via DVI en hier zijn geen problemen mee. Als ik boot met de HP monitor aangesloten en tijdens de boot de kabel snel wissel naar mijn Samsung monitor krijg ik zelfs beeld! wel in 1280x960 op 60 hz maar dit komt omdat dat de max resolutie is van de HP monitor.

Ik heb een aantal topics hier gelezen over het flashen van de EDID maar ik heb geen idee wat ik zou moeten wijzigen aan de EDID van mijn samsung monitor.Het lijkt erop alsof de monitor een resolutie aan het begin doorgeeft die niet goed wordt geinterpreteerd door de videokaart (dit zou dan 1400x1050 moeten zijn aangezien de 1280x960 dus wel werkt via de HP) Zou iemand misschien een suggestie kunnen doen. Op verzoek kan ik wel mijn huidige EDID informatie posten of mailen.

alvast heel hartelijk bedankt