Toon posts:

Makro PC

Pagina: 1
Acties:
  • 151 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Graag ff jullie mening over deze pc van de Makro, hij is niet voor mijzelf maar iemand anders die max 3000,- uitwilgeven liefst minder en de 3 jr garantie die erbij zit heel erg fijn vindt.

Dit is um dan:
Eager PIII 700
intel pentium III 700 mhz
20GB HD
64 MB Sdram
48 speed CD-Rom speler
3D surround on board 16bit
stereo 80watt boxen
ATI Rage Pro 32MB
17" svga monitor
win98 NL
3 jr garantie waarvan 1 on site
met natuurlijk muis en keyboard
voor 2499,- ex (2936,33 incl)
Ik vind het wel een aardig systeem maar niet echt goedkoop voor waarschijnlijk allemaal merkloze spullen.

Maar ik heb ff geprobeerd zelf een systeem samen testellen maar kom meestal toch boven de 3000,- uit wat dus niet de bedoeling is maar dan wel met merken.

Misschien weten jullie een mooie oplossing laat het me maar ff weten.

Ps. het liefst wil de persoon intel(je kent het wel bekende verhaal) en 3 jr garantie dus daar komt het volgende probleem uit voort dat het bij 1 winkel vandaan moet komen want ik ga het niet in elkaar zetten en de garantie geven.

Alvast bedankt

Cya

Verwijderd

Ik heb het ook gezien, zou het niet doen: 700 mhz is natuurlijk mooi maar je moet niks kopen met minder dan 128mb. De harde schijf is waarschijnlijk een 5400rpm exemplaar, de onboard sound zuigt en je weet niet waar het moederbord vandaan komt. Waarschijnlijk is het een hele gare VIA plank. Een Rage Pro videokaart is onvoldoende om leuk mee te gamen, is langzamer dan een TNT2 en de monitor is van de allergoedkoopste soort. Wat dacht je hiervan:

Asus CUBX, BX, ATX
Pentium 650E
RAM 128 mb PC 133
IBM 15 gig 7200 rpm
LG 48x CDROM
Scott 795 17 inch, zeer goed voor maar F 585
Logitech Wheelmouse Pilot+ USB
Floppy
Soundblaster live
Cherry keyboard
Midi tower
Giullemot Prophet SE Geforce

Prijs (bij Intercom) F 3059

Met een El-Cheapo toetsenbord en monitor kom je onder de 3000 maar dat ga ik niet adviseren. Dit lijkt me een veel prettiger systeem dan dat van de makro.

• digifun
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

digifun

Als je die eagers alleen al ziet dan straalt het goedkope eraf. Grote kans op b.v. chipsets on board. Ik heb ze wel eens in een demo zien draaien en dat liep niet echt lekker.
Voor 3000 kun je ook een celeron met 128 meg en een geforce bouwen die zal in het gebruik net zo snel zijn. Als je een systeem bouwt van merkcomponenten ben je ook verzekerd van goede driver upgrades.Kwaliteit heeft z'n prijs, beter voor iets meer iets goeds dat ook langer meegaat.

u can fool all people some time and fool some people alltime

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Vind die omschrijvngen vaag, wat voor snelheid geheugen, welk merk HD en oeveel RPM en moederborje klinkt ereg vaag, maarja, it's up to you.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

3 jaar garantie? waar is dat voor nodig dan. Of wil hij die pc 3 jaar gebruiken zonder upgrade :D lijkt me niet.

• Diamon
  • Laatst online: 27-08 13:00

Diamon

The Weird One

En er zal ook wel een sticker op zitten.
Wanneer die kapot is, dan is de garantie verlopen.

Mzzl Diamon.

Ps, Goedkoop is duurkoop, en dat is bewezen in de PC onderdelen.

And The Only One

• Theodoor
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17-03 10:50
Ik zou het doen. Eager = Laser. Op zich zijn het goede pc's. Een aantal jaren geleden heb ik ook een Eager gekocht, geen problemen mee gehad. Maar ik wilde naar sneller upgraden en toen heb ik zelf een aantal systemen in elkaar gezet. Er zit wel merk spul in. De chipset die in mijn systeem zat was een intel en het was een goed moederbord. monitor = bagger

• seq_uence
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
hele gare VIA plank
Kopermijn: Als je daarmee wil zeggen dat een moederbord met een VIA chipset per definitie een slecht plankje is dan zou ik dit gegeven graag door jouw met feiten onderbouwd zien.
(En dat zeg ik niet omdat ik zelf een Abit KA7-100 heb) :)

Groeten seq_uence

Donec eris felix, multos numerabis amicos

• nadd
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-08 16:22
goedkoop is duurkoop
Toch zoeken we met z'n allen het net af naar de meest goedkope prijzen is dat dan niet raar? ;-)

Verwijderd

Seq_uence: sinds een paar maanden is VIA ok en zeker jou plankje. Ik ben alleen bang dat je bij die Makro pc een moederplank krijgt van een onbekend merk met weinig busspeeds en dat er lastig aan bios updates is te komen. Ik vermoed dat het een VIA plank is vanwege de onboard sound.

• Diamon
  • Laatst online: 27-08 13:00

Diamon

The Weird One

goedkoop is duurkoop
Toch zoeken we met z'n allen het net af naar de meest goedkope prijzen is dat dan niet raar?
De meest goedkope prijzen, maar dan wel van de beste hardware.

Kijk maar naar die PC's van de Aldi.
Wat was bagger, het MoBo, het geheugen was van een HassieBassie merk, en de monitor was d8 ik ook niet super.

Met Goedkoop is Duurkoop bedoel ik dus, een Aldi pc kopen, en 2 weken later er al een andere bouwplanken in leggen.

Mzzl Diamon

And The Only One

Pagina: 1