Toon posts:

Linux?? Please help me

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil wel eens linux proberen.
Ik moet er het volgende mee kunnen.

*Internet delen
*Een klein netwerkje draaien het moet dus een klein servertje worden

Welke versie ben ik nodig????????
En waar kan ik het kopen of downloaden? En wat kost het

• Mior
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-08 00:58
Als eerste: Linux is moeilijk. Heel moeilijk als je windows en het simplele klik werk gewend bent.

Linux is gratis, je kunt in principe iedere distro pakken om jou wensen te vervullen. Er zijn echter wel een groot aantal verschillen tussen de distro's. b.v. redhat is relatief makkelijk, maar er zitten veel bugs in. Slackware is moeilijk maar is veilig. (ja mensen ik weet, config is alles).

Kijk voor meer info op www.linux.com daar kun je kijken welke distro bij jou past.

edit:
je kunt het ook daar downloaden

• Passenger
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 11:41
ik zou je aanraden om te beginnen met mandrake of suse... dit zijn vrij makkelijke paketten.. vooral bij het installeren (wat voor een newbie toch wel errug handig is ;))
en ik zou je 1e distro gwoon ff kopen.. heb je alles netjes op cd, maar nog belangrijker, je hebt er een goed boek bij, wat precies op jouw distro is afgestemd.. een hoop problemen staan in zo'n boek al opgelost namelijk

Verwijderd

Als je niet al te trage hardware hebt is mandrake 7.2 een goede keuze

(zie links hier direct onder)

Verwijderd

Dus post je hardware ff ;)
http://www.linux-mandrake.com/en/

Suse 7.1 verschijnt straks ook in de boekhanderl en anders kun je 'm daar bestellen ;)
http://www.suse.de/

• thunderbird2k
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-03 05:55
Je moet mandrake niet inzetten als server, daar is het niet echt voor bedoeld.
Voor serverwerk zou ik dan eerder suse of redhat nemen. En dan wat later debian of slackware. Mandrake is meer voor je desktop dan voor servertoepassingen.

Verwijderd

Op maandag 12 februari 2001 09:08 schreef thunderbird2k het volgende:
Je moet mandrake niet inzetten als server, daar is het niet echt voor bedoeld.
Voor serverwerk zou ik dan eerder suse of redhat nemen. En dan wat later debian of slackware. Mandrake is meer voor je desktop dan voor servertoepassingen.
Mandrake wil prima voor een server. 99,9% redhat compatible :) Voor een echte (wat is echt) server misschien niet, maar thuis wil prima. (ik zou zelfs X installeren, alleen niet default laten starten omdat je 32 MB hebt) --> t'is maar een thuisklooi bak.

• Glorix Jim
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-08 12:11
Nou ik wil dus precies hetzelfde als de topicstarter :)
Mijn server zou moeten worden :486SX 25mhz (ik ga hem wel proberen over te clocken) met 4mb (of 16) intern geheugen geloof ik. Daarnaast gebruik ik dan als netwerkkaart een 3COM 509B.

Ik wil geen X-windows draaien maar gewoon plain simple een cmd.

Verwijderd

Als je Linux echt alleen wil gebruiken om Internet over een netwerk te delen zou je in principe al genoeg hebben aan Freesco.

• MinddiggerNL
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-06 15:17
als je freesco overweegt, zou ik ook eens ff kijken naar e-smith op www.e-smith.com/.nl/.org

• Glorix Jim
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-08 12:11
Op maandag 12 februari 2001 16:02 schreef edwinv het volgende:
Als je Linux echt alleen wil gebruiken om Internet over een netwerk te delen zou je in principe al genoeg hebben aan Freesco.
En dat is ook gewoon veilig enzo?
Namelijk nog nooit van die distributie gehoord
Pagina: 1