Toon posts:

Ophangen 42" plasma

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet of ik hier wel goed zit met mijn vraag, maar ik dacht ik post hem gewoon, want ik ben al dagen op zoek naar het antwoord.....

Ik wil mijn 42" plasma aan de muur hangen, maar de desbetreffende muur is geen dragende muur.
Mijn vraag is of iemand weet of dit mogelijk is, of zal hij gegarandeerd naar beneden komen?

Alvast bedankt voor jullie genomen tijd en moeite.

Eef

• -j-k-
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-11-2025
Volgens mij doet het er weinig toe of de muur al dan niet dragend is, dat speelt echt een rol als je hem weg zou willen breken maar nu niet lijkt me. Ook is het moment dat zo'n 42" uitoefent hooguit 30 kg * 9.81 N/kg * 0.5m = 150Nm, voor een muur is dat vrij weinig lijkt me. Als je het echt zeker wilt weten zul je toch iets van foto's moeten posten of iemand die ervoor geleerd heeft langs moeten sturen.

Vimeo, YouTube

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Is het een gipswandje of steen?

Alle proemn in n drek

• Maarten L
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-05-2025
Volgens mij is vooral de 'hardheid' van de muur van belang? Als op de eigenlijke muur bijvoorbeeld gipsplaten zijn geplaatst dan zal je er verstandig aan doen om je plasma niet aan die gipsplaten op te hangen.. Soms zijn muren zelfs tussenwandjes van hout. Tsja, dat spreekt vanzelf =)

A: uitzoeken wat voor muur het is
B: naar een bouwmarkt gaan en daar eens vragen wat de beste bevestigings mogelijkheden zijn :)

www.maartenlangelo.nl

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie snelle reacties.

Het enige dat ik weet is dat de muur niet van baksteen is. Maar doordat de muren hier zijn gestuct heb ik nooit gezien uit welk materiaal ze zijn opgebouwd.

Wat wel zo is, is dat aan de andere kant van de muur de badkamer is en daar de wasbak aan hangt.

Weet iemand dan hoe ik erachter kan komen wat voor soort muur het is?

Misschien wel een beetje een simpele vraag,maar ik weet echt niets af van bouw....

• Maarten L
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-05-2025
Nou wellicht zijn er ergens bouwtekeningen van het huis beschikbaar? Iemand heeft ooit bouwtekeningen gemaakt van jouw huis en wellicht weet de gemeente? waar die zijn.

www.maartenlangelo.nl

• ZtaaB
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-02 10:04
Ligt een beetje aan de leeftijd van je huis. Maar vaak zijn tussenmuren van gasbetonblokken. Hier heb je ook verschillen in zitten (het ene type harder dan het andere).
Je kan een proefgaatje boren, als er wit poeder uit komt en je kan dieper boren dan 2 centimeter zullen het wel gasbetonblokken zijn.

Volgens mij kan je daar prima redelijk zware dingen aan hangen, zolang je maar de goede pluggen gebruikt. Je muur zal niet naar beneden komen van die plasma, maar als je de verkeerde pluggen gebruikt trekt het gewicht van je plasma de pluggen uit de muur...

Haal NOOIT een spookrijder in !

Verwijderd

klop op de muur. Als het hol klinkt is het waarschijnlijk een wand van houten regels en gipsplaten. Daar hang je iets op met holle wand pluggen. Als het massief klinkt dan is het waarschijnlijk kalkzandsteen of gasbeton. Daar kun je gewone pluggen in gebruiken
Maarten L schreef op donderdag 20 september 2007 @ 10:07:
Nou wellicht zijn er ergens bouwtekeningen van het huis beschikbaar? Iemand heeft ooit bouwtekeningen gemaakt van jouw huis en wellicht weet de gemeente? waar die zijn.
dat weet de gemeente wel ja. De tekeningen liggen in hun archief. Bij de meeste gemeenten kun je voor een paar euro een kopie van de tekening opvragen

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2007 10:29 ]

Pagina: 1