Webcam kleur/witbalans instellen bij gebruik green screen *

Pagina: 1
Acties:
  • 438 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Anoniem: 233808

Topicstarter
Op mijn werk zijn we bezig met een green screen stand.
Het idee is dat je met een webcam de achtergrond kan wegfilteren.

Het programma werkt al, alleen de webcam wilt niet erg meewerken.
de bij geleverde software is beperkt onthoudt niet zijn instellingen.

we willen de kleuren balans kunnen instellen, en het automatische wit balans kunnen uit schakelen.

is er universele software voor ? of een andere manier om dit te doen ?

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:44
Welke webcam? Wat voor software? Etc?

Wees duidelijk wat je wilt en waar je over praat.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Hallo en welkom op GoT!

'Hallo' is een goed begin om een gesprek te beginnen, maar als topictitel laat het qua informatie-aanbod wat te wensen over. Een goede titel lokt de juiste mensen naar je topic, nu niet perse. Die titel pas ik dus wat aan ;) Zie ook Het algemeen beleid #topictitel

Verder: ik heb er geen verstand van, maar inderdaad zal niemand je goed kunnen helpen als je niet aangeeft welke soft- en hardware er wordt gebruikt.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Padschild
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-11-2020
Anoniem: 233808 schreef op donderdag 20 september 2007 @ 09:06:
we willen de kleuren balans kunnen instellen, en het automatische wit balans kunnen uit schakelen.
Dat gebeurt meestal bij de drivers van de webcam. Hangt af van welke fabrikant de webcam is.

Verder is het waarschijnlijk verstandig om een betere kwaliteit te gebruiken. Met mijn DV Camcorder en een plugin voor Adobe Premiere/After Effects werkte het re-de-lijk. Licht is in ieder geval zeer belangrijk, de kleur groen hoeft niet overal hetzelfde te zijn, maar is natuurlijk wel wenselijk. Er wordt meestal een range ingesteld om deze kleur groen weg te 'filteren'.

Anoniem: 233808

Topicstarter
We hebben een ANEA, Ipro camera. nv-138m
die automatisch het witbalans insteldt, maar dat willen we juist niet.