Canon 400D, Sigma 17-70 2.8-4.5, Canon 50 1.8
edit: NH-U12F
[ Voor 21% gewijzigd door Florinsz op 20-09-2007 01:27 ]
[ Voor 26% gewijzigd door Flipjack op 20-09-2007 01:40 ]
De Thermalright Extreme 120 nogwattes, de zwaarste Thermalright die er is, plus een Nexus Real Silent 12 cm fan. Beiden gewaardeerd op www.silentpcreview.com , de site waar jij naar zoekt. Deze kijkt ook nog eens naar subjectief gehoor!
Dan ben je tussen de 50 en de 60 euro verder, maar als je een rustige C2D hebt blijft dat fannetje standaard uit, vermoed ik.
HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me
Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.
Meest tevreden was ik met 2x Scythe Ninja op een een Asus K8N-DL. Gebruik momenteel 2x Zalman 9700NT op een Tyan n3600B, ook niet onaardig.
Heatpipes transporteren zeer snel en efficiënt warmte van een klein oppervlak nara een groot oppervlak. Zelfde principe als waterkoeling, echter velen malen sneller, en zonder bijkomst van een pomp.
Hoe groter het oppervlak, hoe sneller natuurlijke convectie plaats vind. Het enige wat je moet bedenken is dat de lucht in de kast opwarmt, wat altijd het geval is. Zorg gewoon voor een ventilatortje om deze warmte af te voeren uit de kast. Je hebt al 2x 120mm 600rpm fans. Monteren en klaar.
Hou er wel rekening mee dat de ventilator uit de Zalman 9700NT halen best een klus is. Een Scythe Ninja of Infinity laat zich beter passief monteren.
Voor efficiëntie, zorg wel dat de lamellen van de heatpipeblock parallel lopen tov de airflow door de kast. Dit is bijvoorbeeld met een airflow van voor in-take en achter out-take niet het geval bij veel Thermalright koelblokken. Actief zijn dat goede blokken, maar passief is het prut. Immers loopt de ideale lijn zoals net omschreven.
Voor de videokaart ben ik nog steeds onder de indruk van Arctic Silencers. De GPU zorgt in veel gevallen voor een groot verbruik, als dit passief gekoeld wordt, blijft warmte onder de GPU hangen. Met grote heatpipe constructies is het boven de kast te krijgen, maar dat belemmerd de CPU mbt passief koelen. Beter transporteer je direct de warmte van de GPU uit de kast. Arctic ventilatoren zijn zeer stil.
Verder kan je altijd nog de binnenkant van de kast bekleden met loodbitumen / noppenschuim. Niet denken van 'maar dan neemt de kast geen warmte meer op', want dan ga je immers er reeds vanuit dat je een kut airflow hebt. Een kast hoort geen warmte op te nemen. Het is een must voor een stille PC.
2240 Wp oost + 3300 Wp west + 2KWh accu + 1800 Wp zuid
Verwijderd
Hmm ik heb hem ook.. bereid je maar voor op een lastige inbouwklus
http://www.thermalright.com/default.htm
(intel heatsink--->ultra 120 xtreme)
met een noctua 800 rpm fan
http://www.noctua.at/main...view&products_id=4&lng=en
als je dit nog hoort ben je een vleermuis denk ik
Verwijderd
Heatpipes kunnen misschien wel snel warmte afvoeren, maar koude lucht aanvoeren ja dat lukt dan weer niet zo snel. Bij waterkoeling heb je constant aanvoer van koud water. Btw met waterkoeling heb je bijna altijd een groter oppervlak dan bij luchtkoeling.Hardware Junk schreef op donderdag 20 september 2007 @ 09:20:
Heatpipes transporteren zeer snel en efficiënt warmte van een klein oppervlak nara een groot oppervlak. Zelfde principe als waterkoeling, echter velen malen sneller, en zonder bijkomst van een pomp.
e6400 (2,13 stock) op 3,2
idle: 37/37 load: <60/<60
gemeten met TAT
coretemp in combi met orthos geeft de max load temp op ongeveer 55/55
van de eerdere temps heb ik geen goeie metingen gedaan (had alleen een mobo proggie om temps af te lezen)
Welk voltage?Rangourthaman schreef op maandag 24 september 2007 @ 12:04:
mijn thermalright u120e hield de boel ook lekker koud zonder fan, maar toen ik ging overclocken heb ik er toch maar een fannetje op gezet (sharkoon silent led) en de zijdes afgeplakt (tunneltje maken)
e6400 (2,13 stock) op 3,2
idle: 37/37 load: <60/<60
gemeten met TAT
coretemp in combi met orthos geeft de max load temp op ongeveer 55/55
van de eerdere temps heb ik geen goeie metingen gedaan (had alleen een mobo proggie om temps af te lezen)
Mijn infinity houd mijn e6400 @ 2.8GHz 1.3V ook koel genoeg. 45Idle en 60 stressed, prima temp.
In tegestelling tot de ts wil ik dan weer wel overklokken
I can't wait to shoot!
I can't wait to shoot!
daar valt weinig over te zeggen, aangezien je er zelf een fan op moet plakken.the mod man schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 16:56:
Ik zit ongeveer met hetzelfde probleem asl de ts, en ik dacht aan de Thermalright IFX-14. Heeft er iemand al ervaringen met deze koeler? En zo ja temps en geluidsniveau een beetje goed?
In tegestelling tot de ts wil ik dan weer wel overklokken
maar thermalrights hebben over het algemeen geen brute airflow nodig om goed te presteren, dus duw er een nexus/noctua ofzo tussen en het moet wel goed komen.
ik heb wel uit een paar reviews kunnen opmaken dat de prestaties niet of nauwlijks beter zijn als de u120e. en aangezien die toch wel een stukkie goedkoper is, en zichzelf ondertussen goed bewezen heeft zou ik voor die gaan.
oei, nou komt de aap uit de kou. ik zal maar eerlijk opbiechten dat ik een beetje ge-cheat heb met de voltages, aangezien mijn gigabyte d965-s3 (rev 1.0bassie schreef op maandag 24 september 2007 @ 17:39:
[...]
Welk voltage?
Mijn infinity houd mijn e6400 @ 2.8GHz 1.3V ook koel genoeg. 45Idle en 60 stressed, prima temp.
ik heb tot nu toe geen greintje instabiliteit kunnen constateren, dus had ook geen behoefte om er zelf aan te gaan klooien. (orthos + coretemp, paar uurtjes laten lopen)
volgens cpu-z staat hij nu op 1,375, lijkt me geen onnodig hoge waarde.
but tell me if I`m wrong
I can't wait to shoot!
Dit is inderdaad een aanrader voor iemand die stilte wil.Hubert schreef op donderdag 20 september 2007 @ 09:05:
hmmm doe maar gewoon een freezer 7 pro van 17 eurie's die hoor ik hier echt niet en koelt prima.
Door de 60 decibel die hij produceerd zal je niet veel andere dingen meer horen.
Jammer dat dit soort rotzooi aangeraden word door de Crew van Tweakers.net in de Best Buy Guide.
Verwijderd
Arctic koelers zijn anders erg goed, en al helemaal voor wat het kost.ocarion schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 19:41:
[...]
Dit is inderdaad een aanrader voor iemand die stilte wil.
Door de 60 decibel die hij produceerd zal je niet veel andere dingen meer horen.
Jammer dat dit soort rotzooi aangeraden word door de Crew van Tweakers.net in de Best Buy Guide.
Als je stilte wilt hebben zit je prima met een Arctic koeler, jammer dat je zo negatief doet over iets waar je zelf blijkbaar geen ervaring mee hebt.
(Hier een happy Arctic user, een hoop van mijn PC's nu en over de jaren heen hebben Arctic koelers gehad en ik heb er altijd plezier van gehad).
Persoonlijk zou ik je dit ook aanraden. Je kan zelfs als je wilt dat fan weglaten(maar is niet handig, want mocht hij nou onverhoopt nog ineens wat warmer worden, is het toch handig als je em aan kan zetten, en je moet ook rekening houden, met dat de rest van de onderdelen ook wel warm word, dus een béétje airflow kan geen kwaad.)Rangourthaman schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 07:31:
thermalright ultra 120 extreme
http://www.thermalright.com/default.htm
(intel heatsink--->ultra 120 xtreme)
met een noctua 800 rpm fan
http://www.noctua.at/main...view&products_id=4&lng=en
als je dit nog hoort ben je een vleermuis denk ik
Kijk anders ook nog even naar het "onderklock" topic, Is je proc. op zelfde snelheid laten lopen, maar met minder voltage, zodat hij zuiniger en minder warm word.
hoi
lol zou het wel knap vinden als die van hou 60db produceerdocarion schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 19:41:
[...]
Dit is inderdaad een aanrader voor iemand die stilte wil.
heb er nu 3 gebouwd en allen zeker wel still mits je de fan speed regeling van je mobo aan set
en dan zijn de temps bij non oc redelijk! en is de freezer 7 pro zeker weten still
Na rose e cient spin