club3d radeon 2600 hd pro - geen crossfire

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• digitalb
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 04-06 18:01
2 van deze kaarten in pci-e slots, draaien op 16x en 4x
nieuwste drivers
asus p5k3 deluxe met cgi impeller aan in nieuwste bios
core duo 6750 cpu
voeding 620 watt

Crossfire is niet aan te zetten in catalyst control center
Ati tray tool geeft aan : no crossfire support

Wat kan ik nog doen om crossfire toch aan het werk te krijgrn?

• sprankel
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23-06 22:14
welk moederbord gebruik je? bovendien lijkt het mij al vrij uitzonderlijk dat een moederbord crossfire of sli support geeft op een pci-e 4x, normaal is dat minimum 8x, dus volgens mij ondersteund je moederbord geen crossfire, maar dat kan ik pas voledig bevestigen als ik weet welk moederbord je hebt

• digitalb
asus p5k3 deluxe
met expliciet crossfire support genoemd

• sprankel
mss ergens in de bios dat je crossfire moet aanzetten, druk de kaarten nog eens aan net zoals de power connector en de verbinding tussen de 2 kaarten.

een andere vraag is, komen bijde kaarten voor in het apparaatbeheer? en een andere, draaien de fan's van beide kaarten?

• digitalb
sprankel schreef op donderdag 20 september 2007 @ 02:03:
mss ergens in de bios dat je crossfire moet aanzetten, druk de kaarten nog eens aan net zoals de power connector en de verbinding tussen de 2 kaarten.

een andere vraag is, komen bijde kaarten voor in het apparaatbeheer? en een andere, draaien de fan's van beide kaarten?
asus p5k3 deluxe met cgi impeller aan in nieuwste bios

aandrukken, opnieuw erin zetten gedaan
power connector heeft deze kaart niet, evenmin als een verbindingskabel
en ja zijn wel echt crossfire kaarten.
komen wel voor in apparaat beheer

• sprankel
ik heb wat research gedaan en de club3d hd2600 pro heeft geen crossfire support.

je gaat mss zeggen, van jawel, kijk naar de site van club3d want daar staat in de pdf met extra documentatie in dat er crossfire support is maar dat staat evenwel bij de hd2400 serie en daar bied geen enkele fabrikant crossfire support op, fout van club3d dus.

de lijst met welke kaarten van welke merken crossfire ondersteunen vind je terug op http://ati.amd.com/technology/crossfire/buildyourown.html

edit: er word wel crossfire support gegeven op de hd2400 serie

[ Voor 6% gewijzigd door sprankel op 22-09-2007 05:58 ]

• digitalb
sprankel schreef op donderdag 20 september 2007 @ 21:53:
ik heb wat research gedaan en de club3d hd2600 pro heeft geen crossfire support.

je gaat mss zeggen, van jawel, kijk naar de site van club3d want daar staat in de pdf met extra documentatie in dat er crossfire support is maar dat staat evenwel bij de hd2400 serie en daar bied geen enkele fabrikant crossfire support op, fout van club3d dus.

de lijst met welke kaarten van welke merken crossfire ondersteunen vind je terug op http://ati.amd.com/technology/crossfire/buildyourown.html
Dat is een lijst die door ATI getest is.
Denk niet dat Club3d in Nederland in de handleiding, op de website en op de doos mag zetten dat een kaart crossfire ondersteund als dat niet zo is.

• sprankel
in dat geval zit je met een driver probleem aangezien beide kaarten zichtbaar zijn, je kan eens proberen je drivers te upgraden maar het zou wel goed kunnen dat men niet echt aandacht besteed aan crossfire bij low end modellen, de reden daarvoor is dat eigenlijk niemand low- of mid-range kaarten in crossfire zet omdat het goedkoper uitkomt als je een iets duurdere kaart neemt waar je dan nog meer prestatie uit haalt dan dat je 2 goedkopere versies in crossfire zet

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

CJ

(overleden)
Catalyst 7.10 geeft de oplossing voor jou. ;) Software CrossFire wordt op de HD-serie nog niet ondersteunt. Voor de Oktober Catalyst staat Software CrossFire gepland.

CrossFire wordt in principe ondersteunt op alle HD2K kaarten, of het nu een low-end is of high-end. Dus dat er minder aandacht besteed wordt aan een bepaalde serie voor CF is niet helemaal waar. Lees bv ook eens de releasenotes van de laatste drivers waarin zelfs performanceboosts staan voor HD2600(XT) en HD2400(XT) CrossFire opstellingen.

In principe ondersteunt de HD2600Pro hardware CF, dus via de 2 bridge-connectors, maar fabrikanten kunnen er voor kiezen om deze niet op het PCB in te bakken en voor Software CrossFire te gaan (data wordt dan via de PCIe bus vervoerd). Dit laatste is geloof ik bij de Club3D HD2600Pro het geval.

Dat HD2600Pro ook in CrossFire moet werken wordt hier duidelijk... Een review waarin een HD2600Pro in CF vergeleken wordt met een HD2600XT in CF en een enkele GF8800GTS. Note: hier wordt echter wel gebruik gemaakt van Hardware CF op de HD2600Pro: http://www.hardspell.com/...showcont.asp?news_id=1400

Vanaf Catalyst 7.10 (driverversie 8.42) zou Software CrossFire dus op je HD2600Pro CF opstelling moeten werken. Dus nog een paar weken wachten helaas...

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

• digitalb
CJ schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 14:24:

Vanaf Catalyst 7.10 (driverversie 8.42) zou Software CrossFire dus op je HD2600Pro CF opstelling moeten werken. Dus nog een paar weken wachten helaas...
ok, toch blij om te horen anders had ik tot die tijd lopen klooien.
Heb de kaarten ook niet echt gekocht voor hi-tech games maar om 3 monitoren aan te kunnen sturen,
maar wil toch die crossfire wel eens werkend zien. (op 1 monitor dan)
Blijf het vreemd vinden dat ze dat er niet bij zeggen dan.

• sprankel
CJ schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 14:24:

Dat HD2600Pro ook in CrossFire moet werken wordt hier duidelijk... Een review waarin een HD2600Pro in CF vergeleken wordt met een HD2600XT in CF en een enkele GF8800GTS. Note: hier wordt echter wel gebruik gemaakt van Hardware CF op de HD2600Pro: http://www.hardspell.com/...showcont.asp?news_id=1400
euhm, een 8800 die 12fps haalt in call of juarez? en 22 in stalker? die stuur ik terug naar de winkel, die grafieken zijn vervalst, je zou toch moeten weten dat je benchmarks van niet gekende sites in eerste intstantie moet wantrouwen

• sprankel
http://www.tcmagazine.com...le=downloads&showfile=276

hier vind je alvast een beta versie van catalyst 7.10 (uitgelekte versie)

• digitalb
sprankel schreef op maandag 24 september 2007 @ 04:41:
http://www.tcmagazine.com...le=downloads&showfile=276

hier vind je alvast een beta versie van catalyst 7.10 (uitgelekte versie)
probleem opgelost (NOT)

Het hele crossfire vakje is verdwenen :-)
Pagina: 1