Toon posts:

[WinXP-pro] Sluit Windows af en start opnieuw op

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een maand geleden heb ik mijn oude computer na een jaar of twee weer onder het stof vandaan gehaald. De videokaart (Geforce4400) was destijds gesneuveld dus hier heb ik een ander oudje (Radeon 9600) voor in de plaats gedaan. Daarnaast heb ik de harddisk vervangen en extra geheugen geplaats.

De computer draait nu een maand als een zonnetje echter gebeuren de afgelopen twee weken een beetje vreemde dingen.

- Het moederboard (ja, het speakertje in de pc zelf) piept zo'n twee keer per dag twee keer kort achter elkaar.
- Af en toe zet mijn muis bij een klik ineens een cijfer neer.
- En net sloot Windows ineens netjes af om zichzelf uit te schakelen alsof je accu leeg zou zijn.

Ik dacht dat het misschien een (boot)virus zou zijn. Ik heb echter AVG altijd up-to-date aanstaan ism Spybot S&D, Windows defender, Adaware en de Windows firewall. Ook is Windows altijd up-to-date en gebruik ik Opera en Thunderbird. Ik heb mijn systeem met alles gescand en voor de zekerheid nog online bij Bitdefender en TrendMicro. Niets wordt gevonden.

Ik heb het boekje van mijn moederboard niet meer en kan niet vinden wat die twee korte piepjes nou precies betekenen. Dat zou alvast iets schelen.

Het gaat om het volgende systeem:
Athlon XP 2700+ (niet oc-ed)
Asus A7N8X-E
Asus Ati Radeon 9600
2x 1024MB Kingston DDR (een is nieuw)
WD 200GB 7200RPM
WinXP pro SP2

Iemand wellicht een idee wat dit zou kunnen zijn? Of iemand wellicht nog een A7N8X-E boekje met daarin de piep-uitleg? De piepjes schijnen te verschillen tussen de A7N8X, A7N8X-E, A7N8X E-Deluxe, A7N8X-X, A7N8X-XE etc. Op de Asus site staan alleen de A7N8X-X en A7N8X-XE

Verwijderd

Topicstarter
Mocht er iemand (in de search) soortgelijke problemen krijgen. Het lag aan een nieuw draadloos toetsenboard. Ik heb inmiddels weer gewoon de oude vertrouwde draad tevoorschijn getoverd. Voor de muis werkte die sowieso al fijner.