[XP] Zwart beeld na windows logo

Pagina: 1
Acties:

• MannyMo
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 31-01 18:41
Beste Tweakers,

Ik zit met een probleempje waarvan ik niet precies kan achterhalen wat de oorzaak is geweest. Situatie is als volgt:

Mijn vriendin gaf aan dat ze het vreemd vond dat ze de powerbutton 2 keer moest indrukken alvorens windows xp opstartte. Dus om de oorzaak te achterhalen ging ik even in de bios kijken of er misschien een instelling was die ik niet goed gezet had. Had niks gevonden hierover, maar wat ik wel heb gedaan is het disablen van zaken zoals de seriele port, midiport, gameport. Deze gebruik ik namelijk niet. Na het opslaan en afsluiten startte ik windows weer opnieuw op en toen ging het mis. hij blijft namelijk hangen nadat hij windows aan het laden is. Bootsequence: biosscherm, raidscherm, windows logo en eigenlijk net voor hij het welkomstscherm geeft krijg ik alleen maar zwart beeld te zien. Vreemde is wel dat ik de muis zie :? .

Mijn gedachtes gingen naar een hardwarematig probleem, maar alles doet het gewoon. Ik heb daarna geprobeerd om in veilige modus te starten maar ook dan krijg ik exact hetzelfde te zien. Ik zie wel de balkjes veilige modus en windows xp service pack 2 staan (en de muis kan ik bewegen) maar de rest is zwart.

Mijn configuratie:
-AMD Athlon xp2600
-Asus A7N8X-E Deluxe rev2
-2 x 512mb ddr400
-2 x 160gb maxtor s-ata
-nec dvdbrander
-msi dvd-rom
-antec Neo HE 430W voeding
-Asus x800pro agp
-Windows XP sp2 updated t/m september
-bios 1007 volgens mij

Komt iemand dit misschien bekend voor ?

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06-2025
Bios reset, en anders denk ik toch een herinstallatie van windows..

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

• MannyMo
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 31-01 18:41
blijkbaar doet alles het weer na een windowsreparatie, Ik zie dat alles er nog op staat behalve mijn bureaublad en mijn startmenu. Ik blijf me afvragen wat nou het probleem kon zijn. Maar ja er mag van mij een slotje op want deze thread is nu niet echt zinnig meer (geen echte oplossing).