Hallo
Ik moet voor een engineering bedrijf het "pc park" gaan inrichten in hun nieuwe onderkomen. Qua workstations heb ik het al aardig in m'n hoofd hoe ik het hebben wil.
Echter willen ze nu ook een computer/server hebben om Autodesk Vault te gaan gebruiken. Aan mij de vraag wat te doen. Voldoet een snel C2D systeem ook voor deze taak of is het toch echt nodig om een toch wat duurdere "echte"server te kopen? De computer/server zal ook een klein boekhoud/facturing pakket moeten draaien. Unit4 naar mijn weten met 2 cliënts. In de vault database komen 3 tekenaars te werken.
Wat is autodesk vault?
Ik moet voor een engineering bedrijf het "pc park" gaan inrichten in hun nieuwe onderkomen. Qua workstations heb ik het al aardig in m'n hoofd hoe ik het hebben wil.
Echter willen ze nu ook een computer/server hebben om Autodesk Vault te gaan gebruiken. Aan mij de vraag wat te doen. Voldoet een snel C2D systeem ook voor deze taak of is het toch echt nodig om een toch wat duurdere "echte"server te kopen? De computer/server zal ook een klein boekhoud/facturing pakket moeten draaien. Unit4 naar mijn weten met 2 cliënts. In de vault database komen 3 tekenaars te werken.
Wat is autodesk vault?
Effe CTRL+C CTRL+V de system requirements van autodesk website:Autodesk® Vault is de basis van de Autodesk-oplossing voor gegevensbeheer. Autodesk Vault biedt één veilige verzamelplaats voor ontwerpgegevens en is nauw geïntegreerd met alle Autodesk®-softwareproducten voor productieontwerp. Doordat ontwerpen op één centrale locatie worden opgeslagen, kunnen ingenieurs die ontwerpgegevens makkelijk vinden, er eenvoudig naar verwijzen en de gegevens eenvoudig gebruiken. En het beste van alles is dit: als u Autodesk Inventor® Series, Autodesk Inventor® Professional, AutoCAD® Mechanical of AutoCAD® Electrical gebruikt, hebt u Autodesk Vault al.
Operating System Requirements
Autodesk® Vault may be installed on any one of the following operating systems:
Vault Server
Windows® 2000 Server SP3
Windows 2003 Server (Autodesk Vault Release 2 and Release 3 only)
Windows 2000 Professional SP3*
Windows XP Professional SP1*
* Vault Server will only support up to 10 concurrent Vault clients on these operating systems.
Hardware Requirements for Autodesk Vault Server
The following are minimum, recommended, and preferred requirements for running Autodesk Vault Server:
Processor
Minimum: Intel Pentium or AMD Athlon 1 Ghz
Recommended: Intel Pentium IV, Intel Xeon, AMD Athlon 1.8 Ghz or better
Preferred: Intel Pentium IV, Intel Xeon, AMD Athlon 1.8 Ghz or better
Memory (RAM)
Minimum: 256 Mb
Recommended: 512+ Mb
Preferred: 1 GB
Free Disk Space
Minimum: 2 Gb
Recommended: 60 GB+
Preferred: 120+ GB