Toon posts:

Server onbereikbaar voor pc's uit dezelfde netwerk range

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb een (Linux Fedora Core 6) server staan in een datacenter in rotterdam (spaanse kubus) , welke niet bereikbaar is vanaf hosts die in dezelfde range zitten als de server. De server zit in de 84.x.x.x range , is bereikbaar vanaf elk ip adres , behalve vanaf po's die in de 84.x.x.x range zitten...
We hebben al meerdere dingen geprobeerd te veranderen in de configs, zoals de subnetmask veranderen (dit is wat onze hosting provider aangaf), broadcastadres veranderen, PeerDNS aan en uitzetten,
maar op de één of andere manier blijft hij onbereikbaar. Overigens is het ook andersom, van server naar een pc in dezelfde range.

Nu heb ik mijn host al gemailed welke instellingen er moeten staan bij ip adres, subnetmask e.d. en heb deze nagekeken en alles klopte. Het probleem begint een beetje frustrerend te worden, ook aangezien de host mij alleen verder wil helpen tegen betaling. Nu is mijn vraag aan jullie, heeft iemand dit eerder meegemaakt en waar zou het aan kunnen liggen?
Mocht ik meer informatie moeten verschaffen hoor ik het graag!

Alvast bedankt voor jullie hulp!

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-03 20:35
Kan je ons specifiek uitstippelen hoe het netwerk daar eruit ziet? Ik heb ook op de spaanse cubus gewerkt op een blauwe maandag, maar dat zegt niets :+ (nee, echt voor een bedrijf dat niet de jouwe is)

Wij zijn hier wel benieuwd naar hoe alles op elkaar zit aangesloten en specifiek hoe die modem/firewall daar in het netwerk z'n functie uitoefend en wat op welke port aangesloten zit met welke forwardings.

Bij alle netwerken (als voorbeeld) die ik ooit heb neergezet bij klanten, doen wij altijd servers in een DMZ neer gooien, wat dus inhoud, dat tussen het intranet en de servers eigen specifieke forwardings neergezet moeten worden. En jou probleem omschrijving klinkt verdacht veel op zo'n soort probleem waarbij die rules vergeten zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Laten we beginnen bij mijn server. Deze beschikt over twee netwerkkaarten waarvan beide gebruikt worden.. Deze zitten aangesloten op de switch van onze colocation provider. Vanaf daar zit hij op (ik denk) een switch van het datacenter (rotterdam) zelf welke daarna naar een verbinding in Amsterdam gaat.
Via een computer in het datacenter (rotterdam) was het ook niet mogelijk de server te pingen... deze computer zat dus ook in de 84.x.x.x range...

Verwijderd

Topicstarter
Ondanks de weinige feedback die ik heb ontvangen :X , wil ik voor mensen die in de toekomst dit probleem ook tegenkomen, de oplossing nog even posten:

route del -net 84.0.0.0 netmask 255.0.0.0 dev eth0