Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

ING & Postbank verlagen hypotheekrente

Pagina: 1
Acties:
  • 850 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13:48

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
ING en Postbank verlagen hypotheek rente.
AMSTERDAM - De hypotheekaanbieders ING en Postbank verlagen hun rentetarieven, met uitzondering van het tarief voor de hypotheken van een jaar. De aanleiding zijn de recente ontwikkelingen op de geld- en kapitaalmarkt. Dat hebben de bedrijven woensdag bekendgemaakt.
Novum Nieuws

Bij ING komt hiermee de rente voor een hypotheek met een looptijd van tien jaar, op basis van Nationale Hypotheek Garantie (NHG), uit op 5,5 procent.

Ongewijzigd

ING houdt de hypotheektarieven voor de rentevaste periode van een jaar ongewijzigd. De Postbank verhoogt het tarief van dit soort hypotheken met 0,2 procent.
Laat ik nu net bezig zijn met een hypotheek.
Helaas niet bij de ING of Postbank, was min of meer gegaan voor de Rabobank.

Weet iemand concreet hoeveel er verlaagt is?
Momenteel zit ik op 5% 15 jaar vast. (SpaarZeker Hypotheek, Rabobank)

Whatever.

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-08 01:28

Ray

als je kan lezen zie je dat ze nog steeds veel te duur zijn. 10 jaar 5,5% nhg dus helemaal niet boeiend. Doe om die reden ook al jaren geen zaken meer met ze.

https://www.nia.nl/default.aspx?tabId=19

hier heb je trouwens alle actuele rentelijsten van onze inkooporganisatie...

[ Voor 28% gewijzigd door Ray op 19-09-2007 23:24 ]

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-11 19:34

Metro2002

Memento mori

Nog steeds erg duur. Ik heb nog geen 2 jaar geleden voor 3,5% afgesloten! (6 jaar vast), had ik het toen maar langer vastgezet :X

• Eboman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-11 11:41

Eboman

Ondertitel

maandje geleden getekend voor 4.6% voor 20 jaar via rabo met NHG.

Signature

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 20-11 14:21
Metro2002 schreef op donderdag 20 september 2007 @ 14:29:
Nog steeds erg duur. Ik heb nog geen 2 jaar geleden voor 3,5% afgesloten! (6 jaar vast), had ik het toen maar langer vastgezet :X
Iedereen die roept dat 5.5% duur is moet even naar het renteverloop van de afgelopen 30 jaar kijken. Er zijn percentages van 14% geweest als het niet meer was... Het is inderdaad duurder als 1 jaar terug (mijn hypo = NHG 4,4% 20jaar vast), maar DUUR is het nog steeds niet...

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 20-11 14:21
Eboman schreef op donderdag 20 september 2007 @ 14:43:
maandje geleden getekend voor 4.6% voor 20 jaar via rabo met NHG.
Hoe lang liep die offerte al? ;)

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Martijn schreef op donderdag 20 september 2007 @ 14:46:
[...]

Hoe lang liep die offerte al? ;)
IDD ik kon bij de rabo onder NHG als laagste 5,1 krijgen een maand geleden. Of werk je soms bij de bank?

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-08 01:28

Ray

[...]

Iedereen die roept dat 5.5% duur is moet even naar het renteverloop van de afgelopen 30 jaar kijken. Er zijn percentages van 14% geweest als het niet meer was... Het is inderdaad duurder als 1 jaar terug (mijn hypo = NHG 4,4% 20jaar vast), maar DUUR is het nog steeds niet...
nee dat roepen we ook niet, gemiddeld is het momenteel erg laag, maar de ING is duur. daar gaat de TS ook over. En als we dan toch stoer doen :) vorig jaar Gmac NHG 20 jaar 3,85% gesloten. Was het absolute dieptepunt vanaf 1996 en heeft ook maar een week gelopen. Toch wel leuk binnen.

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:11

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Harmen schreef op woensdag 19 september 2007 @ 23:19:
ING en Postbank verlagen hypotheek rente.

Laat ik nu net bezig zijn met een hypotheek.
Helaas niet bij de ING of Postbank, was min of meer gegaan voor de Rabobank.

Weet iemand concreet hoeveel er verlaagt is?
Momenteel zit ik op 5% 15 jaar vast. (SpaarZeker Hypotheek, Rabobank)
Laat je niet te veel leiden door die 5,5%. Ik heb van zowel de Postbank als de Rabobank op dit moment aanbiedingen van 5,1% voor 20 en 30 jaar vast. Rabobank is dan ook een spaarzeker hypotheek.
Dus als je een beetje goede relatie met de bank hebt (en je financiële situatie niet verkeerd is) dan is die algemene hypotheekrente erg relatief.

edit:
Spuit 11

Signatures zijn voor boomers.

• Eboman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-11 11:41

Eboman

Ondertitel

rwb schreef op donderdag 20 september 2007 @ 15:14:
[...]

IDD ik kon bij de rabo onder NHG als laagste 5,1 krijgen een maand geleden. Of werk je soms bij de bank?
Die liep idd al wat maandjes, bouw blijft maar uitgesteld worden.. Inmiddels is hij getekend...

Signature

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

[...]

14 procent :o dan kan je net zo goed een normale lening a 7 of 8% afsluiten :/
dat is toch niet meer op te brengen. 14% 8)7 dan zou mijn 2 kamer appartementje van net iets meer dan een ton op meer dan 1100 euro per maand uitkomen :') 8)7

toch fijn met een salaris van 1250 euro netto :X

* Metro2002 hoopt maar dat dat niet ooit weer zover komt

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:11

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

En jij denkt dat je een "normale" lening voor 8% kunt afsluiten als de hypotheekrente op 14% zou staan? Think again.

Signatures zijn voor boomers.

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Maasluip schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 13:28:
En jij denkt dat je een "normale" lening voor 8% kunt afsluiten als de hypotheekrente op 14% zou staan? Think again.
Leen van frisia *O*

;) Ik heb geen idee, zal wel niet dan maar ik hoop maar gewoon dat wonen een beetje betaalbaar blijft. Het kost me nu al bijna de helft van mijn salaris, vind ik meer dan genoeg eigenlijk. Ik wil zo nu en dan ook nog wel eens eten als dat kan.
Pagina: 1