Toon posts:

P35C-DS3R klein probleempje met drivers.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op de een of andere manier twee gele vraagtekens staan: SMBus controller en USB controller. Alle USB controllers zijn wel goed geinstalleerd behalve deze dus (ze doen het overigens allemaal) en ik weet eerlijk gezegd niet wat een SMBus controller is. Ik heb via internet proberen zoeken en ook op de mobo CD maar kon niets vinden. Wat moet ik doen?

Daarnaast ook iets. De sound drivers zijn wel goed geinstalleerd maar soms krijg ik door mijn speakers geluid te horen alsof ze op het verkeerde kanaal zijn aangesloten (bijv het geluid wat je krijgt als je de speakerkabel aansluit op de microfoon aansluiting). Ik weet niet hoe dat komt, iemand een idee? Geluid kan ik wel afspelen enzo.
* Nog iets mbt geluid, de vooraansluiting van mijn sonata III doet het niet met mijn hoofdtelefoon. Moet ik hiervoor de achteraansluiting uitdoen, zelfs al staan de speakers uit? Of heeft het met bekabeling op mobo te maken? Want ik heb de HDA niet aangesloten aangezien er alleen een AC'97 aansluiting op het mobo was en mijn drivers zijn voor HDA (dus moet ik de HDA in de AC'97 aansluiting doen?)

• Barre_Code
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18-05 12:07
Heb ik ook, zelfde mobo, alleen met de SMbus controller.

• Zygivt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-05 15:48

Zygivt

Evenaren en overtreffen

je drivers vind je hier

SMbus, is een chip die de aan uit knop laat communiceren met de rest van het systeem (voor zover ik weet). Is het niet mogelijk op rechtermuis te klikken op het gele vraagteken en vervolgens de drivers te laten zoeken door windows?

oorzaak van probleem 3 weet ik zo niet. Heb je geprobeerd de kabel in een andere poort aan te sluiten en de (nieuwste) drivers geinstalleerd?

de front aansluitingen moet je aansluiten op je moederbord. Lees in het boekje van je moederbord hoe deze aangesloten moeten worden.

thnx GekkeHenkie1988*

Verwijderd

Topicstarter
Hij vindt geen drivers via windows update :(

Bij de gigabyte site staat niets over SMBus.

Derde is nu opeens over, maar dat was eergister ook en gister kwam het toch weer terug, dus ik verwacht er niet te veel van. Bij aansluiten op andere kanalen geeft hij geen geluid. Van die aansluitingen heb ik gewoon ipv AC97 de HDA aangesloten (In boekje van mobo stond dat ik AC97 moest aansluiten op F_AUDIO, maar dit werkte niet. HDA werkt daar wel.)

• Zygivt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-05 15:48

Zygivt

Evenaren en overtreffen

tjah blijkbaar heb je niet de drivers geprobeerd die ik je gezegd heb, want volgens de 1ste hit op google lost deze driver je probleem op over de SMbus

Verwijderd

Heb je de Intel P35 Chipset INF utility wel geinstalleerd?

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 09:55:
Heb je de Intel P35 Chipset INF utility wel geinstalleerd?
Ja die moet het zijn idd

Verwijderd

Topicstarter
Ik had die via de CD geinstalleerd al en zag niets aparts op de site voor SMBus. Maar ik zal het toch via de site nog een keer proberen. Bedankt zygivt.

Verwijderd

Ik heb vandaag mijn nieuwe computer gebouwd met het DA-P35-DS3P moederbord, en na de installatie van de chipset utility van Intel geen gele vraagtekens meer in mijn device manager.
Pagina: 1