Data verlies na partitiewijziging. Of toch niet?

Pagina: 1
Acties:

• Leauwie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-01 23:05
Oké, dit was mijn situatie.
Mijn laptop was bij aankoop in bezit van een 200gb harde schijf. 2 partities. 1 voor Vista, 1 voor DATA. Echter, waren ze allebei even groot, rond de 100gb elk. Laatste dagen zat ik hier wat mee in de knoop, ik wilde de DATA schijf het liefst wat groter.

Partition Magic werkt niet onder Vista, ik kwam uit bij Paragon Partition Manager.

Het ziet er allemaal betrouwbaar uit, dus ik ga er voor (natuurlijk stom, geen back-up, maar ach, er staat dat er niks mis kan gaan, ik vertrouw het weer eens te snel zo blijkt later).
Mij lukt het om 30 gb van de Vista schijf bij de DATA schijf te voegen, en ik moet opnieuw opstarten, waarna het programma bij de opstart alles in orde maakt.
Nog geen 2 minuten en het is gebeurd. Ik zie dat hij in het register de DRIVE LETTER verandert van de E (DATA) schijf.

Situatie nu:
Bij opstarten komt er een fout melding, wat eerst aangeschreven stond voor op het bureablad is niet meer te vinden (snelkoppelingen etc.) meld deze. En ja hoor, alles weg. Muziek, Mijn Afbeeldingen, Documenten en map Louis kom ik niet meer in, deze stonden ingeschreven op die E schijf die nu D schijf heet. Damn.

Het rare is, als ik op de D schijf klik, zegt deze dat hij eerst geformateerd moet worden eer hij gebruikt kan worden. Computerbeheer geeft me meer informatie:
De NTFS schijf is veranderd in een RAW schijf met de grootte die ik met Paragon Partition Manager had aangewezen als gewenst. Er stond echter niks over dat je schijf zou veranderen in iets totaal onbruikbaars en dat je deze dus daarna zou moeten formatteren om hem weer bruikbaar te maken. Vreemde zaak.

Paragon stond eerst geinstalleerd op de E schijf, die nu dus leeg lijkt te zijn. Ik dacht dus, installeer dat programma opnieuw, misschien kun je wat terugdraaien?

Wat blijkt, ik duw op install, en ik krijg de melding of ik het programma wil verwijderen? Raar, de schijf zou toch leeg moeten zijn? Staat het programma er dan toch nog op? Of is dit alleen een registermelding?

Is er dus nog hoop voor mij? Ik geloof namelijk dat mijn voormalige E schijf nog vol staat en alleen niet door windows bekeken kan worden..

Tuurlijk, ik ben stom geweest door geen back-up te maken van al mijn foto's, documenten, films etc (Muziek gelukkig grotendeels op Ipod).
Maar wat kan mij nog helpen?
Weet iemand meer? Kan iemand mij met dit probleem helpen? Iemand Ervaring? Ik hoor het graag.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Waarschijnlijk kun je met een recoverprog dat de data ruw uitleest het nog wel terug krijgen. Ontrack easy recovery pro werkt hier op zich prima voor en daarmee heb ik al vaak veel data terug weten te toveren.

• Leauwie
Ben zelf nu bezig met GetDataBack, mocht die niet veel vinden zal ik jou programma nog proberen. :)

• Leauwie
Leauwie schreef op woensdag 19 september 2007 @ 23:30:
Ben zelf nu bezig met GetDataBack, mocht die niet veel vinden zal ik jou programma nog proberen. :)
Alles weer normaal. Wel wat data verloren (wat dvds die erop stonden zijn incompleet teruggekomen) maar de belangrijkste bestanden (foto's en muziek) en zo goed als compleet. Met GetDataBack dus. :*)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Waarschijnlijk had je zelfs met een diskeditor waar je het partitietype mee kan aangeven de hele partitie ook terug kunnen toveren, maar goed.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Leauwie
Tip voor de volgende keer dan, al zal ik het niet nog eens gaan proberen. :p

Wat doet zo'n diskeditor dan precies?
Pagina: 1