Toon posts:

Sound Juicer instellen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al eerder een topicje geopend over mp3's rippen. Kaudiocreator gaf echter nog meer problemen dan sound juicer, zodat ik nu weer met sound juicer zit te knoeien.

Ik heb een nieuwe profile aangemaakt voor mp3's rippen. Nu moet ik de "GStreamer pipeline" in stellen. Maar de codes van LAME werken hier niet meer. In de handleiding staat vrij weinig uitgelegd over hoe de pipeline ingesteld moet worden. Er staat wel een soort 'default' instelling. Maar ik wil de MP3 codec aanpassen aan mijn wensen, en wel als volgt:

Constant bitrate @ 256kbps in Joint-stereo [MP3] met ID3 info toegevoegd.

Onderstaande is de standaard CD pipline, maar die is variabel en ik weet niet zeker of het joint stereo is:
audio/x-raw-int,rate=44100,channels=2 ! lame name=enc preset=1001 ! xingmux ! id3v2mux
Hoe moet ik mijn pipeline nu precies gaan opbowen om hem aan mijn wensen te laten voldoen

Ik heb wel gezocht naar een handleiding (van gstreamer, lame en sound juicer) maar nergens wordt uitgelegd hoe de pipeline nu precies moet worden opgebouwd.

Verwijderd

Topicstarter
Ondertussen deze gevonden:
audio/x-raw-int,rate=44100,channels=2 ! lame name=enc mode=1 bitrate=256

Zou dit hem moeten zijn? Wat betekent "audio/x-raw-int" en is het instellen van "channels=2" nog nodig omdat ik "mode=1" al heb ingesteld? En wat houdt de "name=enc" in?
Kortom: wat zie ik nu precies? En mis ik nog belangrijke delen?

• Jungian
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Jungian

>_<

Als je
apt-get install gstreamer0.10-plugins-ugly-multiverse
al hebt gedaan voor de benodigde GStreamer-plugin kun je
gst-inspect-0.10 lame
gebruiken om alle opties te zien.
code:
1
audio/x-raw-int,rate=44100,channels=2 ! lame name=enc mode=1 bitrate=256 ! id3v2mux
zou het dan worden.
edit:
Wat je had dus, maar ! id3v2mux erachter nog

[ Voor 9% gewijzigd door Jungian op 19-09-2007 23:02 ]

0.0

Verwijderd

Topicstarter
Jungian schreef op woensdag 19 september 2007 @ 23:00:
Als je
apt-get install gstreamer0.10-plugins-ugly-multiverse
al hebt gedaan voor de benodigde GStreamer-plugin kun je
gst-inspect-0.10 lame
gebruiken om alle opties te zien.
code:
1
audio/x-raw-int,rate=44100,channels=2 ! lame name=enc mode=1 bitrate=256 ! id3v2mux
zou het dan worden.
edit:
Wat je had dus, maar ! id3v2mux erachter nog
Nice! Niet de eerste keer vanavond dat ik op je hulp kan rekenen _/-\o_ Ik zie ! id3v2mux alleen niet in die manual staan. Scheiden die uitroeptekentjes het lame gedeelte van het sounds juicer gedeelte oid?

Als Ubuntu (lees: 3rd party apps makers) dit nu allemaal eens wat grafischer zouden maken, zou het voor de semi geek allemaal wat makkelijker te snappen zijn :)

Wat doet die gstreamer nu precies? En hoe werkt die samen met de lame codec (maw hoe verhouden die zich tot elkaar?)
Waar kijk ik nu precies naar met "gst-inspect-0.10 lame", zijn dat lame instellingen of gstreamer instellingen?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2007 23:20 ]

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Het zijn de lame-instellingen van de gstreamer lame frontend ;).

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• Jungian
  • Niet online

Jungian

>_<

Verwijderd schreef op woensdag 19 september 2007 @ 23:18:
Nice! Niet de eerste keer vanavond dat ik op je hulp kan rekenen _/-\o_ Ik zie ! id3v2mux alleen niet in die manual staan. Scheiden die uitroeptekentjes het lame gedeelte van het sounds juicer gedeelte oid?
Alles wat achter een ! staat kun je zien als een module die aangeroepen wordt door GStreamer. ! xingmux wil je bijvoorbeeld gebruiken als je VBR-MP3's aanmaakt.
Als Ubuntu (lees: 3rd party apps makers) dit nu allemaal eens wat grafischer zouden maken, zou het voor de semi geek allemaal wat makkelijker te snappen zijn :)
Tja...
Wat doet die gstreamer nu precies? En hoe werkt die samen met de lame codec (maw hoe verhouden die zich tot elkaar?)
GStreamer is een codec-framework. De lame encoder wordt dus aangesproken als plugin van GStreamer (het klinkt misschien complex, maar zo kun je uniform allerlei codecs en encoders aanspreken).
Waar kijk ik nu precies naar met "gst-inspect-0.10 lame", zijn dat lame instellingen of gstreamer instellingen?
De instellingen die GStreamer door kan geven aan de lame encoder. Zoals je ziet worden ook de defaults weergegeven, die worden gebruikt als je deze niet handmatig override (met bijvoorbeeld mode=1 dus).

0.0

Verwijderd

Topicstarter
De id3v2mux laat in Rythmbox wel tags zien, maar in WMP niet...

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Kan WMP ID3v2 tags aan? Effe googlen laat zien dat het in ieder geval geen 2.4 tags ondersteunt...

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Verwijderd

Topicstarter
Borromini schreef op donderdag 20 september 2007 @ 09:59:
Kan WMP ID3v2 tags aan? Effe googlen laat zien dat het in ieder geval geen 2.4 tags ondersteunt...
Wat kan (de nieuwste) WMP nog wel aan dan en hoe stel ik dat in? Wel raar dat ie ze niet pakt, met kaudiocreator had ik er geen last van...

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Geen idee man. Ik game alleen nog op m'n windows-installatie, dus ik kan je daar niet bij helpen. Probeer anders een andere ID3 versie in sound-juicer?

Verwijderd

Topicstarter
Borromini schreef op donderdag 20 september 2007 @ 12:34:
Geen idee man. Ik game alleen nog op m'n windows-installatie, dus ik kan je daar niet bij helpen. Probeer anders een andere ID3 versie in sound-juicer?
...ehn...hoe doe ik dat?

hoe rip jij je cd's dan? met welke id3 versie? ik heb bij kaudiocreator en grip deze problemen niet gehad...

Ik gebruik windows normaal ook niet, maar ik vind het wel handig dat op de meeste spelers mijn tags normaal worden herkent.

Verwijderd

Topicstarter
Windows Media Player 11 ondersteunt inderdaad nog geen v2.4 tags :(
Andere grote alternatieve spelers ondertussen wel (iTunes, Winamp, Rythmbox)

Toch gebruik ik liever v2.3 tags, tenzij Windows Media Player in de (nabije) toekomst zeker v2.4 zal gaan ondersteunen, maar het lijkt erop dat ze hier geen haast mee hebben (ID3v2.4 bestaat ondertussen volgens mij ook alweer een paar jaartjes).

Dus op de één of andere manier moet Sound Juicer zo ingesteld worden dat hij er ID3v2.3 tags van maakt. Maar ik kan hier via Google echt niets over vinden, behalve een onopgelost topic op een ander forum van iemand met hetzelfde probleem. Mocht het niet kunnen zal ik toch maar weer moeten gaan rippen met KaudioCreator...

• Jungian
  • Niet online

Jungian

>_<

Een veel simpelere optie is natuurlijk om een degelijk afspeelprogramma te gebruiken. Foobar2000 bijvoorbeeld.

0.0

• icyx
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

icyx

chown -R us ./base

Jungian schreef op donderdag 20 september 2007 @ 16:52:
Een veel simpelere optie is natuurlijk om een degelijk afspeelprogramma te gebruiken. Foobar2000 bijvoorbeeld.
Welke ik toch wel mis op linux, maargoed, dat gaat wel erg offtopic :+ Het is op windows duidelijk de beste player moet ik zeggen.

When you think you’ve succeeded / but something’s missing / means you have been defeated / by greed, your weakness.

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Dat gemis is simpel opgelost: Wine installeren en de Foobar2000-installer erdoor laten uitvoeren 8). En het ding draait out of the box, ik heb het getest.
Verwijderd schreef op donderdag 20 september 2007 @ 13:06:
[...]

...ehn...hoe doe ik dat?

hoe rip jij je cd's dan? met welke id3 versie? ik heb bij kaudiocreator en grip deze problemen niet gehad...
Ik gebruik Sound-juicer ook (beetje een GTK+ 2-fan), maar ik rip naar FLAC of Ogg Vorbis ;).
Ik gebruik windows normaal ook niet, maar ik vind het wel handig dat op de meeste spelers mijn tags normaal worden herkent.
Hier is het dus een probleem van WMP dat wat achter is met de standaard...

• icyx
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

icyx

chown -R us ./base

Audiospeler via wine is nog niet ideaal. Ik heb het ook getest, en zelf ervaar ik af en toe cpu-spikes. Erg vervelend als dat zich regelmatig voordoet. Verder is het niet zo smooth als op windows. Maargoed, ontopic maarweer :+

When you think you’ve succeeded / but something’s missing / means you have been defeated / by greed, your weakness.

Verwijderd

Topicstarter
rythmbox pakt ze ook prima hoor, maar ik vind de compatibiliteit met WMP nog wel belangrijk. Mocht ik de nummers eens afspelen op een andere pc snappie :)

Jammer dat Rythmbox niet voor windows beschikbaar is...

Trouwens echt nodig is het niet meer, ik ben terug naar Vista :(
Ubuntu is een prachtig OS, als je de tijd en zin hebt om alles uit te pluizen. Net in een uurtje vista geïnstalleerd en daarna zonder dat ik het eerder had gedaan voor elkaar gekregen om netjes in 256kbps mp3 tjes te rippen in joint stereo, mét de goede id3 tag versie.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2007 01:12 ]

Pagina: 1