Toon posts:

New pc: C2Q6600, 8800GTX, maar de rest?

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Na zo'n 4-5 jaar met m'n trouwe NF7-S, AMD XP2400+ & Ati Radeon 9500Pro te hebben gedaan, is het weer hoog tijd voor een nieuw systeempje. :)

Ik heb een budget van zo'n €1500 (heb geen nieuwe monitor, boxen enzo nodig) en gebruik m'n pc voor nieuwsgroepen, videobewerking, games etc. Ik wil de nieuwste games als Crysis en Bioshock graag op very high kunnen spelen. Graag zou ik van jullie wat tips willen hebben over wat ik het beste aan kan schaffen, want ik wil (voor het eerst) proberen de CPU enzo te overklokken.

Ik heb me al aardig ingelezen op deze site en andere en heb zoiets in gedachte:

CPU
Intel Core 2 Quad Q6600
Deze zou ik willen overklokken naar minstens 3.00ghz dus wil ik graag van jullie weten watvoor koeling en voeding ik daarvoor nodig heb.

KOELER
Scythe Infinity SCINF-1000
Weinig verstand van, deze is van de BBG is die goed en stil genoeg?

MOEDERBORD:
Gigabyte GA-P35C-DS3R of Gigabyte GA-P35C-DS4
Maakt dit nog veel verschil?

GEHEUGEN
Ik zat te denken aan 2GB PC5300 DDR2, of is PC6400 een stuk beter?

VIDEOKAART
GigaByte GeForce 8800 GTX 768MB DDR3
Lijkt me wel goed te doen, kost wat maar kan ik vast wel wat jaartjes mee vooruit.

GELUIDSKAART
Creative X-Fi XtremeMusic

HARDE SCHIJVEN
Ik zoek 2 disks van 500GB. Samsung Spinpoint of Western Digital Caviar?

BEHUIZING
Wat is een goede, koele behuizing? Maakt me weinig uit hoe hij eruit ziet...

VOEDING
Zalman ZM600-HP (600W)
600Watt genoeg? :P

Alle meningen zijn zeer welkom!

• Dr. Horrible
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12:52
Verwijderd schreef op woensdag 19 september 2007 @ 22:32:
Na zo'n 4-5 jaar met m'n trouwe NF7-S, AMD XP2400+ & Ati Radeon 9500Pro te hebben gedaan, is het weer hoog tijd voor een nieuw systeempje. :)

Ik heb een budget van zo'n €1500 (heb geen nieuwe monitor, boxen enzo nodig) en gebruik m'n pc voor nieuwsgroepen, videobewerking, games etc. Ik wil de nieuwste games als Crysis en Bioshock graag op very high kunnen spelen. Graag zou ik van jullie wat tips willen hebben over wat ik het beste aan kan schaffen, want ik wil (voor het eerst) proberen de CPU enzo te overklokken.

Ik heb me al aardig ingelezen op deze site en andere en heb zoiets in gedachte:

CPU
Intel Core 2 Quad Q6600
Deze zou ik willen overklokken naar minstens 3.00ghz dus wil ik graag van jullie weten watvoor koeling en voeding ik daarvoor nodig heb.

KOELER
Scythe Infinity SCINF-1000
Weinig verstand van, deze is van de BBG is die goed en stil genoeg?
Erg goede en stille koeler
MOEDERBORD:
Gigabyte GA-P35C-DS3R of Gigabyte GA-P35C-DS4
Maakt dit nog veel verschil?
De DS-4 heeft meer heatpipes dus betere koeling. Dit is volgens mij het enige verschil
GEHEUGEN
Ik zat te denken aan 2GB PC5300 DDR2, of is PC6400 een stuk beter?
Met PC5300 kan je met de Q6600 tot de 3.0Ghz en met PC6400 tot 3.6Ghz. Nu even niet lettend op andere limiterende factoren zoals temperatuur.
VIDEOKAART
GigaByte GeForce 8800 GTX 768MB DDR3
Lijkt me wel goed te doen, kost wat maar kan ik vast wel wat jaartjes mee vooruit.

GELUIDSKAART
Creative X-Fi XtremeMusic

HARDE SCHIJVEN
Ik zoek 2 disks van 500GB. Samsung Spinpoint of Western Digital Caviar?
Heb je al eens gekeken naar de Seagate 7200.10 reeks? Deze hebben vijd jaar veranderd.
BEHUIZING
Wat is een goede, koele behuizing? Maakt me weinig uit hoe hij eruit ziet...
Ik ben zelf erg gecharmeerd van de Antec P182.
VOEDING
Zalman ZM600-HP (600W)
600Watt genoeg? :P

Alle meningen zijn zeer welkom!

• BoGu5
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:14

BoGu5

hmmmz

Waarom wil je gaan overklokken als je nu nog niet echt de indruk wekt dat je weet waar je mee bezig bent.

[ Voor 6% gewijzigd door BoGu5 op 19-09-2007 22:50 ]

request.getCookies();

• Superseb
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:57
Wat is er nu anders in CSL?

Lees dit eerst even door.

Verwijderd

BoGu5 schreef op woensdag 19 september 2007 @ 22:50:
Waarom wil je gaan overklokken als je nu nog niet echt de indruk wekt dat je weet waar je mee bezig bent.
Wat maakt dat nou uit? Iedereen moet het "leren".
Toen ik van mijn XP2600+ naar een AMD64 3000+ ging moest ik ook leren hoe het precies zit met de HTT en dat soort zaken. Zo moeilijk is overklokken niet eens, als de TS word geholpen met fatsoenlijke koeling is er weinig aan, ik klok zelf ook nog basic over, ik verander geen timings van geheugen etc.
Ik doe enkel de HTT multiplier omlaag zetten, het CPU voltage verhogen, en het geheugen langzamer laten lopen zodat de "FSB" omhoog kan. Ik weet niet eens hoe de FSB nu word genoemd en toch draai ik op 3,4Ghz. moeilijk hoor :)
Het moeilijkste gedeelte is het bepalen of je foutmeldingen krijgt door het overklokken of door applicatie fouten.
Anyway, 600Watt lijkt me wel genoeg voor de voeding, pak dan wel een goed merk en let op de ampere die de lijntjes bieden :)
En volgens mij kun je ook beter PC6400 geheugen pakken i.v.m overklokken, mocht je een stap verder gaan.
Verder kan ik je niet echt helpen

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2007 23:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
@ Vintendo: thanks voor je inhoudelijke commentaar! ik had de seagate doorgestreept, door wat ik op de BBG las:

"De keuze voor Samsung komt doordat deze hd's zowel stiller als koeler zijn dan de Seagate-schijven die enkele edities geleden gekozen werden en qua prestaties niet ervoor onderdoen."

Ik wil gaan overklokken, omdat ik er over gelezen heb en het lijkt me helemaal niet zo moeilijk om op de 3ghz te komen met de juiste koeling. dat is toch een hele hoop snelheidswinst!

Ik lees die links even door

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:00

Thandor

SilverStreak

Lees dan ook even CSL Beleid en Wat is er nu anders in CSL? door :). Dit soort topics zijn niet de bedoeling in CSL :o.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.